Boldog baba, nyugodt mama – stabil maradt a babaápolás piaca
A babaápolás piaca az elmúlt időszakban is viszonylag stabil maradt. A szülők számára elsődleges gyermekük egészsége, jó közérzete, ezért minőségi alapanyagokból készült, minél természetesebb összetevőket tartalmazó termékekkel végzik ápolásukat, legyen szó pelenkáról, popsitörlőről, fürdető, hajmosó, testápoló készítményekről vagy akár mosószerekről.
A babapiacon belül a pelenka kategória az egyik legstabilabbnak mondható, hiszen nem helyettesíthető termékről van szó, illetve nagyon nehéz csökkenteni a használatot.
A 2022-es évben ez a szegmens a NielsenIQ adatai szerint értékben nőtt, mennyiségben azonban stagnált.

Kowalska Izabella
kategória manager
Essity Hungary
– A mi eladásunkat tekintve moderált növekedés volt megfigyelhető, amely a nehéz gazdasági helyzet okozta hatás következménye – jelzi Kowalska Izabella, az Essity Hungary Kft. kategória managere.
Pelenkák esetében a külső tényezők kevésbé hatnak erre a kategóriára, habár a jelen gazdasági helyzetben már elérkezett az a pont, hogy a szülők egyre inkább előtérbe helyezik a költséghatékonyságot.
A drogéria csatorna több mint 50%-os piacrészével eddig is a legmeghatározóbb szereplője volt a piacnak, amit a tavalyi évben tovább tudott erősíteni. Mind értékben, mind pedig mennyiségben a legnagyobbat tudta nőni.
Szintén változatlanul megfigyelhető a nagyobb kiszerelések felé való eltolódás, ami összefüggésben lehet az e-commerce dinamikus növekedésével. A babájukkal otthon lévő anyukák előszeretettel rendelik házhoz a pelenkát, így praktikus és költséghatékony a nagyobb kiszerelést választani.
– A költséghatékony gyártástechnológiák keresése mellett nagy szerepet kap a fenntartható megoldások fejlesztése is. Az Essity minden termékfejlesztése során kiemelt szempont, hogy közelebb lépjünk a kitűzött vállalásainkhoz, és csökkentsük a környezetünkre mért terheket – mondja Kowalska Izabella.
Holisztikus szemlélet
A pelenkák esetében a gyártók folyamatosan kisebb-nagyobb fejlesztésekkel rukkolnak elő, ilyen például a Libero Touch kis méretein bevezetett „biztonsági zseb”, ami a pelenka derék részénél található, és az újszülötteknél gyakorta előforduló híg széklet szivárgását akadályozza meg. Fontos szempont még a könnyed, rugalmas és vékony pelenkák fejlesztése a nedvszívó kapacitás megőrzése mellett.
Továbbra is nő a bugyipelenkák szegmense, annak ellenére, hogy drágább termékről van szó, a szülők mégis előszeretettel és egyre nagyobb arányban választják ezt a praktikus pelenkatípust.

Tölgyesi Gréta
senior brand manager
Essity Hungary
– A környezetvédelem minden fejlesztésünk meghatározó pillére, legyen szó a termékről, csomagolásról, gyártásról vagy akár logisztikáról – húzza alá Tölgyesi Gréta.
Az Essity Hungary Kft. senior brand managere arra is felhívja a figyelmet, hogy a pelenka kategória sajátossága, hogy a célcsoport folyamatosan cserélődik, és viszonylag rövid ideig tart a kapcsolódás. Marketingszempontból ezért nagyon fontos, hogy a kategóriába lépőket minél korábban megnyerjék, és bizalmi kapcsolatot alakítsanak ki. Ennek elérésére folyamatos, aktív kommunikációs stratégiát követnek, és lojalitásprogramjuk is lényeges szerepet kap.
Vásárlás ajánlásra
A 0–36 hónapos babák tisztálkodását, ápolását felölelő termékkategóriák között a törlőkendők, babapopsi-ápoló és -védő krémek, valamint a babafürdetők és babasamponok a jellemző termékek, melyeket a családok többnyire havonta egy-két alkalommal szerzik be. A nagyobb és gazdaságosabb kiszerelések a kedveltebbek. A termékválasztást a védőnői, gyermekorvosi ajánlások jelentősen befolyásolják, de gyakran tájékozódnak a szülők különböző online felületeken is.

Makai Noémi
marketing manager
Hipp
– A babáknak ajánlott termékek összetételénél figyelembe kell venni az érzékeny bőr igényeit, mivel a bőr áteresztőképessége és a testfelületük aránya a testsúlyukhoz képest nagyobb, mint a felnőttek esetében. A termékeknek olyan összetevőket kell tartalmazniuk, amelyek nem károsítják a bőr védőrétegét, valamint nem akadályozzák a fejlődését – emeli ki Makai Noémi, a Hipp Termelő és Kereskedelmi Kft. marketing managere.
A HiPP Babysanft babakozmetikumok nem tartalmaznak olyan összetevőket, amelyek irritálhatják az érzékeny bőrt, ezért nemcsak csecsemőknek, hanem az egész családnak ajánlják őket.
– Termékeink bio mandulaolajat tartalmaznak, mely az egyik legértékesebb bőrápoló olaj, ezért a védőnők gyakran javasolják a babák ápolásához. Csak olyan összetevőket választunk, amelyek biztonságosak és különösen lágyak – tájékoztat Makai Noémi.
Gyógyhatású, természetes összetevők
– A baba- és gyerektisztálkodási és testápolási kategórián belül a kasszán kimenő, illetve értékesítési adataink alapján megfigyelhető a hipermarketek visszaesése, ami egyrészt a diszkontláncok és a drogériák térnyerésének köszönhető, valamint a pandémia okozta hirtelen keresletnövekedéssel járó eredményeiket a 2022-es évben nem tudták túlszárnyalni. A babaápolási termékek fogyásában egyértelműen a drogéria hangsúlyos, és jelentőségük évről évre folyamatosan növekszik – nyilatkozza Habon Kimberli, az Alveola Kft. brand managere.
Összetevők terén egyértelműen előtérbe kerültek a gyógyhatású, természetes összetevőkkel rendelkező, mesterséges adalékanyagoktól mentes termékek, így akár a magasabb minőség érdekében a vásárlók többet is hajlandóak áldozni. Funkciók esetében egyre fontosabbak a kényelmi termékek, minél több időt, energiát lehessen megspórolni a termék alkalmazásával.
Kiszerelés tekintetében megfigyelhető a tendencia, miszerint a nagyobb, ár-érték arányban kedvezőbb kiszerelésű termékeket részesítik előnyben a vásárlók

Elérkezett az a pont, hogy a szülők egyre inkább előtérbe helyezik a költséghatékonyságot
Babáknak és mamáknak
A JimJams Baby a JimJams termékportfólió új termékcsaládja, mely idén került bevezetésre.

Habon Kimberli
brand manager
Alveola
– Célunk, hogy az offline elérhetőség mellett (a Rossmann üzleteiben találhatók meg), minél több online értékesítési platformon is jelen legyünk, minőségi, és egyben kedvező árú termékeinkkel – nyilatkozza Habon Kimberli, az Alveola Kft. brand managere.
Az Alveola Kft. termékkínálatában a speciális JimJams Baby Babafürdető és samponhab 3in1 készítmény a legnépszerűbb. E mellett a JimJams a kismamákra is gondol, így két új készítményt fejlesztett, az egyik a JimJams mellbimbóvédő krém, valamint a JimJams CICA bőrápoló olaj striák és terhességi csíkok, hegek elleni készítmény, melynek főbb hatóanyagai a Centella, Aloe Vera, Avokádóolaj, A-, E- és F-vitamin.
– JimJams Baby termékeink SLS és SLES, parabén, szilikonolaj, ásványi olaj, parabén és színezék mentesek, valamint 0% allergén illatot tartalmaznak – avat be Habon Kimberli.
Mosás: csak természetesen!
A babák és gyermekek által használt textíliák tisztítása esetében szintén nagy hangsúlyt kell fektetni a termékek összetételére, hiszen a babák bőre sokkal érzékenyebb a külső hatásokra, mint a felnőtteké. Fontos, hogy a termékek bőrgyógyászatilag tesztelve legyenek, a maximális biztonság és bizalom érdekében. Az összetételt tekintve válasszunk olyan terméket, mely mentes minden olyan anyagtól, amely allergiát vagy bőrirritációt okozhat.
A Herbow 2022 júniusától piacvezető márka lett a teljes öko öblítőpiacon.

István Katalin
marketingvezető
Herbow International
– Azt valljuk, hogy a babák érzékeny bőre gondos ápolást igényel. Fontos a nedvesség- és lipidpótlás, melyekről hipoallergén kozmetikumok segítségével gondoskodhatunk. Kerüljünk minden olyan terméket, amely illatanyagot és színezéket tartalmazhat. A kicsi ruháit, ágyneműit, illetve minden olyan textíliát, amely a bőrével közvetlenül érintkezhet, mossuk természetes mosószerekkel – hangsúlyozza István Katalin, a Herbow International Zrt. marketingvezetője.
A cég erre a célra fejlesztette ki és vezette be 2022-ben a Herbow Baby növényi eredetű összetevőket és természetes mosódió-kivonatot tartalmazó mosószereket, melyek használatával teljes biztonsággal bőr- és környezetkímélő módon lehetnek higiénikusan tiszták a babaholmik.
– Magunknak is azzal a mosószerrel mossunk, mint a babának, hiszen a mosógépben benne maradhatnak a sima mosószer maradványai is, amelyek aztán ugyanúgy bekerülhetnek a baba ruháiba – mutatott rá a szakember, aki azt is elárulta, hogy a hatalmas érdeklődésnek köszönhetően 2023 Baby háztartási tisztítószerekkel is piacra fognak lépni. //
A cikk a Trade magazin 2023/5. lapszámában olvasható.
Kapcsolódó cikkeink
Ismét itt a Baba Kuponhét a Rossmannál – 10% kedvezmény minden babatermékre Rossmann+ tagoknak
A Rossmann elkötelezetten támogatja a családokat és a kisgyermekes szülőket…
Tovább olvasom >Berobbant a Rossmann az e-kereskedelmi toplistára
Először szerepel a Rossmann a PwC által összeállított 2024-es E-toplistán…
Tovább olvasom >A papírformán túl
A higiéniai papírtermékek piacán tapasztalható mozgások jól tükrözik a fogyasztói…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >