Boldog baba, nyugodt mama – stabil maradt a babaápolás piaca
A babaápolás piaca az elmúlt időszakban is viszonylag stabil maradt. A szülők számára elsődleges gyermekük egészsége, jó közérzete, ezért minőségi alapanyagokból készült, minél természetesebb összetevőket tartalmazó termékekkel végzik ápolásukat, legyen szó pelenkáról, popsitörlőről, fürdető, hajmosó, testápoló készítményekről vagy akár mosószerekről.
A babapiacon belül a pelenka kategória az egyik legstabilabbnak mondható, hiszen nem helyettesíthető termékről van szó, illetve nagyon nehéz csökkenteni a használatot.
A 2022-es évben ez a szegmens a NielsenIQ adatai szerint értékben nőtt, mennyiségben azonban stagnált.
– A mi eladásunkat tekintve moderált növekedés volt megfigyelhető, amely a nehéz gazdasági helyzet okozta hatás következménye – jelzi Kowalska Izabella, az Essity Hungary Kft. kategória managere.
Pelenkák esetében a külső tényezők kevésbé hatnak erre a kategóriára, habár a jelen gazdasági helyzetben már elérkezett az a pont, hogy a szülők egyre inkább előtérbe helyezik a költséghatékonyságot.
A drogéria csatorna több mint 50%-os piacrészével eddig is a legmeghatározóbb szereplője volt a piacnak, amit a tavalyi évben tovább tudott erősíteni. Mind értékben, mind pedig mennyiségben a legnagyobbat tudta nőni.
Szintén változatlanul megfigyelhető a nagyobb kiszerelések felé való eltolódás, ami összefüggésben lehet az e-commerce dinamikus növekedésével. A babájukkal otthon lévő anyukák előszeretettel rendelik házhoz a pelenkát, így praktikus és költséghatékony a nagyobb kiszerelést választani.
– A költséghatékony gyártástechnológiák keresése mellett nagy szerepet kap a fenntartható megoldások fejlesztése is. Az Essity minden termékfejlesztése során kiemelt szempont, hogy közelebb lépjünk a kitűzött vállalásainkhoz, és csökkentsük a környezetünkre mért terheket – mondja Kowalska Izabella.
Holisztikus szemlélet
A pelenkák esetében a gyártók folyamatosan kisebb-nagyobb fejlesztésekkel rukkolnak elő, ilyen például a Libero Touch kis méretein bevezetett „biztonsági zseb”, ami a pelenka derék részénél található, és az újszülötteknél gyakorta előforduló híg széklet szivárgását akadályozza meg. Fontos szempont még a könnyed, rugalmas és vékony pelenkák fejlesztése a nedvszívó kapacitás megőrzése mellett.
Továbbra is nő a bugyipelenkák szegmense, annak ellenére, hogy drágább termékről van szó, a szülők mégis előszeretettel és egyre nagyobb arányban választják ezt a praktikus pelenkatípust.
– A környezetvédelem minden fejlesztésünk meghatározó pillére, legyen szó a termékről, csomagolásról, gyártásról vagy akár logisztikáról – húzza alá Tölgyesi Gréta.
Az Essity Hungary Kft. senior brand managere arra is felhívja a figyelmet, hogy a pelenka kategória sajátossága, hogy a célcsoport folyamatosan cserélődik, és viszonylag rövid ideig tart a kapcsolódás. Marketingszempontból ezért nagyon fontos, hogy a kategóriába lépőket minél korábban megnyerjék, és bizalmi kapcsolatot alakítsanak ki. Ennek elérésére folyamatos, aktív kommunikációs stratégiát követnek, és lojalitásprogramjuk is lényeges szerepet kap.
Vásárlás ajánlásra
A 0–36 hónapos babák tisztálkodását, ápolását felölelő termékkategóriák között a törlőkendők, babapopsi-ápoló és -védő krémek, valamint a babafürdetők és babasamponok a jellemző termékek, melyeket a családok többnyire havonta egy-két alkalommal szerzik be. A nagyobb és gazdaságosabb kiszerelések a kedveltebbek. A termékválasztást a védőnői, gyermekorvosi ajánlások jelentősen befolyásolják, de gyakran tájékozódnak a szülők különböző online felületeken is.
– A babáknak ajánlott termékek összetételénél figyelembe kell venni az érzékeny bőr igényeit, mivel a bőr áteresztőképessége és a testfelületük aránya a testsúlyukhoz képest nagyobb, mint a felnőttek esetében. A termékeknek olyan összetevőket kell tartalmazniuk, amelyek nem károsítják a bőr védőrétegét, valamint nem akadályozzák a fejlődését – emeli ki Makai Noémi, a Hipp Termelő és Kereskedelmi Kft. marketing managere.
A HiPP Babysanft babakozmetikumok nem tartalmaznak olyan összetevőket, amelyek irritálhatják az érzékeny bőrt, ezért nemcsak csecsemőknek, hanem az egész családnak ajánlják őket.
– Termékeink bio mandulaolajat tartalmaznak, mely az egyik legértékesebb bőrápoló olaj, ezért a védőnők gyakran javasolják a babák ápolásához. Csak olyan összetevőket választunk, amelyek biztonságosak és különösen lágyak – tájékoztat Makai Noémi.
Gyógyhatású, természetes összetevők
– A baba- és gyerektisztálkodási és testápolási kategórián belül a kasszán kimenő, illetve értékesítési adataink alapján megfigyelhető a hipermarketek visszaesése, ami egyrészt a diszkontláncok és a drogériák térnyerésének köszönhető, valamint a pandémia okozta hirtelen keresletnövekedéssel járó eredményeiket a 2022-es évben nem tudták túlszárnyalni. A babaápolási termékek fogyásában egyértelműen a drogéria hangsúlyos, és jelentőségük évről évre folyamatosan növekszik – nyilatkozza Habon Kimberli, az Alveola Kft. brand managere.
Összetevők terén egyértelműen előtérbe kerültek a gyógyhatású, természetes összetevőkkel rendelkező, mesterséges adalékanyagoktól mentes termékek, így akár a magasabb minőség érdekében a vásárlók többet is hajlandóak áldozni. Funkciók esetében egyre fontosabbak a kényelmi termékek, minél több időt, energiát lehessen megspórolni a termék alkalmazásával.
Kiszerelés tekintetében megfigyelhető a tendencia, miszerint a nagyobb, ár-érték arányban kedvezőbb kiszerelésű termékeket részesítik előnyben a vásárlók
Babáknak és mamáknak
A JimJams Baby a JimJams termékportfólió új termékcsaládja, mely idén került bevezetésre.
– Célunk, hogy az offline elérhetőség mellett (a Rossmann üzleteiben találhatók meg), minél több online értékesítési platformon is jelen legyünk, minőségi, és egyben kedvező árú termékeinkkel – nyilatkozza Habon Kimberli, az Alveola Kft. brand managere.
Az Alveola Kft. termékkínálatában a speciális JimJams Baby Babafürdető és samponhab 3in1 készítmény a legnépszerűbb. E mellett a JimJams a kismamákra is gondol, így két új készítményt fejlesztett, az egyik a JimJams mellbimbóvédő krém, valamint a JimJams CICA bőrápoló olaj striák és terhességi csíkok, hegek elleni készítmény, melynek főbb hatóanyagai a Centella, Aloe Vera, Avokádóolaj, A-, E- és F-vitamin.
– JimJams Baby termékeink SLS és SLES, parabén, szilikonolaj, ásványi olaj, parabén és színezék mentesek, valamint 0% allergén illatot tartalmaznak – avat be Habon Kimberli.
Mosás: csak természetesen!
A babák és gyermekek által használt textíliák tisztítása esetében szintén nagy hangsúlyt kell fektetni a termékek összetételére, hiszen a babák bőre sokkal érzékenyebb a külső hatásokra, mint a felnőtteké. Fontos, hogy a termékek bőrgyógyászatilag tesztelve legyenek, a maximális biztonság és bizalom érdekében. Az összetételt tekintve válasszunk olyan terméket, mely mentes minden olyan anyagtól, amely allergiát vagy bőrirritációt okozhat.
A Herbow 2022 júniusától piacvezető márka lett a teljes öko öblítőpiacon.
– Azt valljuk, hogy a babák érzékeny bőre gondos ápolást igényel. Fontos a nedvesség- és lipidpótlás, melyekről hipoallergén kozmetikumok segítségével gondoskodhatunk. Kerüljünk minden olyan terméket, amely illatanyagot és színezéket tartalmazhat. A kicsi ruháit, ágyneműit, illetve minden olyan textíliát, amely a bőrével közvetlenül érintkezhet, mossuk természetes mosószerekkel – hangsúlyozza István Katalin, a Herbow International Zrt. marketingvezetője.
A cég erre a célra fejlesztette ki és vezette be 2022-ben a Herbow Baby növényi eredetű összetevőket és természetes mosódió-kivonatot tartalmazó mosószereket, melyek használatával teljes biztonsággal bőr- és környezetkímélő módon lehetnek higiénikusan tiszták a babaholmik.
– Magunknak is azzal a mosószerrel mossunk, mint a babának, hiszen a mosógépben benne maradhatnak a sima mosószer maradványai is, amelyek aztán ugyanúgy bekerülhetnek a baba ruháiba – mutatott rá a szakember, aki azt is elárulta, hogy a hatalmas érdeklődésnek köszönhetően 2023 Baby háztartási tisztítószerekkel is piacra fognak lépni. //
A cikk a Trade magazin 2023/5. lapszámában olvasható.
Kapcsolódó cikkeink
Már itthon is elérhető Dirk Rossmann önéletrajzi írása
A klímakatasztrófával foglalkozó oköthrillerei után megjelent magyarul Dirk Rossmann, a…
Tovább olvasom >Jótékonysággal tette teljessé az év végét a Rossmann
A Rossmann Magyarország idén is számos rászoruló közösség és intézmény…
Tovább olvasom >Minőség, innováció, növekedés
A Salesrep Kft. története jól példázza, hogyan lehet a folyamatos…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >