Blokkk.com: 18 ezer milliárd forint folyt ki a családi pénztárcákból 2021 első kilenc hónapjában
Ezek szerint volt mit. A családi költekezésben 2021 első kilenc hónapjában a pénztárcádból 18 ezer milliárd forint folyt ki, 1.168 milliárddal több, mint egy éve. Több cuccot, vagy éppen pizzát vettél, erre elment 400 milliárddal nagyobb összeg. Az átfirkált árcédulák viszont ráadásként ennek közel a kétszeresét szívták ki a pénztárcádból. Egyébként mindig a boltzáras időszakok szakították be a családi fogyasztást. Ez több az előző évinél és a járvány előtti 2019-es esztendő azonos időszakénál is.

Többet vásároltunk
2021 első kilenc hónapjában a családi költekezés növekménye az előző év azonos időszakához képest 1.168 milliárd forint volt. De hát ebből 764 milliárdot felszívott az állandóan átfirkált árcédulák nyomán a drágulás. De hát többet is fogyasztottak a családok, akár a boltból vásárolva, akár a különféle szolgáltatóhelyeken, ez a növekmény 2,4%-ot jelentett egyébként (mennyiségben, volumenben), ami 404 milliárdba került.
A puszta pénztárca mustra eredménye a kasszákban hagyott pénzösszegeket nézve nagyobb részben a drágulások nyomán mutatós növekedéseket takar:
Hát igen, az árcédulák támadása nem semmi, de ha szerényen is, nőtt azért a volumen
Visszatekintve a járványos időszak egészére, mennyiségben, volumenben (az árváltozásokat kiszűrve) a boltzáras időszakokban – amikor persze a szolgáltatóhelyek is csak korlátok között ügyködhettek, az éttermek például csak elvitelre szolgálhatták ki a kedves vendéget – esett nagyobbat a családi költekezés. Ez 2020-ban a második, 2021-ben az első negyedévre esett. Ezekhez képest persze volt megugrás.
2020 első negyedéve még azért volt erős, mert megtolta a spájzolás is. Így 2021 első negyedéve jócskán esett is hozzá képest.
2021 harmadik negyedéve némileg nagyobb ugrást hozott, de az előző év azonos időszaka visszaesett, tehát kisebb akadályt kellett átugrani.
Végül a családi költekezés egészét nézve egy szerény mértékben, egészen pontosan 1,6%-kal túllépte a járvány előtti szintet 2021 első kilenc hónapjában:
Kapcsolódó cikkeink
Németországban újra nagyobb a márkatermékek iránti fogyasztói bizalom
Mérséklődött a saját márkás termékek népszerűsége és ma már kevesebb…
Tovább olvasom >K&H: sokan még mindig nem néznek körül a kötelezőknél
Bár a középkorú autósok többsége nyitott a legjobb ajánlatok felkutatására,…
Tovább olvasom >Új vásárlói trendek: influenszerekre és a közösségi médiára támaszkodunk
Nemcsak a közösségi platformoknak jut minden eddiginél nagyobb szerep a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >