Blokkk.com: 18 ezer milliárd forint folyt ki a családi pénztárcákból 2021 első kilenc hónapjában
Ezek szerint volt mit. A családi költekezésben 2021 első kilenc hónapjában a pénztárcádból 18 ezer milliárd forint folyt ki, 1.168 milliárddal több, mint egy éve. Több cuccot, vagy éppen pizzát vettél, erre elment 400 milliárddal nagyobb összeg. Az átfirkált árcédulák viszont ráadásként ennek közel a kétszeresét szívták ki a pénztárcádból. Egyébként mindig a boltzáras időszakok szakították be a családi fogyasztást. Ez több az előző évinél és a járvány előtti 2019-es esztendő azonos időszakénál is.
2021 első kilenc hónapjában a családi költekezés növekménye az előző év azonos időszakához képest 1.168 milliárd forint volt. De hát ebből 764 milliárdot felszívott az állandóan átfirkált árcédulák nyomán a drágulás. De hát többet is fogyasztottak a családok, akár a boltból vásárolva, akár a különféle szolgáltatóhelyeken, ez a növekmény 2,4%-ot jelentett egyébként (mennyiségben, volumenben), ami 404 milliárdba került.
A puszta pénztárca mustra eredménye a kasszákban hagyott pénzösszegeket nézve nagyobb részben a drágulások nyomán mutatós növekedéseket takar:
Hát igen, az árcédulák támadása nem semmi, de ha szerényen is, nőtt azért a volumen
Visszatekintve a járványos időszak egészére, mennyiségben, volumenben (az árváltozásokat kiszűrve) a boltzáras időszakokban – amikor persze a szolgáltatóhelyek is csak korlátok között ügyködhettek, az éttermek például csak elvitelre szolgálhatták ki a kedves vendéget – esett nagyobbat a családi költekezés. Ez 2020-ban a második, 2021-ben az első negyedévre esett. Ezekhez képest persze volt megugrás.
2020 első negyedéve még azért volt erős, mert megtolta a spájzolás is. Így 2021 első negyedéve jócskán esett is hozzá képest.
2021 harmadik negyedéve némileg nagyobb ugrást hozott, de az előző év azonos időszaka visszaesett, tehát kisebb akadályt kellett átugrani.
Végül a családi költekezés egészét nézve egy szerény mértékben, egészen pontosan 1,6%-kal túllépte a járvány előtti szintet 2021 első kilenc hónapjában:
Kapcsolódó cikkeink
A magyarok háromnegyede jól ismeri az AI-t – derült ki az Ipsos globális felméréséből
Az Ipsos 2024-es AI Monitor jelentése átfogó képet nyújt arról,…
Tovább olvasom >Az AI által generált reklámok negatívan befolyásolhatják a fogyasztói percepciót
Az NIQ legújabb kutatása szerint az AI által készített reklámok…
Tovább olvasom >Sikeres konzorciumi projektet zárt a Mol és a Pannon Egyetem
Sikeres konzorciumi projektet zárt a Mol és a Pannon Egyetem,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >Decemberben alig változott a GKI konjunktúraindexe
A GKI Gazdaságkutató Zrt.– az EU támogatásával –felmérése szerint decemberben…
Tovább olvasom >Ünnepi fogások: bacon kuglóf, baconos sajttorta és szilveszteri kandírozott virslifalatkák
Sokszor egy-egy szokatlanabb hozzávaló, vagy akár maga a tálalás is…
Tovább olvasom >