Biztos pontok a bizonytalanban
A gazdasági környezet változásaira adott lehetséges válaszok kerültek terítékre a május 26-án megrendezett Business Dinner szakmai eseményen.
A Hungexpo új Kongresszusi Központjában közel 70 fő, köztük a Lánchíd Klub számos tagja, gyűlt össze, hogy a legfrissebb bejelentések tükrében a globális, európai és magyar makrogazdasági jellemzőket áttekintsék. Az egybegyűlteket Hermann Zsuzsanna, a Trade magazin ügyvezető-főszerkesztője köszöntötte.
A szakmai beszélgetés moderátora Krizsó Szilvia volt. A kerekasztal eszmecsere résztvevői Balázs Péter közgazdász, korábbi külügyminiszter, Felsmann Balázs közgazdász, energetikai szakértő, korábbi szakállamtitkár, a Magyar Energiakereskedők Szövetségének elnöke és Dr. Surányi György közgazdász, egyetemi tanár, az MNB korábbi elnöke voltak.

Krizsó Szilvia, Felsmann Balázs, Dr. Surányi György, Balázs Péter, Hermann Zsuzsanna
A beszélgetés kitért többek közt az infláció és a forint romlásának okaira és következményeire, régiós és európai vonatkozásaira. Az energiaellátás kapcsán szó esett az ellátás akadozásának lehetőségeiről és az áruhiány negatív hatásairól, valamint a lehetséges megoldásokról is.
A fogyasztás visszafogására több példa említésre került a nemzetközi szinten is jelentkező háborús hatások tükrében, különös tekintettel a mezőgazdasági terményellátásra és az áramellátásra.
A jövedelmek reálértékének csökkenésének a piac szereplőire és a fogyasztási szerkezetre gyakorolt lehetséges hatásait is áttekintették a kerekasztal résztvevői.
A közönség soraiból érkező kérdésekre válaszolva a szakértők kifejtették véleményüket arról, hogy mely területeket érintheti az EU-s támogatások esetleges visszatartása, a különadók terhei és a további megszorítások.
Az élénk diskurzus kisebb csoportokban a vacsora alatt is folytatódott.
Kapcsolódó cikkeink
A marketing és kereskedelmi terület változó viszonya
Az elmúlt félévben alkalmam volt részt venni egy nemzetközi díj…
Tovább olvasom >Pajzs a résen
Normál, kiszámítható piaci környezetben a kereslet és kínálat kapcsolata határozza…
Tovább olvasom >A magyar élelmiszeripar jövője: fenntartható innováció
A mai fogyasztó egyre tudatosabb, egészség- és környezettudatossággal közelít az…
Tovább olvasom >További cikkeink
PwC E-toplista: A legnagyobb és legismertebb online kereskedők
4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb – 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek…
Tovább olvasom >Krízistérkép 2024: Jelentősen nőtt az elhúzódó válságok száma
450 válsághelyzetet regisztrált és elemzett kommunikációs szempontok szerint az MPRSZ…
Tovább olvasom >A magyarok adnak a leggyakrabban online borravalót az ételfutároknak
Továbbra is népszerű a magyarok körében a borravaló adása, ami…
Tovább olvasom >