Biztonságos napozás UV-védelemmel
A napfény biztonságos élvezetéhez számos készítmény járul hozzá, köztük hazánkban legkeresettebbek a szórófejes kiszerelésű naptejek. Az arc védelme és a gyermekek érzékeny bőrének kezelése mellett sportoláshoz vagy szoláriumozáshoz is kínálnak speciális készítményeket a gyártók.
– Ma Magyarországon a napolajak és a napozás utáni szerek is igen népszerűek, de a vezető termékcsoport hazánkban vitathatatlanul a naptejek szegmense a napozószer-kategóriában, hiszen a Nielsen felmérései szerint mennyiségben a piac több mint kétharmadát, értékben pedig több mint négyötödét adják – vág bele a kategória jellemzésébe Gódor Andrea, a Hawaiian Tropic márkát forgalmazó Energizer Magyarország Kft. trade marketing menedzsere.
– Bár az utóbbi 2-3 évben ismét megjelent a hamvas fehér bőr trendje, azért egyelőre a nagy többség a napbarnított bőr hívői közé tartozik. Ebben a szegmensben is népszerű lett a természetes, valamint az allergiás vagy érzékeny bőrűek számára is veszélytelen hatóanyagok használata – folytatja a fogyasztói elvárások ismertetését Fóris Ágnes, a Gerovital Sun márka forgalmazója, a Target Sales Group Kft. brand managere.
A Dr.Kelen termékek saját, hazai fejlesztés eredményei, így a magyar fejlesztés és gyártás révén maximálisan figyelembe tudják venni a hazai fogyasztók igényeit.
– 2013 nyarán a Nagy Napteszt keretében 1100 magyar fogyasztó bevonásával országos felmérést készítettünk a hazai napozási és naptejhasználati szokásokról, amelynek eredményeit felhasználtuk a 2014-es napozószer-kínálat kialakításánál is – fogalmaz Dr. Kelen Andrásné, a HighCosm Bt. – Dr.Kelen termékek marketing- és kereskedelmi igazgatója.
Méretek minden helyzetre
Az Energizer tapasztalata szerint a vásárlók az ár és a minőség figyelembevételével választják ki, mi kerüljön a kosarukba.
– Arra törekszünk, hogy a Hawaiian Tropic termékeinkkel még elérhető áron nyújtsunk prémium minőséget, mely megfelelő védelmet nyújt a nap káros sugaraival szemben, és egyben táplálja is a bőrt. Termékeink 20-as védőfaktortól a Nemzetközi Bőrrák Alapítvány ajánlásával rendelkeznek – sorolja a termékelőnyöket Gódor Andrea.
Érdekességképp azonban azt is megemlítette a szakember, hogy egyre többen választanak alacsonyabb faktorszámú termékeket.
A tengerparton nyaralók igényeit is figyelembe veszi a Hawaiian Tropic, így továbbra is jelen lesz a piacon a mini, 100 ml kiszerelésű termékeivel, melyek nagy előnye, hogy méretüknek köszönhetően nem csupán kis helyet foglalnak a strandtáskában, de a repülőre kézipoggyászban is felvihetőek.
Felmegy a pumpás
A Target Sales Group szakembere kifejtette, hogy a káros sugárzások okozta egyre gyakoribb bőrrákos megbetegedések megelőzésének igénye hívta életre a minél magasabb fényvédő faktorral rendelkező napozótermékeket. Gyermekek esetében már az 50-es faktorszámú termékeket keresik a szülők, míg felnőttek esetében a bőrtónustól és érzékenységtől függően a 20-30-50 faktorosok közül választanak a fogyasztók.
Egyre inkább teret hódítanak az önbarnító krémek és spray-k, melyeket a fogyasztók leginkább a napozási szezon előtt, a téli fehérség átmeneti elfedésére alkalmaznak.
A vásárlók számára fontos a termék illata is. Már hosszú évtizedek óta népszerűek az egzotikus variánsok, mint például a kókusz és a kakaóvaj.
– Kiszerelés tekintetében a fogyasztók nagy része a jól megszokott flakonos változatot vásárolja, ám egyre többen esküsznek a pumpás variánsra, amellyel egyrészt gyorsabban eloszlatható a napozószer a testfelületen, ráadásul nem lesz zsíros a tapintásunk – emeli ki a kiszerelés előnyeit Fóris Ágnes.
Maximális bőrvédelem
A Dr. Kelen szerint a választásnál sokan keresik a komplex fényvédelmet, azaz UVB-védelem mellett megfelelő UVA-védelmet is, amit egy karikában lévő UVA-piktogram és kiegészítő szöveg jelez. Fontos, hogy a termék sejtvédelmet is biztosítson, célszerű, ha az összetétel vízlepergető, hogy strandolás, úszás, sportolás közben is védelmet nyújtson. Fontos továbbá, hogy a termék tartósítószert (parabent) ne tartalmazzon és hipoallergén összetételű legyen, hogy az érzékeny bőrűek is bátran használhassák.
– SunSave termékeink a fentieknek köszönhetően annyira kíméletesek a bőrhöz, hogy arcra is bátran használhatóak, nincs szükség erre a célra külön készítményt vásárolni – hangsúlyozza Dr. Kelen Andrásné.
A selyem, a szatén és
az aloe ereje
Az Energizer csapata a naptejportfólióra helyezi a hangsúlyt. Miután tavaly bevezették a SilkHydration prémium termékcsaládot, idei újításuk a HawaiianTropic Satin Protection naptej.
– Az innováció sprayes változatban is elérhető lesz széles választékban a 15-östől egészen az 50+-os faktorig. Összetételét úgy módosítottuk, hogy sokkal könnyebben kenhető legyen, és gyorsabban beszívódjon a bőrbe. Olyan különleges, egzotikus gyümölcsök összetevőit tartalmazzák, amelyektől napozótermékeink a kellemes illat mellett a bőrt selymes tapintásúvá teszik, emellett A-, B-, C-, E-vitaminnal táplálják és hidratálják – mutat rá az újdonság lényegére a HawaiianTropic szakembere.
A megújult Satin Protection naptej marad továbbra is a legszélesebb körben forgalmazott HawaiianTropic termék, de az alacsonyabb faktorszámú napozószerek kedvelőire is gondoltak. Az idei szezonban ugyanis a 10 faktoros SilkHydration naptej is bevezetésre került.
– Nem szabad megfeledkezni a bőrünk ápolásáról napozás közben, de napozás után sem. A Hawaiian Tropic CoolAloe különleges, gél állagú termékünk nyújt ebben segítséget, mivel megakadályozza a hámlást, és hűsíti, nyugtatja a bőrt – mondja Gódor Andrea.
Az Energizer Kft. idén is országosan meghirdetett nyereményjátékot szervez a két nyári fókuszú termékcsaládja, a HawaiianTropic és a Wilkinson bevonásával. A május 5-én kezdődött promócióban részt vevőknek számos meglepetést tartogatnak, köztük értékes, sorsolt díjakat és garantált ajándékokat is.
Véd és ápol egyszerre
A Target Sales Group Kft. által forgalmazott Gerovital Sun napozócsalád SPF 15-ös, 20-as, 30-as és 50-es fényvédő faktorú variánsokat tartalmaz, melyek között naptej, napvédő krém, illetve a gyerekeknek ajánlott hipoallergén napvédő tej is szerepel. A fogyasztói elvárásoknak megfelelően a Gerovital Sun márka napozás utáni regeneráló tejet, illetve 6-os fényvédő faktorral ellátott barnító olajat is kínál. A márka külön figyelmet fordít az arc védelmére is:
– Nyáron az erősebb fényvédő faktorú, könnyebb, hidratáló arckrémek használata célszerű, ezért a Gerovital Sun Anti-Age arcra ajánlott napozója ennek az elvárásnak igyekszik megfelelni. Különleges tulajdonsága az öregedést megelőző hatás – hangsúlyozza Fóris Ágnes.
A szakember fontosnak tartja kiemelni azt is, hogy a Gerovital Sun termékcsalád parabén- és oxibenzon-mentes. A készítményekben található gránátalma-kivonat pedig nagy mennyiségben tartalmaz antioxidánsokat, amelyek semlegesítik a szabad gyököket.
Hozzáadott értékek
A Dr.Kelen SunSave napozók 6–50+-ig terjedő faktorszámmal kerülnek forgalomba, olaj, spray, naptej, krém formájában.
A cég újdonsága a bőröregedést késleltető, sejtvédő összetételű, hipoallergén SunSave F30 AntiAge napkrém és az elsősorban a sportolók részére kifejlesztett SunSave F30 Sport Spray, ami gyorsan beszívódik, a bőr nem marad zsíros, víz- és izzadásálló, hűsítő hatású, és hipoallergén összetételű. Szinte egyedüli a hazai termékek között a SunSave F20 szúnyogriasztós napspray.
Az idei év újdonsága a SunSave F10 Bronz napkrém, amelyet szintén fogyasztói igényekre és a napozópiaci tudományos trendek nyomán fejlesztettek ki.
K. I.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához viszonyítva 1,7 százalékkal nőtt, az előző hónaphoz képest 1,4 százalékkal csökkent
Szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >