Bízik az exportban a Gyulahús Kft.
A Gyulahús Kft. ügyvezető igazgatója cáfolta a Népszabadság előtt, hogy rövid működése alatt a társaságnak több százmillió forintos vesztesége keletkezett volna. Daka Zsolt, a felszámolt Gyulai Húskombinát vagyonelemeit bérlő önkormányzati cég vezetője emlékeztetett: az egyik legnagyobb múltú hazai húsipari cég tavaly ősszel jutott a felszámolás sorsára.
Ezt követően a helyi önkormányzat a neki juttatott állami források felhasználásával létrehozta a Gyulahús Kft.-t, amely bérli a Gyulai eszközeit, s gyártja többi között a Gyulai májast és a kolbászt. Daka Zsolt szerint induló vállalkozásként ők sincsenek könnyű helyzetben, ám „ha lenne is veszteségük”, az messze nem akkora, mint amelyekről a pletykák szólnak. Megerősítette azonban: volt olyan időszak, amikor csupán 2-3 napot termeltek az üzemben. Ezt azzal magyarázta, nem könnyű feladat a Gyulai Húskombinát összeomlása és az ebből fakadó piacvesztés után újraépíteni a piacot.
A Lidl és a Penny Market kivételével azonban már az összes nagy lánccal megállapodtak, az üzleti eredményeik fejlődési tendenciája pedig kifejezetten jó – tette hozzá. A februári belföldi értékesítési eredményeiket márciusban megkétszerezték, míg áprilisban további 15 százalékkal sikerült növelni az eladott mennyiséget. Ezek után további előrelépést várnak. Magyarázata szerint ugyanis a társaság portékái iránt májustól élénkül meg az érdeklődés. A viharsarki vállalatnak ugyanis nincs kifejezetten húsvéti terméke, de az ünnep után megjelennek a vevőik, s a kereslet ezt követően egész évben kitart – mondta.
A belföldi piacépítésen túl az export területén is eredményeket értek el – mondta. Áprilisban például tízszeresére emelték szállításaikat az előző hónaphoz képest. Nagyobb tételeket Angliába, Csehországba és Oroszországba vittek. A társaság számára a nagyobb ütemű fejlődést a külföldi lehetőségek nyújtanak, miután belföldön az olcsóbb termékek irányába tolódik el a fogyasztás, a Gyulai viszont magasabb árfekvésű termékeket kínál. (Ábrahám Ambrus, Népszabadság Online)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Versenytényezővé válik a telephely az e-kereskedelemben
A digitalizáció és a fogyasztói elvárások gyors változása nyomán az…
Tovább olvasom >Exportban erősödik a Gyermelyi – alkalmazkodás a kihívásokhoz
A Gyermelyi Zrt. 2024-es pénzügyi beszámolója alapján világosan látszik: a…
Tovább olvasom >Önkéntes Vízadó program indul Budapesten
Önkéntes Vízadó programot hirdet Budapesten a 10 millió Fa, Budapest…
Tovább olvasom >