Bízik a PET-palackokban a söripar
A sörpiacon tavaly ősszel egy azóta is tartó visszaesés kezdődött, ami hónapról hónapra követhető volt. Nehezíti a hazai gyártók helyzetét, hogy eközben – talán a szezonban erős forintnak köszönhetően – lényegesen több importtermék érkezett az országba, mint egy éve. A hazai gyártók különböző mértékben, de mind jelentősen veszítettek a korábbi, éves eladási volumeneikből. Ugyanakkor ez nem járt átrendeződéssel: minden szegmens visszaesett. Még azt se mondhatjuk, hogy az olcsó termékek irányába mozdult volna jelentősen a piac. Ez a jelenség már korábban lezajlott, és az is nyilván befolyásolta a vásárlókat, hogy a sörösök a jól felépített márkás termékeiket is igazán jutányosan kínálták egész évben. Ha valami megfigyelhető, hát az, hogy a promóciós termékek még nagyobb részarányban fogynak, mint korábban.
Az elmúlt időszakban csaknem minden hazai sörös cég piacra lépett valamilyen 1-2 literes kiszerelésű műanyag palackos (PET) termékkel, és jelentős az ilyen csomagolóanyagba töltött import beáramlása is. Ami érdekes, hogy a mai napig a teljes piacnak nem több mint 2-3 százalékát teszi ki a PET-kiszerelésű sör, mégis a legnagyobb gyártók komoly gyártókapacitást építettek a majdani, feltételezett kereslet kielégítésére.
Miközben erőteljesen aktivizáltuk magunkat a Heinekennel a méltán népszerű Bajnokok Ligája foci-kupasorozat körül, tetszetősebb, zöld üvegbe csomagoltuk a Soproni márkát, piacra került és nagy siker lett a Soproni Démon barna sör. A Soproni Volt és a Heineken Balaton Sound fesztivál ismét sokat segített a márkáink népszerűsítésében, éppúgy, mint a Nagy Soproni Számshow promóciónk, ami egész nyáron mozgatta a márkát. Az olimpia előtt a legnagyobb magyar szurkolói zászlót írták tele a Soproni sör- és a vízilabda-szimpatizánsok mindenféle buzdítással.
Hiszünk abban, hogy ezeknek az erőfeszítéseknek is köszönhető, hogy az említett tekintélyes sörpiaci visszaesés a márkás sörök kategóriájában a mi cégünket érintette a legkevésbé, ezért – az elkövetkező nehéz időkben – továbbra is meg fogjuk tartani a dinamikus marketingszemléletünket.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >