Bizakodó a járvány hosszútávú hatásaival kapcsolatban az Auchan Korzók üzemeltetője

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2020. 06. 12. 11:32

A koronavírus járvány kiskereskedelmi forgalom alakulására gyakorolt hatását vizsgálta a Ceetrus Hungary Kft., a magyarországi Auchan Korzók üzemeltetője.

 

A bérlői forgalmi adatok, valamint a látogatói számok alapján megállapítható, hogy az Auchan áruházak látogatottsága a vírus előtti hónapokban egyértelműen nőtt. 2020 januárban és februárban az áruházak főbejáratát több, mint 5 százalékkal, a hipermarketek bejáratát pedig átlagosan 7,6 százalékkal többen lépték át, mint a tavalyi év hasonló időszakában. Ugyanakkor a járvány előtti magasabb látogatószámot részben már a vírus előtti élelmiszerfelhalmozás okozhatta, ugyanis az Auchan áruházak látogatottságának növekedése az Auchan Korzó üzleteinek forgalmi adataiban teljes mértékben nem tükröződik vissza.

Az országszerte 18 Auchan bevásárlóközpontban 650 bérleményt üzemeltető Ceetrus Hungary Kft. adatai szerint az Auchan áruházak látogatottsága a járvány miatti korlátozások idején sem csökkent. A március-áprilisi látogatószámok közel azonosak a tavalyi év hasonló időszakához, sőt a hipermarketek közvetlen bejáratainak tekintetében némi növekedés is tapasztalható. Ugyanakkor a nem-élelmiszer kiskereskedelmi üzletek forgalma a korlátozási rendelkezések hatására fokozatosan visszaesett. A negatív csúcs egyértelműen áprilisban volt, ebben a hónapban egyes bérlők forgalma akár 80 százalékkal is visszaesett a 2019-es év hasonló időszakához viszonyítva.

„Az Auchan Korzók és a kereskedelmi parkjaink a piac többi szereplőjéhez képest ellenállóbbnak bizonyultak, a látogatószámunk átlagban alig esett vissza. A lakosság szívesebben ment olyan nagyobb alapterületű, tágasabb helyekre vásárolni, mint a hipermarketek, vagy barkácsáruházak, de akár az autós gyorséttermek is vonzóbbnak bizonyultak. Az látható, hogy a különböző profilokra másképpen hatott a válság, vannak, akiknél jelentős, 50-80% százalékos forgalom visszaesés mutatkozott és emiatt be is kellett zárniuk (például divat szektor), de olyan is akad, akik növelni tudták forgalmukat az előző évhez képest (elektronika, barkács). A szigorítások feloldásának köszönhetően fokozatosan tér vissza az élet az Auchan Korzó üzleteibe is, 99%-uk újra nyitva van, még az ételudvarok is. Ennek köszönhetően a forgalmak is kivétel nélkül emelkednek. Egyelőre azt nem tapasztaljuk, hogy egyes üzlettípusoktól elfordultak volna a vásárlók, sőt nagyobb kedvvel mennek az emberek vásárolni, azt viszont nem tudjuk még pontosan megmondani, hogy a vásárlóerőn milyen csorbát ejtett ez az elmúlt két és fél hónap. Az online vásárlásba vetett bizalomnak minden bizonnyal jót tett a kényszerű otthon maradás, de a találkozás, egy közös ebéd, egy vásárlás élménye megmaradt, erre kínál kiváló lehetőséget az Auchan Korzó.” – nyilatkozta Gábosy Balázs, a Ceetrus Hungary Kft. operatív igazgatója a járvány hatásaival kapcsolatban.

Bár az elmúlt hónapokban a korlátozó intézkedések hatására a vásárlások egy része online platformokra terelődött, a trend fennmaradása kérdéses. Az Auchan áruházak és az Auchan Korzó üzletei különböző óvintézkedésekkel igyekeznek biztonságossá tenni a boltok látogatását – kézfertőtlenítőket helyeznek ki, és felhívják a figyelmet a távolságtartásra. Az Auchan Korzók bérlői forgalma a korlátozások feloldása óta folyamatosan növekszik. A Ceetrus Hungary Kft. a kiskereskedelmi ágazat többi szereplőjéhez hasonlóan arra számít, hogy a vásárlók a járvány visszahúzódásával fokozatosan visszatérnek eddigi vásárlási szokásaikhoz, és a gazdasági hatás elsősorban az első és második negyedévet érinti.

 

Kapcsolódó cikkeink