Bizakodnak a kereskedők a nagy nyári leárazások idején
Az augusztus 20-i hétvégével zárulhatnak a nagy nyári leárazások – értesült piaci forrásokból a Pénzcentrum.hu. A kereskedők bizakodnak, sokan a reálhozamot is olcsó ruhára költik, a legtöbb család már az őszi iskolai szezonra vásárol.
A Pénzcentrum.hu információi szerint legkésőbb az augusztus 20-i hétvégéig tartanak ki a nyár leárazások. A legnagyobb leértékelések a ruházati cikkeknél mutatkoznak, budapesti és vidéki bevásárlóközpontokban egyaránt találkozhatunk 40-50, sőt, akár 70 százalékos árengedményekkel is.
Az akciók indításának egyik indoka a tavasz kollekciók „kiszórása”: a kisebb haszonnal értékesített termékek így – jó esetben- nem maradnak a kereskedők nyakán, nem foglalják a polcokat az őszi szezon újabb termékei elől, ráadásul a termékek tárolásával járó komoly költségeket is meg lehet így spórolni.
Az elmúlt időszakban a kormányzati intézkedések erősítették a háztartások pénzügyi helyzetét, ez pedig egyértelműen meg fog látszani a fogyasztásban is -nyilatkozta a Pénzcentrum.hu kérdésére Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára. Azt a főtitkár is elismeri, hogy a svájci frank árfolyama, a törlesztőrészletek növekedése gyengíti a háztartások pénzügyi helyzetét, ez azonban a magyar családok csak egy részéről mondható el.
Ezért Vámos György szerint a legjobbkor kapják meg a magyar háztartások a reálhozamot, amit egyesek hiteltörlesztésre fordítanak, mások befektetik, egy jelentős részét – akár 100 milliárd forintnál is többet- azonban el fogják költeni.
A nyári leértékelések egyfajta vonzerőt jelentenek a vásárlók számára, sokan a reálhozamot az iskolakezdéshez használják majd fel, de a hatás akár még a karácsonyi fogyasztási csúcsszezonban is érzékelhető lesz, azaz a családok egy része csak karácsonykor költi majd el azt a pénzt, amihez a nyugdíjpénztári visszalépéssel jutott – véli az OKSZ főtitkára.
Tapasztalataink szerint a legnagyobb árengedményeket a cipőboltokban, leginkább a sportcipőknél találhatjuk, de hasonlóan olcsók a minőségi alsóneműk, zoknik, fürdőruhák. A szezonális termékek közül a (márkás) napszemüvegeknél is szép számmal találhatunk olcsó darabokat -igaz, a nevesebb gyártók termékei így is 10-15 ezer forintnál kezdődnek.
Sokan már most elkezdenek vásárolni az őszi szezonra, a következő tanévre. Kimondottan olcsón vehetünk például nadrágokat, ingeket, vékonyabb pulóvereket, vagy épp átmeneti kabátot -akár gyerekméretben is. Több helyen láttunk jó minőségű pamutpólókat, amelyekhez már 1000-1500 forintért is hozzájuthatunk. Sportcipőt is érdemes még most, nyomott áron venni: amint azt kérdésünkre egy budapesti cipőbolt üzletvezetője elmondta, a (jelenleg leértékelt) tavaszi cipők tökéletesek az őszi, csapadékos időjárási viszonyokra is.
A nagy nyári leárazások pünkösd után kezdődtek, általánosságban elmondható, hogy a termékek hétről-hétre egyre olcsóbbak lettek. Az általunk megkérdezett kereskedők szerint az akciószezonból hátra lévő néhány hétben már nem valószínű, hogy lejjebb mennek az árak, amelyeken a kereskedőknek már alig van hasznuk. A forgalom azonban tovább növekedhet, leginkább a szokatlanul hűvös, csapadékos időjárás miatt tapasztalják a kereskedők, hogy kimondottan többen mennek vásárolni ezekben a napokban. A következő – a jelenleginél kisebb- leértékelési hullám várhatóan az ősz közepén, a téli kollekciók megjelenésével indul, míg a nyárihoz hasonló méretű akciókkal január elejétől, a karácsonyi szezon lecsengésével találkozhatunk.
Amennyiben a sok átárazás miatt egy termékkel összefüggésben két ár szerepel, akkor a fogyasztónak jogában áll az alacsonyabb árat fizetni. Ugyanez a helyzet akkor, ha a pénztárban magasabb ár jelenik meg a vonalkód leolvasásának eredményeképpen, ilyenkor a vevőszolgálat kell hogy visszaadja a különbözetet.
Az akciós termékre — ha nem értékcsökkent — ugyanúgy vonatkozik szavatosság vagy adott esetben jótállás, mint a nem akciósra, így reklamálni ilyen esetben is lehet. Nem mondhatja tehát azt a kereskedő, hogy akciós terméket nem lehet „visszahozni”. Kivétel ez alól természetesen az, amikor egy termék olyan hibával rendelkezik, amelyet közöltek a vásárlóval. Más hiba esetén azonban ilyenkor is érvényesíthető a szavatosság – írja a penzcentrum.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >Régiók harca: ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint
Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged…
Tovább olvasom >Vállalkozásra szabott csarnokok segítik a KKV-k fejlődését és növekedését
A RaktárAD belga-magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező logisztikai fejlesztő új fejezetet…
Tovább olvasom >