BIT és BUD nem ugyanaz
Az Európai Unió Elsőfokú Bírósága szerint nem téveszthető össze egymással a „BIT” és „BUD” szóvédjegy – ezért elutasította a német Bitburger Brauerei keresetét. A német cég eddig már három sikertelen próbát tett az amerikaiak európai közösségi védjegybejelentésének megsemmisítésére, mivel úgy véli, hogy az amerikai Anheuser-Busch a fogyasztók megtévesztésével próbál piacot szerezni Európában. Kifogásolta továbbá az amerikai sör címkéin szereplő feliratokat is: az „American Bud”, valamint az „Anheuser Busch Bud” is összetéveszthető a németek szerint a saját termékük minőségi garanciáját jelentő „Bitte ein bit” szlogennel. Az elsőfokú bíróság szerint a szóban forgó védjegyek csupán csekély vizuális hasonlóságot mutatnak. A hangzásbeli hasonlósággal kapcsolatban az elsőfokú bíróság megállapította, hogy az „i” és „u” magánhangzók eltérő kiejtése lehetővé teszi a német átlagfogyasztó számára a „BIT” és a „BUD” közötti különbségtételt.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Magyarországon évente mintegy kétmillió tonna élelmiszer-hulladék keletkezik
Az indokolatlan fogyasztás környezeti veszélyeire és a hulladékok újrahasznosításának fontosságára…
Tovább olvasom >„Kukába az élelmiszerpazarlással” – plakáttervező pályázatot hirdet a Nébih Maradék nélkül programja
A Fenntarthatósági Témahét alkalmából „Kukába az élelmiszerpazarlással” címmel indít plakáttervező…
Tovább olvasom >Nem biztos, hogy a papírcsomagolás a legjobb
A csomagolások környezeti hatásai egyre nagyobb figyelmet kapnak a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >