BIT és BUD nem ugyanaz
Az Európai Unió Elsőfokú Bírósága szerint nem téveszthető össze egymással a „BIT” és „BUD” szóvédjegy – ezért elutasította a német Bitburger Brauerei keresetét. A német cég eddig már három sikertelen próbát tett az amerikaiak európai közösségi védjegybejelentésének megsemmisítésére, mivel úgy véli, hogy az amerikai Anheuser-Busch a fogyasztók megtévesztésével próbál piacot szerezni Európában. Kifogásolta továbbá az amerikai sör címkéin szereplő feliratokat is: az „American Bud”, valamint az „Anheuser Busch Bud” is összetéveszthető a németek szerint a saját termékük minőségi garanciáját jelentő „Bitte ein bit” szlogennel. Az elsőfokú bíróság szerint a szóban forgó védjegyek csupán csekély vizuális hasonlóságot mutatnak. A hangzásbeli hasonlósággal kapcsolatban az elsőfokú bíróság megállapította, hogy az „i” és „u” magánhangzók eltérő kiejtése lehetővé teszi a német átlagfogyasztó számára a „BIT” és a „BUD” közötti különbségtételt.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Gyorsult az euróövezet gazdasági teljesítményének növekedése júniusban
Gyorsult az euróövezet gazdasági teljesítményének növekedése júniusban az S&P Global…
Tovább olvasom >Így változnak a gyógyszerárak: árkorlátozást vezetett be a kormány
Július 1-jétől életbe lépett a Nemzetgazdasági Minisztérium gyógyszerekre vonatkozó árkorlátozása,…
Tovább olvasom >33 milliárd forint maradt a MOHU-nál a visszaváltatlan palackok után – de nem profitálhatnak belőle
A 2024-es év első felében közel 33 milliárd forint bevétele…
Tovább olvasom >