BIT és BUD nem ugyanaz
Az Európai Unió Elsőfokú Bírósága szerint nem téveszthető össze egymással a „BIT” és „BUD” szóvédjegy – ezért elutasította a német Bitburger Brauerei keresetét. A német cég eddig már három sikertelen próbát tett az amerikaiak európai közösségi védjegybejelentésének megsemmisítésére, mivel úgy véli, hogy az amerikai Anheuser-Busch a fogyasztók megtévesztésével próbál piacot szerezni Európában. Kifogásolta továbbá az amerikai sör címkéin szereplő feliratokat is: az „American Bud”, valamint az „Anheuser Busch Bud” is összetéveszthető a németek szerint a saját termékük minőségi garanciáját jelentő „Bitte ein bit” szlogennel. Az elsőfokú bíróság szerint a szóban forgó védjegyek csupán csekély vizuális hasonlóságot mutatnak. A hangzásbeli hasonlósággal kapcsolatban az elsőfokú bíróság megállapította, hogy az „i” és „u” magánhangzók eltérő kiejtése lehetővé teszi a német átlagfogyasztó számára a „BIT” és a „BUD” közötti különbségtételt.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: áprilisban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 5,0, az előző havit 2,0 százalékkal haladta meg
2025. áprilisban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >Csökkent a FAO élelmiszerár-indexe májusban
Csökkent az élelmiszertermékek világpiaci árának referenciaértéke májusban az előző hónaphoz…
Tovább olvasom >Az euróövezetben nőtt a kiskereskedelmi forgalom áprilisban
Havi és éves összehasonlításban egyaránt nőtt a kiskereskedelmi forgalom az…
Tovább olvasom >