Bisnode: minden harmadik magyar cégvezető nő
Magyarországon a cégvezetők 32 százaléka nő, azonban a cégméret növekedésével csökken pozíciójuk jelentősége a vezetésben – derül ki a Bisnode üzleti információszolgáltató elemzéséből, amelynek eredményeit pénteken juttatta el az MTI-hez.
A felmérés szerint míg a legkisebb vállalkozásoknál 34 százalékos a női vezetők aránya, addig a legnagyobb – 250 alkalmazottnál többet foglalkoztató – cégeknél már csak 15,1 százalék.
Egy korábbi kutatás alapján, amelyet a Bisnode, a HBLF, a Figyelő és a Budapesti Corvinus Egyetem végzett, és amely a nők arányát vizsgálta a magyar gazdaság 200 legsikeresebb vállalatánál, kiderült: mindössze 15 százalékukban van női vezető az igazgatótanácsban és 17 százalékában található női vezető a menedzsmentben. A válaszadók 6 százalékánál éri el a nők aránya az 50 százalékot a vezetőségben, a női középvezetők aránya pedig átlagosan 28 százalék.
A Bisnode tájékoztatása szerint átlagosan 25 százalékos a tőkemegtérülési mutató azoknál a cégeknél, ahol a vezetőségben vegyesen találhatók nők és férfiak, míg mindössze 9 százalék ez az arány ott, ahol valamennyi vezető férfi.
A cégtulajdonosok körében még markánsabban képviseltetik magukat a nők, országosan 40 százalékot is eléri az arányuk.
A Bisonde szerint várhatóan emelkedik a nők szerepe a cégvezetésben. Ezt alátámasztja, hogy Magyarországon is egyre több a kifejezetten női vezetőknek, női vezetőkről szóló konferencia, valamint az egyetemet végzettek több mint a fele nő – olvasható a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Euromonitor International: üzleti potenciál rejlik a női egészséget támogató funkcionális élelmiszerekben
A nők számára fontos az egészség és holisztikus, hosszú távú…
Tovább olvasom >Rekordszinten az állásban lévő nők száma
Tavaly átlagosan 2 millió 156 ezer aktív korú nő állt…
Tovább olvasom >A Mars a nemek közti egyenlőségért és az előítéletek megszüntetéséért áll ki, több mint 10 000 nővel együtt
A Mars, a világ egyik legnagyobb édesség-, csokoládé-, élelmiszer- és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >