Birspálinkákból készül az „Év pálinkája”
Tíz birspálinka házasításából készül 2016-ban az „Év pálinkája”. Az új terméket több hónapos pihentetés után, sorszámozott díszüvegben hozzák kereskedelmi forgalomba.
Az „Év pálinkája 2016” versenyt a kereskedelmi főzdéknek hirdetik meg – derül ki a kiadott sajtóközleményből. Az idén a versenyen tíz birspálinkát választottak ki, amelyekből az „Év pálinkáját” készítik. E terméket tehát valójában pálinkaházasítással állítják elő.
Az „Év pálinkája” 2016-ban a következő főzdék birspálinka-tételeiből áll:
– Márton és Lányai
– Zimek
– Nobilis
– Cruxx
– Békés
– Gyulai
– Csalló
– Schiszler
– Tokaj Spirit
– Spiritus Primus
A közlemény szerint a versenyen a pálinkákat a nemzetközi szabványok szerinti, húszpontos rendszerben bírálta a zsűri. A szakértők vakkóstolással választották ki a házasítás gerincét adó párlatot, majd ezt a többi tétel hozzáadásával egészítették ki.
A pályázatra januárig lehetett jelentkezni és mintákat küldeni. A kész terméket több hónapos pihentetés után, sorszámozott díszüvegben hozzák majd kereskedelmi forgalomba.
Magyarország pálinkafőzdéi 2011 óta készítik el az „Év pálinkáját”, igazodva a Budapesti Pálinkafesztivál gyümölcs-tematikájához. A cél az adott év gyümölcsének és a belőle készülő pálinkák sokszínűségének bemutatása. Magyarországon négy birsfajta közismert, amelyek közül a Bereczki és a Konstantinápolyi a legelterjedtebb. (agrarszektor.hu)
Kapcsolódó cikkeink

Országos Pálinka- és Törkölypálinka Verseny 2022
Minden évben egyszeri alkalommal kerül sor az Országos Pálinka- és…
Tovább olvasom >Cseresznyéből készül az Év Pálinkája 2017-ben
Az elmúlt évek hagyományainak megfelelően idén is elkészült az ország…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy év alatt félúton a Mastercard tokenizációs átalakulása Európában
Egy évvel azt követően, hogy a Mastercard bejelentette célját: 2030-ra…
Tovább olvasom >A megunt mobiltelefon értékes – 1500 kiselektronikai eszközt hoztak vissza az Auchanba újrahasznosításra
Harmadik alkalommal csatlakozott az Auchan áruházlánc a „Passzold vissza, Tesó!”…
Tovább olvasom >A Lufthansa az amerikai járatok iránti kereslet csökkenésére számít a harmadik negyedévben
A német Lufthansa légitársaság a nyári fellendülés után a harmadik…
Tovább olvasom >