Bírságot vetnének ki a sikertelen csomagkézbesítésekre
A Manhattan Associates vezetője, Pieter Van den Broecke azt javasolja, hogy pénzbírságot vessenek ki azokra a vásárlókra, akik nem tartózkodnak otthon a csomagjuk kézbesítésekor. A szakember szerint ez az intézkedés csökkentené a felesleges kiszállításokat és enyhítené a logisztikai terheket – számolt be róla az NLC.
Miért merült fel a bírság bevezetése?

Jöhet a bünti
Az e-kereskedelmi vállalatok és a futárszolgálatok egyre nagyobb kihívással szembesülnek a sikertelen kézbesítések miatt. Ha a címzett nincs otthon, a futároknak többször vissza kell térniük, ami jelentős pluszköltséget és környezetterhelést jelent.
„Egy ilyen intézkedés arra ösztönözné a vásárlókat, hogy tudatosabban válasszanak kézbesítési időpontot és helyszínt” – magyarázta Van den Broecke.
A szakember szerint a bírság „pénzügyi ösztönzőként” működne, amely felelősségteljesebb vásárlói magatartásra késztetné az embereket. A cél, hogy csökkenjen a felesleges kiszállítások száma, ami hosszú távon hatékonyabbá tenné a logisztikai folyamatokat.
Alternatív megoldások a problémára
Van den Broecke hangsúlyozta, hogy a vásárlóknak lehetőséget kellene biztosítani arra, hogy csomagpontokat vagy átvételi helyeket válasszanak, így elkerülhető lenne a sikertelen kézbesítés. Ezenkívül szükség van rugalmasabb időpontválasztásra is, hogy a vevők könnyebben igazíthassák a kiszállítást a saját időbeosztásukhoz.
A szakértő egy önkiszolgáló alkalmazás bevezetését is javasolja, amely lehetővé tenné, hogy a vásárlók valós időben módosítsák a kézbesítés időpontját vagy helyszínét. Ezáltal csökkenne a futárszolgálatok leterheltsége, és a vásárlók számára is kényelmesebb megoldást kínálna.
Megosztó javaslat
A bírság ötlete várhatóan megosztja majd a közvéleményt. Míg egyesek szerint jogos elvárás, hogy a vásárlók felelősebben kezeljék a csomagátvételt, mások úgy vélik, hogy a webáruházak és a futárszolgálatok rugalmasabb rendszerével lehetne hatékonyabbá tenni a kézbesítést.
A téma további vitákra adhat okot, de a logisztikai terhek csökkentése mindenképpen kulcsfontosságú kérdés marad az online kereskedelem világában.
Kapcsolódó cikkeink
Megháromszorozza területét a HGL a HelloParks Maglód megaparkban
Újabb 10 ezer négyzetméter területre írt alá bérleti szerződést a…
Tovább olvasom >Ismét Business Superbrands elismerést kapott a Magyar Logisztikai Egyesület
A Magyar Logisztikai Egyesületet (MLE) 2025 júniusában ismét Business Superbrands…
Tovább olvasom >Fuvarozás egy kattintásra: közeleg a kamionos Uber kora?
Ha valakinek van egy biciklije vagy robogója, könnyen lehet belőle…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szárazság, technológiai verseny és összefogás: beindult a hazai dinnyeszezon
Komoly kihívások közepette indul a 2025-ös magyar dinnyeszezon: a csapadékhiány,…
Tovább olvasom >Vezetőváltás a Fornettinél: Szabó Nándor az új ügyvezető igazgató
2025. július 1-jétől Szabó Nándor tölti be a Fornetti ügyvezető…
Tovább olvasom >Változás a Zwack vezetésében: Belovai Csaba a Zwack Unicum Nyrt. új vezérigazgatója
A Zwack Unicum Nyrt. tulajdonosi döntése értelmében 2025. július 1-től…
Tovább olvasom >