Bírságot vetnének ki a sikertelen csomagkézbesítésekre
A Manhattan Associates vezetője, Pieter Van den Broecke azt javasolja, hogy pénzbírságot vessenek ki azokra a vásárlókra, akik nem tartózkodnak otthon a csomagjuk kézbesítésekor. A szakember szerint ez az intézkedés csökkentené a felesleges kiszállításokat és enyhítené a logisztikai terheket – számolt be róla az NLC.
Miért merült fel a bírság bevezetése?

Jöhet a bünti
Az e-kereskedelmi vállalatok és a futárszolgálatok egyre nagyobb kihívással szembesülnek a sikertelen kézbesítések miatt. Ha a címzett nincs otthon, a futároknak többször vissza kell térniük, ami jelentős pluszköltséget és környezetterhelést jelent.
„Egy ilyen intézkedés arra ösztönözné a vásárlókat, hogy tudatosabban válasszanak kézbesítési időpontot és helyszínt” – magyarázta Van den Broecke.
A szakember szerint a bírság „pénzügyi ösztönzőként” működne, amely felelősségteljesebb vásárlói magatartásra késztetné az embereket. A cél, hogy csökkenjen a felesleges kiszállítások száma, ami hosszú távon hatékonyabbá tenné a logisztikai folyamatokat.
Alternatív megoldások a problémára
Van den Broecke hangsúlyozta, hogy a vásárlóknak lehetőséget kellene biztosítani arra, hogy csomagpontokat vagy átvételi helyeket válasszanak, így elkerülhető lenne a sikertelen kézbesítés. Ezenkívül szükség van rugalmasabb időpontválasztásra is, hogy a vevők könnyebben igazíthassák a kiszállítást a saját időbeosztásukhoz.
A szakértő egy önkiszolgáló alkalmazás bevezetését is javasolja, amely lehetővé tenné, hogy a vásárlók valós időben módosítsák a kézbesítés időpontját vagy helyszínét. Ezáltal csökkenne a futárszolgálatok leterheltsége, és a vásárlók számára is kényelmesebb megoldást kínálna.
Megosztó javaslat
A bírság ötlete várhatóan megosztja majd a közvéleményt. Míg egyesek szerint jogos elvárás, hogy a vásárlók felelősebben kezeljék a csomagátvételt, mások úgy vélik, hogy a webáruházak és a futárszolgálatok rugalmasabb rendszerével lehetne hatékonyabbá tenni a kézbesítést.
A téma további vitákra adhat okot, de a logisztikai terhek csökkentése mindenképpen kulcsfontosságú kérdés marad az online kereskedelem világában.
Kapcsolódó cikkeink
Versenytényezővé válik a telephely az e-kereskedelemben
A digitalizáció és a fogyasztói elvárások gyors változása nyomán az…
Tovább olvasom >Új korszak a házhoz szállításban: átvételi kódot vezet be a GLS
A házhoz szállítás kényelmét és biztonságát egyszerre növeli a GLS…
Tovább olvasom >Display 2.0 – így néz ki a jövő bolttere
Okoseszközzé válik a bolti display – derült ki a Shop!…
Tovább olvasom >További cikkeink
Márkahangolás 2025-re – A kommunikáció, amit ma már elvárnak
A digitális zaj, a túlkommunikált márkák és a változó fogyasztói…
Tovább olvasom >Mozgolódás a plázastop körül: módosulhat a kiskereskedelmi ingatlanpiacot szabályozó rendelet
Módosulhat a kereskedelmi ingatlanpiac egyik legmeghatározóbb jogszabálya: megjelent a 143/2018.…
Tovább olvasom >Rugalmas nyitvatartással és bővülő kínálattal készül a nyári szezonra a PENNY
A PENNY Magyarország a nyári hónapokban is a vásárlói igényekre…
Tovább olvasom >