Bírságot vetnének ki a sikertelen csomagkézbesítésekre
A Manhattan Associates vezetője, Pieter Van den Broecke azt javasolja, hogy pénzbírságot vessenek ki azokra a vásárlókra, akik nem tartózkodnak otthon a csomagjuk kézbesítésekor. A szakember szerint ez az intézkedés csökkentené a felesleges kiszállításokat és enyhítené a logisztikai terheket – számolt be róla az NLC.
Miért merült fel a bírság bevezetése?

Jöhet a bünti
Az e-kereskedelmi vállalatok és a futárszolgálatok egyre nagyobb kihívással szembesülnek a sikertelen kézbesítések miatt. Ha a címzett nincs otthon, a futároknak többször vissza kell térniük, ami jelentős pluszköltséget és környezetterhelést jelent.
„Egy ilyen intézkedés arra ösztönözné a vásárlókat, hogy tudatosabban válasszanak kézbesítési időpontot és helyszínt” – magyarázta Van den Broecke.
A szakember szerint a bírság „pénzügyi ösztönzőként” működne, amely felelősségteljesebb vásárlói magatartásra késztetné az embereket. A cél, hogy csökkenjen a felesleges kiszállítások száma, ami hosszú távon hatékonyabbá tenné a logisztikai folyamatokat.
Alternatív megoldások a problémára
Van den Broecke hangsúlyozta, hogy a vásárlóknak lehetőséget kellene biztosítani arra, hogy csomagpontokat vagy átvételi helyeket válasszanak, így elkerülhető lenne a sikertelen kézbesítés. Ezenkívül szükség van rugalmasabb időpontválasztásra is, hogy a vevők könnyebben igazíthassák a kiszállítást a saját időbeosztásukhoz.
A szakértő egy önkiszolgáló alkalmazás bevezetését is javasolja, amely lehetővé tenné, hogy a vásárlók valós időben módosítsák a kézbesítés időpontját vagy helyszínét. Ezáltal csökkenne a futárszolgálatok leterheltsége, és a vásárlók számára is kényelmesebb megoldást kínálna.
Megosztó javaslat
A bírság ötlete várhatóan megosztja majd a közvéleményt. Míg egyesek szerint jogos elvárás, hogy a vásárlók felelősebben kezeljék a csomagátvételt, mások úgy vélik, hogy a webáruházak és a futárszolgálatok rugalmasabb rendszerével lehetne hatékonyabbá tenni a kézbesítést.
A téma további vitákra adhat okot, de a logisztikai terhek csökkentése mindenképpen kulcsfontosságú kérdés marad az online kereskedelem világában.
Kapcsolódó cikkeink
MLSZKSZ: Új lendületet kap az intermodális és fenntartható közlekedés
Július 31-én megjelent az Energiaügyi Miniszter 18/2025. (VII. 31.) számú…
Tovább olvasom >A Waberer’s csaknem 22 ezer négyzetméteres logisztikai központot épít Debrecenben
A Waberer’s csaknem 22 ezer négyzetméteres logisztikai központot épít Debrecenben,…
Tovább olvasom >Jelentősen nőtt a Waberer’s csoport nyeresége a második negyedévben
A Waberer’s csoport árbevétele a második negyedévben 7,2 százalékkal 203…
Tovább olvasom >További cikkeink
62 700 vásárlás – minden korábbi rekord megdőlt az ALDI Sziget-boltjában
Immár nyolcadik alkalommal települt ki az ALDI a Sziget Fesztiválra…
Tovább olvasom >A Minecraft világa megelevenedik a SPAR áruházaiban
A világ egyik legismertebb és legkedveltebb videojátékának karakterei – köztük…
Tovább olvasom >Agrárminisztérium: a nemzeti kormányra mindig számíthatnak a magyar gazdák
A kormány egyik legfontosabb szövetségesei a magyar gazdák, ezért a…
Tovább olvasom >