Bírságot vetnének ki a sikertelen csomagkézbesítésekre
A Manhattan Associates vezetője, Pieter Van den Broecke azt javasolja, hogy pénzbírságot vessenek ki azokra a vásárlókra, akik nem tartózkodnak otthon a csomagjuk kézbesítésekor. A szakember szerint ez az intézkedés csökkentené a felesleges kiszállításokat és enyhítené a logisztikai terheket – számolt be róla az NLC.
Miért merült fel a bírság bevezetése?

Jöhet a bünti
Az e-kereskedelmi vállalatok és a futárszolgálatok egyre nagyobb kihívással szembesülnek a sikertelen kézbesítések miatt. Ha a címzett nincs otthon, a futároknak többször vissza kell térniük, ami jelentős pluszköltséget és környezetterhelést jelent.
„Egy ilyen intézkedés arra ösztönözné a vásárlókat, hogy tudatosabban válasszanak kézbesítési időpontot és helyszínt” – magyarázta Van den Broecke.
A szakember szerint a bírság „pénzügyi ösztönzőként” működne, amely felelősségteljesebb vásárlói magatartásra késztetné az embereket. A cél, hogy csökkenjen a felesleges kiszállítások száma, ami hosszú távon hatékonyabbá tenné a logisztikai folyamatokat.
Alternatív megoldások a problémára
Van den Broecke hangsúlyozta, hogy a vásárlóknak lehetőséget kellene biztosítani arra, hogy csomagpontokat vagy átvételi helyeket válasszanak, így elkerülhető lenne a sikertelen kézbesítés. Ezenkívül szükség van rugalmasabb időpontválasztásra is, hogy a vevők könnyebben igazíthassák a kiszállítást a saját időbeosztásukhoz.
A szakértő egy önkiszolgáló alkalmazás bevezetését is javasolja, amely lehetővé tenné, hogy a vásárlók valós időben módosítsák a kézbesítés időpontját vagy helyszínét. Ezáltal csökkenne a futárszolgálatok leterheltsége, és a vásárlók számára is kényelmesebb megoldást kínálna.
Megosztó javaslat
A bírság ötlete várhatóan megosztja majd a közvéleményt. Míg egyesek szerint jogos elvárás, hogy a vásárlók felelősebben kezeljék a csomagátvételt, mások úgy vélik, hogy a webáruházak és a futárszolgálatok rugalmasabb rendszerével lehetne hatékonyabbá tenni a kézbesítést.
A téma további vitákra adhat okot, de a logisztikai terhek csökkentése mindenképpen kulcsfontosságú kérdés marad az online kereskedelem világában.
Kapcsolódó cikkeink
Display 2.0 – így néz ki a jövő bolttere
Okoseszközzé válik a bolti display – derült ki a Shop!…
Tovább olvasom >A nagyhaszongépjármű-piacon erősít az AutoWallis Csoport
Tovább erősíti cseh piaci jelenlétét az AutoWallis Csoport, miután megnyitotta…
Tovább olvasom >Digitális DACHSER magazin: érdekes tények és történetek a logisztika világából
A DACHSER magazin több mint hatvan éve tudósít az intelligens…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az árrésstop kiterjesztésével kapcsolatban szólalt meg Orbán Viktor
A jövő heti kormányülésen dönthetnek az árrésstop kiterjesztéséről a háztartási…
Tovább olvasom >Júniustól tilos energiaitalt eladni 18 éven aluliaknak – így ellenőrzik majd a házhoz szállítást
Egyhangú döntéssel fogadta el a parlament azt a törvénymódosítást, amely…
Tovább olvasom >Komoly tárgyalások zajlanak a vámháború lezárásáról
Csak őszinte szándékkal lehet tárgyalni – így reagált a kínai…
Tovább olvasom >