Bíró Lajos: A magyar gasztronómia erős, a magyar konyha nem
Az FMCG és a HORECA szektorban jelentős változások történtek a magyar éttermek minőségével, a friss alapanyagok fontosságával, a vega éttermek terjedésével, a balatoni helyzet alakulásával és a tévés főzőműsorokkal kapcsolatban. Bíró Lajos séf az InfoRádió Aréna műsorában beszélt ezekről a témákról. Világszinten nézve, a magyar konyha nem érte el a világhírnevet, de a magyar gasztronómia Európa szerte ismert.
A tradicionális magyar ételek elkészítésének szintje a séf szerint változó, és bár vannak csillagos színvonalú éttermek, a Michelin-csillagos és Bib Gourmand éttermek számában még mindig nincs ideális egyensúly. A hagyományos magyar ételek megítélése is változik az évtizedek során, és sokszor a népszerűnek tartott ételek valójában külföldi hatásokra vezethetők vissza.
A magyar konyhában az eredeti hagyományos ételek elkészítése mellett a modernizáció és az újítások is fontosak. A friss és minőségi alapanyagok kiemelten fontosak, a konyhában pedig a könnyebb és egyszerűbb elkészítési módszerek is megjelentek. A vegetáriánus és vegán ételek iránti kereslet is növekszik, és a hazai éttermeknek is alkalmazkodniuk kell az új igényekhez.
A magyar vendéglátás számos szegmense jól teljesít, és Budapestre különösen sok külföldi turista érkezik a gasztronómiai élvezetek miatt. Az éttermi árak azonban emelkedtek az elmúlt években, és a pandémia hatására is fennáll a kihívás, hogy az emberek megtartsák az éttermek iránti igényüket a növekvő költségek mellett. A vendéglátóiparban a minőség, az innováció és a vendégek igényeinek kielégítése kulcsfontosságú a sikerhez.
Az éttermek és a vendéglátóipar jövője részben a fenntarthatóságban, az egészségtudatos ételekben és az új gasztronómiai trendekben rejlik. Az éttermeknek alkalmazkodniuk kell a változó környezeti és társadalmi elvárásokhoz, miközben fenntartják a minőséget és az autentikus gasztronómiai élményt.
Kapcsolódó cikkeink
Szent György-hegyi bornapok: apró lépésekkel, tájazonos módon érdemes a természeti környezetben fejleszteni
Apró lépésekkel, tájazonos módon érdemes a tájba illő fejlesztéseket végrehajtani,…
Tovább olvasom >A Bocuse d’Or főtámogatója
A támogatási megállapodás megújításának köszönhetően 2027-ig biztosan a METRO a…
Tovább olvasom >További cikkeink
K&H: jól látszik az inflációs anomália, mást érzékelnek a vásárlók
Hiába fékezett nagyot az infláció, a K&H biztos jövő felmérésének…
Tovább olvasom >Újrahasznosítható szupermarketet épít az Edeka
Németország vezető üzletlánca, az Edeka fenntartható „Triqbriq fa építési rendszert”…
Tovább olvasom >Az anyák napi költések összege elérheti a 33,5 milliárd dollárt az USA-ban
A National Retail Federation (NRF) és a Prosper Insights &…
Tovább olvasom >