Bioüzemanyag előállításába fektet a Wizz Air
A Wizz Air 5 millió fontot (több mint 2,1 milliárd forintot) fektet bioüzemanyag előállításába, ebből elláthatja az Egyesült Királyságban működő bázisainak szükségletét – közölte a légitársaság kedden az MTI-vel.

(Fotó: Pixabay)
A közlemény szerint a fenntarthatósági beruházás a Wizz Air és a bioüzemanyaggal foglalkozó Firefly együttműködésében valósul meg, 15 év alatt csaknem 525 ezer tonna üzemanyagot állíthatnak elő 2028-tól, amikor elkezdik a termelést. Az Egyesült Királyságban évente több mint 57 millió tonna szennyvíziszap keletkezik, ebből 250 000 tonna bioüzemanyagot lehet előállítani. A Firefly repülőgép-üzemanyaga 90 százalékkal kevesebb üvegházhatású gáz keletkezésével jár majd a fosszilis repülőgép-üzemanyagokhoz képest – írták.
Becslésük alapján az újfajta üzemanyag évente 100 ezer tonna szén-dioxid-egyenértékkel csökkentheti a légitársaság kibocsátását
A vállalati honlapon olvasható bemutató szerint már most is a Wizz Air terheli a legkevesebb szén-dioxiddal a légkört az összes repülőtársaság közül. Idén azzal számolnak, hogy tovább javul járataik kihasználtsága, ami csökkenti a kibocsátás intenzitását. A Wizz Air 2019-hez képest az évtized végére 25 százalékkal mérsékelheti a kibocsátott szén-dioxid mennyiségét.
A Wizz Air utasforgalma 2022-ben új rekordra, 45,6 millióra emelkedett, amely duplája a 2021-es forgalomnak és 15 százalékkal haladta meg a pandémia előtti rekordot. A 2022 április 1. és 2023 március 31. közötti pénzügyi év első kilenc hónapjában az utasforgalom 38,9 millióra emelkedett az egy évvel korábbi 20,3 millióról, a 2023/2024-es pénzügyi évben 67 milliós utasforgalommal számolnak. A kamatok, adófizetés és értékcsökkenési leírások előtti eredmény (EBITDA) tavaly a március és december közötti kilenc hónapban 215 millió euróra emelkedett az előző évi 77,3 millió euróról, a bevételek ugyanebben az időszakban 1,28 milliárd euróról 3,10 milliárdra euróra nőttek.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Magyar szakember az idei ICCO Global Awards zsűrijében
Szabó Judit, a hazai McDonald’s vállalati kommunikációs és fenntarthatósági vezetője…
Tovább olvasom >Új „Live Well” címkét vezet be a Lidl Nagy-Britanniában
A Lidl GB lesz az első brit diszkontlánc, amely saját…
Tovább olvasom >Műanyag-cunami helyett üvegforradalom
Miközben a fenntarthatóság központi téma lett, több millió tonna műanyag-csomagolás…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gulyás Gergely: november 30-ig meghosszabbítják az árrésstopot
November 30-ig meghosszabbítják az árrésstopot – jelentette ki a Miniszterelnökséget…
Tovább olvasom >Új rekordot döntött a világ instant tésztaleves-fogyasztása – Magyarország stabilan a TOP50-ben
A világ instant tésztaleves-fogyasztása új csúcsra ért: a World Instant…
Tovább olvasom >Augusztusban jelentősen javult a lakosság gazdasági közérzete a Századvég szerint
A Századvég Konjunktúrakutató Zrt. 2025. augusztusi felmérése alapján a lakosság…
Tovább olvasom >