Egyre közelebb a biometrikus bankkártya
Dél-Afrika után, a projekt második állomásaként Bulgáriába érkezett a Mastercard biometrikusbankkártya-tesztje. Az új technológia a chipes leolvasást ötvözi az ujjlenyomat-azonosítással. A fizetéstechnológiai cég és a bolgár UniCredit Bulbank közös tesztjében a résztvevők 93%-a kényelmesebbnek találta a biometrikus kártya használatát a hagyományos PIN-kódos fizetéshez képest, 95%-uk pedig biztonságosabbnak tartja a hagyományos chipes kártyánál. A tesztalanyok 90%-a nagy valószínűséggel hozzáadná a biometrikus funkciót jelenlegi kártyájához.
A teszteredmények szerint az innovatív fizetési módot elsősorban szupermarketekben, éttermekben, kávézókban, kiskereskedéseknél és benzinkutaknál használnák leggyakrabban.
– A fogyasztók számára a biztonság a legfontosabb, és a hitelesítéshez használt biometrikus technológia tagadhatatlanul a legmagasabb fokú biztonságot kínálja, így ez a kibocsátók számára kulcsfontosságú funkciót biztosít. A bolgár tesztelők egyértelművé tették, hogy előnyt jelent ez az innovatív technológia, a tesztidőszak pedig lehetőséget ad arra, hogy gyorsan és biztonságosan fizethessenek – mondta Artur Turemka, a Mastercard balkáni térségéért felelős főigazgatója.
A biometrikus fizetési mód használatához első lépésként a saját pénzintézetnél kell regisztrálni. A regisztráció során rögzített ujjlenyomatot konvertálják digitális sablonná, melyet hozzárendelnek a bankkártyához. A kártya ezt követően alkalmas lesz a világ bármely EMV típusú terminálján történő fizetésre. //
Kapcsolódó cikkeink
Márkus Gergely lett a Mastercard magyarországi és szlovéniai igazgatója
A Mastercard bejelentette, hogy mától új vezető, Márkus Gergely felel a magyar és a szlovén piacok stratégiai és operatív…
Tovább olvasom >A Visa és a Mastercard 30 milliárd dolláros megállapodást kötött
A Visa és a Mastercard 30 milliárd dolláros egyezségre jutott…
Tovább olvasom >Átfogó fizetésiterminál-megoldás elektromos járművek töltéséhez Európában
A Mastercard és a Last Mile Solutions azzal a céllal…
Tovább olvasom >További cikkeink
IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Vegán aktivista a Forbes rangos „30 sikeres magyar 30 alatt” listáján
Vida Raul, a Prove magazin alapítója személyében először került fel…
Tovább olvasom >Meghosszabbítja együttműködését az UEFA és a Just Eat Takeaway
A Just Eat Takeaway 2027-ig meghosszabbítja együttműködését az UEFA Bajnokok…
Tovább olvasom >