Egyre közelebb a biometrikus bankkártya
Dél-Afrika után, a projekt második állomásaként Bulgáriába érkezett a Mastercard biometrikusbankkártya-tesztje. Az új technológia a chipes leolvasást ötvözi az ujjlenyomat-azonosítással. A fizetéstechnológiai cég és a bolgár UniCredit Bulbank közös tesztjében a résztvevők 93%-a kényelmesebbnek találta a biometrikus kártya használatát a hagyományos PIN-kódos fizetéshez képest, 95%-uk pedig biztonságosabbnak tartja a hagyományos chipes kártyánál. A tesztalanyok 90%-a nagy valószínűséggel hozzáadná a biometrikus funkciót jelenlegi kártyájához.
A teszteredmények szerint az innovatív fizetési módot elsősorban szupermarketekben, éttermekben, kávézókban, kiskereskedéseknél és benzinkutaknál használnák leggyakrabban.
– A fogyasztók számára a biztonság a legfontosabb, és a hitelesítéshez használt biometrikus technológia tagadhatatlanul a legmagasabb fokú biztonságot kínálja, így ez a kibocsátók számára kulcsfontosságú funkciót biztosít. A bolgár tesztelők egyértelművé tették, hogy előnyt jelent ez az innovatív technológia, a tesztidőszak pedig lehetőséget ad arra, hogy gyorsan és biztonságosan fizethessenek – mondta Artur Turemka, a Mastercard balkáni térségéért felelős főigazgatója.
A biometrikus fizetési mód használatához első lépésként a saját pénzintézetnél kell regisztrálni. A regisztráció során rögzített ujjlenyomatot konvertálják digitális sablonná, melyet hozzárendelnek a bankkártyához. A kártya ezt követően alkalmas lesz a világ bármely EMV típusú terminálján történő fizetésre. //
Kapcsolódó cikkeink
Élményekkel teli csizma: Az európai Z generáció kedvenc ajándékai
Bár a legújabb AirPodsra vagy egy dizájner táskára sem mondanak…
Tovább olvasom >Élmény és mobilitás találkozott a MOL és a Mastercard közös promóciójában
December elsején zárult le a MOL és a Mastercard újabb közös nyereményjátéka, amelyben…
Tovább olvasom >Értékteremtő együttműködés
Az ünnepi időszak különleges alkalom, amikor a márkák még közelebb…
Tovább olvasom >További cikkeink
DélKerTÉSZ: Rekordmennyiségű magyar zöldség került a boltláncokba
Rekordmennyiségű magyar zöldséget juttatott el a belföldi áruházláncokba a DélKerTÉSZ…
Tovább olvasom >A Baltikumban terjeszkedik az Anora Group
A prémium borokat és szeszes italokat gyártó Anora Group baltikumi…
Tovább olvasom >3,7%-kal emelkedtek az árak novemberben
Az októberi 3,2%-os év/év alapú áremelkedést követően novemberben 3,7%-kal nőttek átlagosan…
Tovább olvasom >