Egyre közelebb a biometrikus bankkártya
Dél-Afrika után, a projekt második állomásaként Bulgáriába érkezett a Mastercard biometrikusbankkártya-tesztje. Az új technológia a chipes leolvasást ötvözi az ujjlenyomat-azonosítással. A fizetéstechnológiai cég és a bolgár UniCredit Bulbank közös tesztjében a résztvevők 93%-a kényelmesebbnek találta a biometrikus kártya használatát a hagyományos PIN-kódos fizetéshez képest, 95%-uk pedig biztonságosabbnak tartja a hagyományos chipes kártyánál. A tesztalanyok 90%-a nagy valószínűséggel hozzáadná a biometrikus funkciót jelenlegi kártyájához.
A teszteredmények szerint az innovatív fizetési módot elsősorban szupermarketekben, éttermekben, kávézókban, kiskereskedéseknél és benzinkutaknál használnák leggyakrabban.
– A fogyasztók számára a biztonság a legfontosabb, és a hitelesítéshez használt biometrikus technológia tagadhatatlanul a legmagasabb fokú biztonságot kínálja, így ez a kibocsátók számára kulcsfontosságú funkciót biztosít. A bolgár tesztelők egyértelművé tették, hogy előnyt jelent ez az innovatív technológia, a tesztidőszak pedig lehetőséget ad arra, hogy gyorsan és biztonságosan fizethessenek – mondta Artur Turemka, a Mastercard balkáni térségéért felelős főigazgatója.
A biometrikus fizetési mód használatához első lépésként a saját pénzintézetnél kell regisztrálni. A regisztráció során rögzített ujjlenyomatot konvertálják digitális sablonná, melyet hozzárendelnek a bankkártyához. A kártya ezt követően alkalmas lesz a világ bármely EMV típusú terminálján történő fizetésre. //
Kapcsolódó cikkeink
Egy év alatt félúton a Mastercard tokenizációs átalakulása Európában
Egy évvel azt követően, hogy a Mastercard bejelentette célját: 2030-ra…
Tovább olvasom >A kiberbűnözés kora 2025 – Új gazdasági realitás
A kiberbűnözés éves globális kára 2028-ra elérheti a 14 ezer…
Tovább olvasom >Már a német boltokban is lehet PayPal-lel fizetni
A PayPal a világon elsőként Németországban vezeti be az okostelefonnal…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >