Egyre közelebb a biometrikus bankkártya
Dél-Afrika után, a projekt második állomásaként Bulgáriába érkezett a Mastercard biometrikusbankkártya-tesztje. Az új technológia a chipes leolvasást ötvözi az ujjlenyomat-azonosítással. A fizetéstechnológiai cég és a bolgár UniCredit Bulbank közös tesztjében a résztvevők 93%-a kényelmesebbnek találta a biometrikus kártya használatát a hagyományos PIN-kódos fizetéshez képest, 95%-uk pedig biztonságosabbnak tartja a hagyományos chipes kártyánál. A tesztalanyok 90%-a nagy valószínűséggel hozzáadná a biometrikus funkciót jelenlegi kártyájához.
A teszteredmények szerint az innovatív fizetési módot elsősorban szupermarketekben, éttermekben, kávézókban, kiskereskedéseknél és benzinkutaknál használnák leggyakrabban.
– A fogyasztók számára a biztonság a legfontosabb, és a hitelesítéshez használt biometrikus technológia tagadhatatlanul a legmagasabb fokú biztonságot kínálja, így ez a kibocsátók számára kulcsfontosságú funkciót biztosít. A bolgár tesztelők egyértelművé tették, hogy előnyt jelent ez az innovatív technológia, a tesztidőszak pedig lehetőséget ad arra, hogy gyorsan és biztonságosan fizethessenek – mondta Artur Turemka, a Mastercard balkáni térségéért felelős főigazgatója.
A biometrikus fizetési mód használatához első lépésként a saját pénzintézetnél kell regisztrálni. A regisztráció során rögzített ujjlenyomatot konvertálják digitális sablonná, melyet hozzárendelnek a bankkártyához. A kártya ezt követően alkalmas lesz a világ bármely EMV típusú terminálján történő fizetésre. //
Kapcsolódó cikkeink
Már a német boltokban is lehet PayPal-lel fizetni
A PayPal a világon elsőként Németországban vezeti be az okostelefonnal…
Tovább olvasom >Közös élményekkel készül a nyárra a K&H és a Mastercard
A K&H és a Mastercard idén országszerte exkluzív zenei és…
Tovább olvasom >Óvatos optimizmus: így kezelik pénzügyeiket és digitalizálnak a hazai kkv-k
A magyar kkv-k óvatosan terveznek: miközben a gazdasági környezet kihívásokat…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >Megtartotta közgyűlését az Országos Kereskedelmi Szövetség
Az Országos Kereskedelmi Szövetség éves közgyűlésén megerősítette egyes régi, illetve…
Tovább olvasom >860 milliárdos árbevételt ért el 2024-ben a Coop
Mintegy 4 százalékos növekedésnek köszönhetően 860 milliárd forintos árbevételt ért…
Tovább olvasom >