Bio élelmiszerek: mennyivel kell többet fizetnünk a fenntarthatóságért?
Az egészséges és fenntartható életmódra való törekvés egyre fontosabbá válik az emberek számára, és ennek egyik fontos eleme a bio élelmiszerek fogyasztása. Az Agrárszektor most azt járta körbe, hogy mennyivel kerülnek többe bizonyos bio termékek a magyar boltokban, és miért.
A bio termékek megkülönböztető jellemzője, hogy azok ökológiai gazdálkodásból származnak, és szigorú előírások szerint termesztik őket. Ezek a termékek nem tartalmaznak műtrágyát, toxikus vagy szintetikus anyagokat, és a génmódosításnak sem vannak kitéve. A föld, amelyen termesztik őket, három éve vegyszermentes állapotban kell legyen, és legalább 95%-ban organikus anyagokból kell állniuk.
Az Agrárszektor által végzett összehasonlítás alapján láthatjuk, hogy a bio élelmiszerek ára jelentősen magasabb lehet, mint a hagyományos termékeké. Például egy kilogramm fehér kenyér ára a Tescoban 800 forint, míg az Auchanban csak 418 forint. Viszont ha valaki bio kenyeret szeretne vásárolni, annak átlagosan nagyjából 1800 forintot kell érte fizetnie. Hasonlóan, az Auchanban az egy kilogramm banán ára 685 forint, míg a bio banánért már 1000 forintot kell fizetni. A tej esetében is hasonló a helyzet: a 2,8%-os literes tej ára az Auchanban 267-345 forint között mozog, míg a bio tej ára 542 forint.
Fontos megjegyezni, hogy a bio termékek azonosítása könnyebbé vált az EU előírásainak köszönhetően. Ezeknek a termékeknek fel kell tüntetniük az utolsó műveletet végző gazdálkodó ellenőrző szervezetének kódszámát és nevét, valamint az EU bio logóját is. Ez biztosítja, hogy a vásárlók könnyen azonosíthassák a valódi bio termékeket a piacon. Az Agrárszektor által végzett elemzés alapján láthatjuk, hogy bár a bio élelmiszerek ára magasabb lehet, sokan mégis hajlandóak többet fizetni érte az egészségük és a környezetük védelme érdekében.
Kapcsolódó cikkeink
Túlturizmus Európában: vízágyús tüntetések Barcelonában, tiltások Budapesten
A rövid távú lakáskiadás, a turistahordák és az infrastruktúra túlterheltsége…
Tovább olvasom >Szennyeződés ellen, fenntarthatóság mellett
A tisztítószerek és takarítóeszközök piacán a fenntarthatóság, a technológiai fejlesztések…
Tovább olvasom >Minőség, fenntarthatóság, innováció: saját márkás papírtermékcsaládot mutatott be a B+N Referencia Zrt.
Saját márkás papírtermékcsaládot hozott létre HYGON márkanév alatt a B+N…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szétzilált piac, bizonytalan jövő – súlyos következményekkel járhat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Ma is megbéníthatja az európai turizmust egy vulkán?
Tizenöt évvel az izlandi Eyjafjallajökull vulkán 2010-es kitörése után, amely…
Tovább olvasom >Kiderült, melyik a reklámpiac legerősebb hónapja
Továbbra is a november a legerősebb hónap a reklámpiacon –…
Tovább olvasom >