Bevásárlóközpontok: a specializálódás a jövő

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 02. 26. 00:09

A bérlőmix tudatos átalakítása sikerre vezetett a MOM Parkban, ahol tavaly 12 százalékkal nőtt a látogatottság és a forgalom. A bevásárlóközpontban van olyan bérlő, amely Európában a legmagasabb kosárértéket Budán érte el.

Az O|G|H hírügynökség Népszabadsághoz eljuttatott elemzése szerint a bevásárlóközpontok kezdik megérteni, hogy a specializálódás egyre fontosabb eszköz a sikerekhez. Például az elmúlt 2-3 év folyamán a MOM Park hatékonyan pozicionálta magát magasabb színvonalú bevásárlóközpontként.
A kiskereskedelmi piacot áttekintve a nem-élelmiszer (non-food) kereskedelmi szektorban 7,6 százalékos csökkenés volt az elmúlt évben, ezzel a kereskedők profitabilitása jelentősen csökkent, ami a magyarországi üzlethálózatok racionalizálásához, bérleti díj újratárgyalásokhoz, üzletméret csökkentéshez és néhol üzletbezáráshoz vezetett. Az üresedési ráta különösen Budapesten kívül és az utcai üzletek esetében magas, de a bérleti díjak minden kereskedelmi helyszínen csökkentek.
A kereskedelmi ingatlanok új koncepciója a 'desztinációs' központ, amely egyesíti a különleges építészetet és az egyedi kereskedelmi kínálatot. A piac átrendeződése lehetőségeket teremt a tőkeerős kereskedők részére, hogy 2010-ben új márkákkal lépjenek piacra.
A bérleti piac kínálati oldalán eközben csak korlátozott mennyiségben jelent meg új állomány. Nem került átadásra új bevásárlóközpont az év első felében, és tavaly Budapesten csak az ING 47 ezer négyzetméteres Allee bevásárlóközpontja nyílt meg.
A bevásárlóközpontok kezdik megérteni, hogy a specializálódás egyre fontosabb eszköz a sikerhez. A példaértékű kezdeményezések közül a Colliers International tanulmánya külön is kiemelte a MOM Parkot, amely hatékonyan pozícionálta magát magasabb színvonalú bevásárlóközpontként, és sikeresen vonzott magához az elmúlt közel két év során Magyarországra belépő prémiummárkákat – írja a Népszabadság Online.

Kapcsolódó cikkeink