Felvásárlási együttműködésről tárgyal a francia Auchan és az Intermarché
Az Auchan és az Intermarché bejelentette, hogy beszerzési szövetség létrehozásáról kezdtek tárgyalásokat egy héttel azután, hogy közösen tettek ajánlatot azon francia hipermarketekre és szupermarketekre, amelyeket az adósságokkal küszködő Casino igyekszik eladni.
A hosszú távú együttműködés a francia élelmiszermárkák, és nem élelmiszer-termékek beszerzésére is kiterjedne – írta közös közleményében az Auchan és az Intermarché.
A Casino a múlt héten közölte, hogy „előzetes jelzésértékű ajánlatokat kapott több vevőtől” az általa eladásra kínált, meg nem határozott számú hipermarketre és szupermarketre.
Az Intermarché májusban már megállapodott arról, hogy mintegy 61 üzletet megvásárol a Casinótól, illetve három éven belül lehívható vételi opciója van egy második, 72 üzletből álló csoportra.
Potenciális jelöltek
Egy, az ügyhöz közel álló forrás kedden azt mondta a Reutersnek, hogy jelenleg „a francia kiskereskedelmi piac legtöbb szereplője”, köztük a Leclerc is, érdeklődik az eladási folyamat iránt. A Casino üzleteire potenciálisan pályázók között szerepel a német Lidl diszkontlánc is.
A múlt héten Serge Papin, az Auchan Retail igazgatótanácsának tagja a BFM Businessnek azt mondta, hogy az Auchan és az Intermarché közös ajánlatot nyújtott be az összes olyan üzletre, amelyet a Casino tőkéhez jutás céljából szeretne eladni.
A hiper- és szupermarketek eladása, ha megvalósul, a Barclays elemzője, Nicolas Champ becslése szerint a Casino mérete a 2022-es 33,6 milliárd euróról mintegy 8 milliárd euróra zuhanna, és piaci részesedése Franciaországban a felére, mintegy 3%-ra csökkenne.
Kapcsolódó cikkeink
Egy ikon született a Lidl és a Tisza Cipő kollaborációjával
A hetek óta tartó találgatások után végre lerántotta a leplet…
Tovább olvasom >A Lidl nagyobb sebességre kapcsol: a Red Bull Showrun hivatalos Partnere lett
A Lidl Magyarország és a Red Bull újabb izgalmas együttműködéssel…
Tovább olvasom >Új partnerségekkel ad lendületet ESG kezdeményezéseinek a Wolt
Két új stratégiai partnerségről tett bejelentést a finn étel-házhozszállító vállalat,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvannak a Fenntarthatóság szimbóluma idei díjazottjai
A Trade magazin hatodszor hirdette meg a Fenntarthatóság szimbóluma pályázatot. A…
Tovább olvasom >Eltérően értelmezi a versenyhivatal vizsgálatainak eredményeit a kereskedelmi szövetség és a versenyhatóság
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) szerint a Gazdasági Versenyhivatal (GVH)…
Tovább olvasom >Rovaralapú élelmiszerek: miért nem váltják le a hagyományos húsokat?
Bár az utóbbi években a rovartenyésztést a hagyományos hústermelés környezetbarát…
Tovább olvasom >