Felvásárlási együttműködésről tárgyal a francia Auchan és az Intermarché
Az Auchan és az Intermarché bejelentette, hogy beszerzési szövetség létrehozásáról kezdtek tárgyalásokat egy héttel azután, hogy közösen tettek ajánlatot azon francia hipermarketekre és szupermarketekre, amelyeket az adósságokkal küszködő Casino igyekszik eladni.
A hosszú távú együttműködés a francia élelmiszermárkák, és nem élelmiszer-termékek beszerzésére is kiterjedne – írta közös közleményében az Auchan és az Intermarché.
A Casino a múlt héten közölte, hogy „előzetes jelzésértékű ajánlatokat kapott több vevőtől” az általa eladásra kínált, meg nem határozott számú hipermarketre és szupermarketre.
Az Intermarché májusban már megállapodott arról, hogy mintegy 61 üzletet megvásárol a Casinótól, illetve három éven belül lehívható vételi opciója van egy második, 72 üzletből álló csoportra.
Potenciális jelöltek
Egy, az ügyhöz közel álló forrás kedden azt mondta a Reutersnek, hogy jelenleg „a francia kiskereskedelmi piac legtöbb szereplője”, köztük a Leclerc is, érdeklődik az eladási folyamat iránt. A Casino üzleteire potenciálisan pályázók között szerepel a német Lidl diszkontlánc is.
A múlt héten Serge Papin, az Auchan Retail igazgatótanácsának tagja a BFM Businessnek azt mondta, hogy az Auchan és az Intermarché közös ajánlatot nyújtott be az összes olyan üzletre, amelyet a Casino tőkéhez jutás céljából szeretne eladni.
A hiper- és szupermarketek eladása, ha megvalósul, a Barclays elemzője, Nicolas Champ becslése szerint a Casino mérete a 2022-es 33,6 milliárd euróról mintegy 8 milliárd euróra zuhanna, és piaci részesedése Franciaországban a felére, mintegy 3%-ra csökkenne.
Kapcsolódó cikkeink
Marokkóban terjeszkedik a francia Casino üzletlánc
A francia Groupe Casino bejelentette, hogy az elkövetkező tíz évben…
Tovább olvasom >Újra „Megbízható Munkaadó” lett a Lidl
A Lidl Magyarország immáron ötödik alkalommal nyerte el a Német-Magyar…
Tovább olvasom >Mintegy 500 termék árát csökkenti a Lidl Németországban
A Lidl bejelentette edditi történetének legnagyobb volumenű árcsökkentését: a diszkontlánc…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spórol, rákeres az interneten, akcióra vadászik – így vásárol Európa 2025-ben
Az európai vásárlók 58 százaléka továbbra sem számít vásárlóerejének javulására…
Tovább olvasom >Hamburgerkép 2025 – így esznek hamburgert a magyarok
Magyarország kedvence egyértelműen a marhahúsos hamburger, lehetőleg sok sajttal, baconnel,…
Tovább olvasom >A trappista sajt fogyasztását ösztönző kampány indult
Az Agrárminisztérium (AM) és az Agrármarketing Centrum (AMC) is csatlakozott…
Tovább olvasom >