Felvásárlási együttműködésről tárgyal a francia Auchan és az Intermarché
Az Auchan és az Intermarché bejelentette, hogy beszerzési szövetség létrehozásáról kezdtek tárgyalásokat egy héttel azután, hogy közösen tettek ajánlatot azon francia hipermarketekre és szupermarketekre, amelyeket az adósságokkal küszködő Casino igyekszik eladni.
A hosszú távú együttműködés a francia élelmiszermárkák, és nem élelmiszer-termékek beszerzésére is kiterjedne – írta közös közleményében az Auchan és az Intermarché.
A Casino a múlt héten közölte, hogy „előzetes jelzésértékű ajánlatokat kapott több vevőtől” az általa eladásra kínált, meg nem határozott számú hipermarketre és szupermarketre.
Az Intermarché májusban már megállapodott arról, hogy mintegy 61 üzletet megvásárol a Casinótól, illetve három éven belül lehívható vételi opciója van egy második, 72 üzletből álló csoportra.
Potenciális jelöltek
Egy, az ügyhöz közel álló forrás kedden azt mondta a Reutersnek, hogy jelenleg „a francia kiskereskedelmi piac legtöbb szereplője”, köztük a Leclerc is, érdeklődik az eladási folyamat iránt. A Casino üzleteire potenciálisan pályázók között szerepel a német Lidl diszkontlánc is.
A múlt héten Serge Papin, az Auchan Retail igazgatótanácsának tagja a BFM Businessnek azt mondta, hogy az Auchan és az Intermarché közös ajánlatot nyújtott be az összes olyan üzletre, amelyet a Casino tőkéhez jutás céljából szeretne eladni.
A hiper- és szupermarketek eladása, ha megvalósul, a Barclays elemzője, Nicolas Champ becslése szerint a Casino mérete a 2022-es 33,6 milliárd euróról mintegy 8 milliárd euróra zuhanna, és piaci részesedése Franciaországban a felére, mintegy 3%-ra csökkenne.
Kapcsolódó cikkeink
Ismét csökken a tojás ára a Lidl-ben
Idén másodszor csökkenti az egyik legfontosabb alapélelmiszer árát a Lidl,…
Tovább olvasom >Új TikTok-őrület a boltokban: jön a Lidlbe az Angel Hair csoki
A dubai csoki után újabb édes szenzáció tarol a közösségi…
Tovább olvasom >Új csomagolásban a Lidl Húsfarm családja
Tavasszal a Lidl 75 termékből álló, saját márkás Húsfarm termékcsaládja…
Tovább olvasom >További cikkeink
Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >Történelmi csúcson a vállalati fúziók – gyorsabb eljárásokkal, mesterséges intelligenciával dolgozik a GVH
2024-ben rekordszámú vállalati összefonódás történt Magyarországon, az érintett cégek összesített…
Tovább olvasom >Fagy sújtotta a hazai gyümölcsösöket – áremelkedéssel és kínálati hiánnyal indul a szezon
Május beköszöntével egyre több szezonális gyümölcs jelenik meg a boltokban…
Tovább olvasom >