Nehéz év volt ez a magyar fuvarozók számára
A fuvarozók számára kihívásokkal teli év volt a tavalyi, ahol a közúti áruszállításnak a magas üzemanyagárak és az infláció miatti költségnövekedése mellett szembesülnie kellett a fuvardíjak csökkenésével is. Az ipar és a kiskereskedelem mélyrepülése tovább nehezítette a helyzetüket, és a harmadik negyedévben a fuvarozók jelentős része már veszteséget könyvelhetett el.
Az üzemanyagárak jelentős emelkedése, az útdíjak, bérek, szerviz- és rezsiköltségek növekedése ellenére a fuvardíjak csökkentek, ami tovább növelte az ár- és költségellentmondásokat a szektorban. A gazdasági környezet romlása miatt az áruforgalom visszaesett, és a kereslet a fuvarozási szolgáltatások iránt csökkent. Többek között erről is beszélt a HelloVidéknek a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary), és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE).
A harmadik negyedévben a nemzetközi fuvarozásban 5,2%, a belföldiben pedig 7,6% összköltségnövekedést regisztráltak az előző negyedévhez viszonyítva. A szektor termelékenységi mutatói is romlottak, csökkenő futásteljesítmény és emelkedő üresfutások eredményeként. A költségek tovább növekedhetnek az újabb adó- és díjemelések, valamint az általános infláció miatt.
A gépkocsivezetőhiány is egyre súlyosabb problémát okoz, és a szakma elöregedése további kihívások elé állítja a fuvarozási szektort. Az egyre nehezebben toborzható sofőrök és a növekvő költségek miatt a fuvarozók helyzete továbbra is bizonytalan, és a jövő kilátásai sem tűnnek rózsásnak.
Kapcsolódó cikkeink
Préda Máté a DODO új magyarországi vezetője
Az utolsó kilométeres, okoslogisztikai szolgáltatásokat kínáló DODO Préda Mátét bízta…
Tovább olvasom >Megjelent a Debreceni Logisztikai és Kamion Terminál kivitelezésére vonatkozó közbeszerzési hirdetmény
Jelentős mérföldkőhöz érkezett a debreceni észak-nyugati gazdasági övezet területén megvalósuló…
Tovább olvasom >A Waberer’s szállította a Zsolnay Fényfesztivál egyik legkülönlegesebb fényinstallációját
Amikor egy fényalkotás több mint ezer kilométerről érkezik, hogy a…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Drágítja az élelmiszert, hogy túl sok kézen megy át? – Ellátási láncokról és a „rövidítés” illúziójáról beszélt Éder Tamás
Sokan gondolják úgy, hogy az élelmiszerek árából le lehetne faragni,…
Tovább olvasom >