Bérre menő konstrukciók
Ausztriában a bérautópiac három és félszeres forgalmat és bérnapot generál, mint Magyarországon.
A legtöbb vállalkozásnak
nem éri meg az autóvásárlás anyagi
terheit felvállalni: míg a tulajdonukban lévő
autó értékvesztése csak hosszú
évek során számolható el költségként,
addig bérleti konstrukció esetén a teljes összeg
leírható az adóalapból. Emellett a
gépjárművek szervizelésére elszámolható
kilométerenkénti pár forintból
tulajdonképpen lehetetlen az autót minden igényt
kielégítően karbantartani, míg bérleti
konstrukció esetén a díjtételben a
szervizelés is benne foglaltatik, így tulajdonképpen
az is az adóalapot csökkenti.
Flottabérlet esetén ezek
az előnyök meghatványozódnak. Egyrészt nem
kell hatalmas összeget fordítani a beszerzésre,
hanem alacsony önrésszel, vagy akár nulla
százalékkal beindítható a bérleti
szerződés; az így felszabaduló tőke pedig az
üzleti tevékenységbe befektethető, és
profitot termelhet. A bérautócégek ráadásul
a nagyobb beszerzési mennyiség miatt alacsonyabb árakon
jutnak a járművekhez, és kedvezményük egy
részét átengedik az ügyfeleknek, így
kedvezményesebb díjtétellel juthatnak autóhoz,
mintha maguk próbálkoznának – hívja fel
a figyelmet Wolfgang Bartesch a Fox Autorent Kft. ügyvezető
igazgatója. A bérlet további előnye, hogy a
bérbeadó általában egy-két évente
lecseréli az autót, így mindig új vagy
szinte új autóban ül.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Ez az év már valóban az adatmenedzsment éve lesz
Az élelmiszer-kiskereskedelmi szektor sikere idén nagyban múlhat az árképzés, az…
Tovább olvasom >DLA Piper Hungary/Omnibusz javaslat: szükséges egyszerűsítés vagy visszalépés a fenntarthatósági törekvésekben?
Február 26-án hivatalosan is elérhetővé vált a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségek…
Tovább olvasom >Slow Food Deutschland: nem a rovarok fogyasztása, hanem az élelmiszerpazarlás csökkentése lehet a megoldás
Kritikát fogalmazott meg a Slow Food Deutschland a rovarok Európában…
Tovább olvasom >