Berobbanhat a hazai előfizetéses e-kereskedelem
Iparági előrejelzések szerint a globális e-kereskedelem előfizetéses modellje évente 50 százalék felett bővül, míg Magyarországon az alacsony penetráció miatt akár ennél is nagyobb növekedés lehetséges. A trend kiaknázása kritikus fontosságú a hazai e-kereskedelmi szektor versenyképességének növelése szempontjából.
A hazai e-kereskedelmi piac számos kihívással néz szembe: a KSH adatai szerint a forgalom 2023-ban csupán három százalékkal bővült. Ennél is nagyobb nehézség, hogy a hazai webáruházak évek óta visszaszorulnak, főként régiós és globális szereplők tudtak egyre nagyobb szeletet kihasítani a piacból. Ezzel szemben kínál lehetőséget a versenyképesség növelésére, jelentős növekedési potenciáljával az előfizetéses e-kereskedelem.
A Vevőből Előfizető Program célja, hogy felgyorsítsa ezt a fejlődést Magyarországon is, támogatást nyújtva a vállalkozásoknak az előfizetéses modell bevezetésében. A program online és offline eseményeken keresztül vezet be az előfizetéses szolgáltatás kialakításának és működtetésének jó gyakorlatába.
Magyarországon még kevéssé ismert az előfizetéses e-kereskedelem fogalma, pedig már sokan használják is. Amikor előre tudjuk, hogy minden héten vagy hónapban szükségünk van egy termékre, akkor felesleges időt tölteni a megrendelésével, egyszerűbb és jobban megéri, ha előfizetünk rá. Így az előre megadott időben tudja a futár a zöldség- vagy gyümölcscsomagot, a pelenkát vagy éppen a borotvát meghozni.
Az előfizetéses e-kereskedelem előnyei a vásárlók számára többek között a költség- és időmegtakarítás, a tervezhetőség és az exkluzivitás, a különleges ajánlatokhoz és termékekhez való hozzáférés lehetősége. Míg az e-kereskedők számára a tervezhető megújuló bevételek, a vevői lojalitás javulása, a hatékony készletgazdálkodás a fő előnyök
– mondta Stampf Attila, a Humanize ügyfélélmény-folyamat tervezője. Az Amerikában és Nyugat-Európában az előfizetéses üzleti modell a kétezres évek elején jelent meg, majd terjedt el széles körben és bővült egyre növekvő ütemben. Itthon sem ismeretlen a modell, több vállalkozás alkalmazza sikeresen, azonban mostanáig nem vált általánossá. Az e-kereskedelem elmúlt években történt rohamos fejlődése, a kártyás fizetések terjedése, a technológiai háttér kiépülése teremtette meg a mai kedvező helyzetet a piac kiépülésének.
Célunk, hogy a digitális fizetési megoldások továbbfejlesztésével és az előfizetéses e-kereskedelem szélesebb körű bevezetésével növeljük a digitális vásárlói élményt és ezzel támogassuk a magyar e-kereskedelmi piac növekedését. A fogyasztók egyre inkább elvárják, hogy az online vásárlás ugyanolyan zökkenőmentes legyen, mint a személyes, függetlenül attól, hogy milyen kereskedőtől vásárolunk vagy milyen eszközt használunk. A kereskedők pedig azon dolgoznak, hogy megfeleljenek ezeknek a vásárlói elvárásoknak. Mindeközben nehéz megtalálni az egyensúlyt a felhasználói élmény és a megfelelő biztonság és csalásmegelőzés között. A partnerségek, amilyen a most bejelentett is, kulcsfontosságúak lesznek a jövőben, hogy zökkenőmentes, biztonságos, személyre szabott és intuitív online fizetési élményt nyújthassunk
– mondta Sármay Bence, a Visa Magyarországért felelős vezetője. Az előfizetéses e-kereskedelem jelentősége egyre nő az e-kereskedelmen belül és pont úgy alakítja át a szektort, mint a streaming szolgáltatások a zeneipart. Nemzetgazdasági jelentőségű, hogy az intenzív növekedés előtt álló hazai előfizetéses e-kereskedelmi átalakulás győztesei a magyar vállalkozások legyenek
Kapcsolódó cikkeink
KSH: januárban az ipari termelés 3,9 százalékkal mérséklődött
2025 januárjában az ipari termelés volumene 3,9 százalékkal elmaradt az…
Tovább olvasom >Emelkedett az import saláták ára
A KSH adatai szerint Magyarország fejessaláta-behozatala 4 százalékkal (1,05 ezer…
Tovább olvasom >KSH: februárban a fogyasztói árak átlagosan 5,6 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbiakat
2025. februárban a fogyasztói árak átlagosan 5,6 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az árrés nagyon nem a profit, de akadnak rá nemzetközi példák is
A március 17-től élő árrésstop bevezetése nem volt teljesen váratlan,…
Tovább olvasom >Árrésstop Magyarországon: Kik az érintettek, és valóban indokolt a kormányzati beavatkozás?
A magyar kormány március 17-től – egyelőre május 31-ig –…
Tovább olvasom >Kilőtt Kína kiskereskedelmi forgalma az év első két hónapjában
Kína ipari termelése a decemberinél kisebb, de a várakozásokat meghaladó…
Tovább olvasom >