Benzinkutas boltokat nyit a Tesco
Budapesten, a IX. kerületi Haller utcában lévő Shell-kúton a Tesco nemrég nyitott üzletet – írja az origo.
Februárban további három kutas Tesco nyílik, tudta meg a Napi.hu. A lap a vállalattól azt tudakolta, hogy mi változott azóta, hogy a boltlánc és az olajcég közötti együttműködés több mint két évvel ezelőtt megszűnt, valamint, hogy most újabb partnerségről, vagy csak egyedi esetről van szó.
A cég válaszából kiderül, hogy a Shell-lel közösen tesztelnek egy új boltformátumot. Ehhez a Tesco biztosítja a kínálatot és a termékek szállítását, míg a boltokat a Shell üzemelteti. A tesztüzletek a Tesco-Shell közös márkajelzést használják. Az első boltot már megnyitották, és további három tesztboltot nyitnak februárban. A tesztüzem tapasztalatait később értékelik ki.
Az egyelőre nem publikus, hogy a három új tesztboltot hol nyitják meg a cégek.
A Tesco és a Shell egyébként nem először közösködik. A boltlánc 2004-ben nyitotta meg először a saját benzinkútját és az ezt követő években egy több mint 50 töltőállomásból álló hálózatot hozott létre. Majd 2009 februárjában a Tesco bejelentette, hogy a Shell fogja üzemeltetni a tescós kutakat. A két cég között akkor létrejött egyezség szerint a Tesco 15 évre adja bérbe a kutakat, a Shell feladata pedig üzemanyag-ellátás és a shopok működtetése.
Később pedig voltak olyan Shell-kutak, amelyekben a boltlánc saját boltot – Tesco Expresszeket – nyitott, a budaörsi Tesco-hipermarket melletti Shell-kúton és a már említett IX. kerületi Haller utcaiban. 2017 májusában azonban a boltlánc közölte: bár az együttműködés sikeres volt, ám a megváltozott piaci környezet, valamint nem egyező stratégiai elképzeléseik miatt a két cég befejezte a közös munkát. A Tesco 2017-es tájékoztatása azonban utalt arra, hogy a benzinkutas Tescók bezárása nem érinti a két vállalat közötti tágabb stratégiai együttműködést.
A Tesco és a Shell együttműködése egyébként nem meglepő, miután a többieknél is működik: országszerte több mint nyolcvan OMV-egységben található kis Spar-bolt. 2018-ban összesen 15 milliószor vásároltak ezekben az üzletekben. Emellett a Lukoil-kutakon is vannak élelmiszer-boltok, amelyeknek ugyancsak a Spar szállít. A Mol viszont nem keresett magának partnert, hanem létrehozta a bisztróként, kávézóként működő Fresh Cornereket. (origo, napi.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Az Albert Heijn a világon elsőként hozta nyilvánosságra metánkibocsátását
Az Albert Heijn holland élelmiszerlánc történelmi lépést tett: 2024-es fenntarthatósági…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco-üzletben lehet szavazni
Országszerte 198 Tesco üzletben szavazhatnak a vásárlók elsősorban gyerekeket és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Marriott Residences márkanév alatt születik újjá a Körszálló
Új életre kel a budai látkép ikonikus eleme, a Körszálló.…
Tovább olvasom >A Coca-Cola felülmúlta a várakozásokat – Európa húzta fel a negyedéves eredményeket
Erőn felül teljesített a Coca-Cola a legutóbbi negyedévben: a friss…
Tovább olvasom >Sz. Variáns a világ dizájn fővárosaiban – Párizstól Milánón át Debrecenig
Az Sz.Variáns több mint három évtizede a magyar csomagolástechnikai ipar…
Tovább olvasom >