Benyújtotta az NGM a reklámadóról szóló törvény módosítását
A nemzetgazdasági tárca kedden benyújtotta a parlamentnek a reklámadó-törvényt módosító javaslatát. A kormány a brüsszeli döntés ellenére sem kér el visszamenőlegesen semmilyen közterhet az eddig reklámadó-mentességben részesült kisvállalkozóktól – közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) az MTI-vel.
A szaktárca közleményében felidézi: az Európai Bizottság 2016. november 4-ei határozata szerint a reklámadó több ponton sérti az uniós állami támogatási szabályokat. A kormány a brüsszeli döntést megtámadta, jogorvoslatot kért az Európai Bíróságtól.
Az NGM az adófizetők érdekére, a jogbiztonságra, valamint a brüsszeli döntés kötelező végrehajtására tekintettel javaslatot nyújtott be az Országgyűlésnek a reklámadó módosítására.
Közölték, amennyiben a törvényjavaslatot az Országgyűlés elfogadja, az érintettek a már megfizetett reklámadót az adóvisszatérítés szabályai szerint kérhetik vissza, emellett a korábbi adóévekre bevallott, de meg nem fizetett adót sem kell megfizetni.
A közlemény szerint a brüsszeli testület kifogásolta a sávosan progresszív mértékrendszerű adóztatást és azt is, hogy azoknak a vállalkozásoknak, amelyeknek a reklám közzétételéből származó nettó árbevétele nem éri a 100 millió forintot – az adózással összefüggő adóadminisztrációs költségek minimalizálása miatt – nem kell reklámadót fizetniük.
A közlemény szerint a törvényjavaslat legfőbb célja a bizottság rosszallása ellenére az, hogy az alacsony (100 millió forintnál kevesebb) reklámadóalappal rendelkező vállalkozásoknak a jövőben se kelljen reklámadót fizetniük. Ezért amennyiben a parlament megszavazza, a 100 millió forintos reklámadóalap mentes lenne az adó alól. E mentesség az uniós állami támogatási szabályokkal összhangban de minimis támogatásként vehető igénybe.
További kedvező változás, hogy a saját célú reklám közzététele nem lesz adóköteles. A reklámadó mértéke is változik júniustól, 9 százalék lesz – tették hozzá.
A kormány továbbra is kiáll azon innovatív magyar kezdeményezés mellett, amellyel a reklámtevékenységet végző világcégektől is beszedhető az állami költségvetést megillető adó – írja közleményében a szaktárca. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
NGM-államtitkár: erősíti a magyar vállalkozások versenyképességét az ESG-törvény
A felelős környezeti, társadalmi és vállalatirányitási (ESG) keretrendszert meghatározó törvény…
Tovább olvasom >Sallangmentes reklámokkal újít az Euronics
Mellébeszélés nélküli reklámfilmekkel indul útjára az Euronics új kreatív platformja.…
Tovább olvasom >Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a lakosság fogyasztása?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Veszélyben az idei gyümölcstermés a fagyok miatt
Marad az április első felének megfelelő hőmérséklet és éjszakánként talajmenti,…
Tovább olvasom >Egy tv-show is befolyásolhatja a gazdasági kultúrát – Máté Krisztina a legújabb FutureTalks podcastban
Máté Krisztina, az ismert televíziós személyiség több, mint 15 éve…
Tovább olvasom >Romániában 9,8 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom 2024 első két hónapjában éves szinten
Romániában 9,8 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom 2024 első két…
Tovább olvasom >