Belgium a dohánytermékek szupermarketekben való betiltására szavazott
Belgium a következő ország, amely szigorúbb szabályokat vezet be a dohány és az alkohol árusítására. Az egyik intézkedés a szupermarketekben történő dohányárusítás tilalma, de az alkoholt árusító helyek száma is csökken.
Jóváhagyta a belga parlament Frank Vandenbroucke egészségügyi miniszter törvényjavaslatát, amely szigorúbb szabályokat ír elő a dohányáruk és az alkohol árusítására.
2025. április 1-jétől a 400 négyzetméternél nagyobb szupermarketekben már nem lehet dohányterméket árusítani. A tilalom az ideiglenes árusítóhelyekre, például fesztiválokra is vonatkozik. Még azokban az üzletekben is tilos lesz dohányárut – beleértve az e-cigarettákat, eszközöket, szűrőket is – látható helyen tartani, amelyekben továbbra is lehet dohánytermékeket árulni. A kiskereskedőknek személyazonossági okmányt kell majd kérniük mindenkitől, aki dohányterméket akar vásárolni és 25 év alattinak tűnik. A reklámozási és promóciós tilalom megszegése esetén szigorú büntetések kiszabása várható.
Ezekkel az intézkedésekkel Belgium Hollandia példáját követi, ahol a dohánytermékek már idén július 1-jétől eltűnnek az élelmiszer-kiskereskedésekből. A dohánytermékek betiltása a szupermarketek forgalmának mintegy 7%-ába kerülhet, és számos független holland boltüzemeltető döntött úgy, hogy külön dohányboltot nyit a szomszédban, hogy kompenzálja a veszteséget.
Tilos lesz továbbá alkoholt 18 éven aluliaknak árusítani. A sör és a bor esetében ez a korhatár továbbra is 16 év marad, kivéve, ha a termék szeszesitalt vagy szeszesital-aromát is tartalmaz. Nem lehet majd alkoholt kapni automatákban, kórházakban és az autópályák mentén lévő benzinkutakon este 22 és reggel 7 óra között. E szabály alól kivételt az útmenti éttermek képeznek.
Retail Detail
Kapcsolódó cikkeink
ENSZ: Sehol sem olyan elterjedt az e-kereskedelem mint Hollandiában
Az Egyesült Nemzetek Kereskedelmi és Fejlesztési Bizottságának (UNCTAD) új jelentése…
Tovább olvasom >Új ajánlatokkal bővíti az Albert Heijn retail média szolgáltatásait
Az AH Retail Media Services, az Albert Heijn retail média…
Tovább olvasom >Növekedni látja a vegán termékek iránti keresletet a holland Albert Heijn
A holland Albert Heijn bejelentése szerint az üzleteiben 2023-ban értékesített…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >