Belgium a dohánytermékek szupermarketekben való betiltására szavazott
Belgium a következő ország, amely szigorúbb szabályokat vezet be a dohány és az alkohol árusítására. Az egyik intézkedés a szupermarketekben történő dohányárusítás tilalma, de az alkoholt árusító helyek száma is csökken.
Jóváhagyta a belga parlament Frank Vandenbroucke egészségügyi miniszter törvényjavaslatát, amely szigorúbb szabályokat ír elő a dohányáruk és az alkohol árusítására.
2025. április 1-jétől a 400 négyzetméternél nagyobb szupermarketekben már nem lehet dohányterméket árusítani. A tilalom az ideiglenes árusítóhelyekre, például fesztiválokra is vonatkozik. Még azokban az üzletekben is tilos lesz dohányárut – beleértve az e-cigarettákat, eszközöket, szűrőket is – látható helyen tartani, amelyekben továbbra is lehet dohánytermékeket árulni. A kiskereskedőknek személyazonossági okmányt kell majd kérniük mindenkitől, aki dohányterméket akar vásárolni és 25 év alattinak tűnik. A reklámozási és promóciós tilalom megszegése esetén szigorú büntetések kiszabása várható.
Ezekkel az intézkedésekkel Belgium Hollandia példáját követi, ahol a dohánytermékek már idén július 1-jétől eltűnnek az élelmiszer-kiskereskedésekből. A dohánytermékek betiltása a szupermarketek forgalmának mintegy 7%-ába kerülhet, és számos független holland boltüzemeltető döntött úgy, hogy külön dohányboltot nyit a szomszédban, hogy kompenzálja a veszteséget.
Tilos lesz továbbá alkoholt 18 éven aluliaknak árusítani. A sör és a bor esetében ez a korhatár továbbra is 16 év marad, kivéve, ha a termék szeszesitalt vagy szeszesital-aromát is tartalmaz. Nem lehet majd alkoholt kapni automatákban, kórházakban és az autópályák mentén lévő benzinkutakon este 22 és reggel 7 óra között. E szabály alól kivételt az útmenti éttermek képeznek.
Retail Detail
Kapcsolódó cikkeink
2026-ig bezárja összes belgiumi üzletét a Cora
A Cora hipermarketlánc 2026 elejéig bezárja mind a hét belgiumi…
Tovább olvasom >Carrefour: nyomás alatt a francia és belga eladások, Latin-Amerikában erősödés
A piaci várakozásoknak megfelelően 2025 első negyedévében 2,9%-kal, 22,7 milliárd…
Tovább olvasom >Gyengébben teljesítettek tavaly az A-márkák a holland szupermarketekben
2024-ben 9%-kal csökkent az A-márkás termékek értékesítése a holland szupermarketekben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Táblás KitKat csokoládékat dob piacra a Nestlé Romániában
A Nestlé új, 99 grammos KitKat táblás csokoládékat vezetett be…
Tovább olvasom >Szerbiában terjeszkedik az észak-macedón Stokomak
A macedóniai székhelyű Stokomak diszkontlánc hivatalosan is belépett a szerbiai…
Tovább olvasom >Új formákkal és új külsővel tér vissza a Barilla Al Bronzo az USA-ba
A Barilla bejelentette, hogy az Egyesült Államokban újra kapható lesz…
Tovább olvasom >