Belgium a dohánytermékek szupermarketekben való betiltására szavazott
Belgium a következő ország, amely szigorúbb szabályokat vezet be a dohány és az alkohol árusítására. Az egyik intézkedés a szupermarketekben történő dohányárusítás tilalma, de az alkoholt árusító helyek száma is csökken.
Jóváhagyta a belga parlament Frank Vandenbroucke egészségügyi miniszter törvényjavaslatát, amely szigorúbb szabályokat ír elő a dohányáruk és az alkohol árusítására.
2025. április 1-jétől a 400 négyzetméternél nagyobb szupermarketekben már nem lehet dohányterméket árusítani. A tilalom az ideiglenes árusítóhelyekre, például fesztiválokra is vonatkozik. Még azokban az üzletekben is tilos lesz dohányárut – beleértve az e-cigarettákat, eszközöket, szűrőket is – látható helyen tartani, amelyekben továbbra is lehet dohánytermékeket árulni. A kiskereskedőknek személyazonossági okmányt kell majd kérniük mindenkitől, aki dohányterméket akar vásárolni és 25 év alattinak tűnik. A reklámozási és promóciós tilalom megszegése esetén szigorú büntetések kiszabása várható.
Ezekkel az intézkedésekkel Belgium Hollandia példáját követi, ahol a dohánytermékek már idén július 1-jétől eltűnnek az élelmiszer-kiskereskedésekből. A dohánytermékek betiltása a szupermarketek forgalmának mintegy 7%-ába kerülhet, és számos független holland boltüzemeltető döntött úgy, hogy külön dohányboltot nyit a szomszédban, hogy kompenzálja a veszteséget.
Tilos lesz továbbá alkoholt 18 éven aluliaknak árusítani. A sör és a bor esetében ez a korhatár továbbra is 16 év marad, kivéve, ha a termék szeszesitalt vagy szeszesital-aromát is tartalmaz. Nem lehet majd alkoholt kapni automatákban, kórházakban és az autópályák mentén lévő benzinkutakon este 22 és reggel 7 óra között. E szabály alól kivételt az útmenti éttermek képeznek.
Retail Detail
Kapcsolódó cikkeink
Az Albert Heijn a világon elsőként hozta nyilvánosságra metánkibocsátását
Az Albert Heijn holland élelmiszerlánc történelmi lépést tett: 2024-es fenntarthatósági…
Tovább olvasom >A belgák 23,7 millió utazást tettek 2024-ben
A belga állampolgárok 2024-ben 23,7 millió külföldi utazást tettek, mintegy…
Tovább olvasom >Kevesebb hús, változatlan íz: hibrid darált marhahússal kísérletezik a Lidl Belgiumban
A Lidl Belgiumban bevezette első „hibrid” hús termékét: az új…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >