Belehúztak a diszkontok a brit piacon
Három éve nem látott növekedést ért el a Tesco a november 8-án zárult három hónapban – idézi a portfolio.hu a Kantar legfrissebb adatait. Bár a német diszkontláncok még dinamikusabban növekedtek a brit piacon az időszakban, még így is erősíteni tudta piaci pozícióját a Tesco.
Törnek előre a német diszkont láncok a brit piacon, de a Tesco domináns pozícióját egyelőre nem veszélyeztetik – derül ki a Kantar legfrissebb adataiból. A Tesco értékesítései három éve nem látott növekedést mutattak az Egyesült Királyságban: a november 8-án zárult 12 hétben 2,2 százalékkal növekedtek a brit bevételei az előző év azonos időszakához képest.
A növekedés kezd gyorsulni, egy hónappal korábban, az október 9-én zárult 12 hétben még csak 1,3 százalékkal nőttek a Tesco bevételei év/év alapon. Egyébként 2015. március óta ez volt az első olyan időszak, amikor növekedésről számolt be a cég.
Az Aldi bevételei kétszámjegyű ütemben növekedtek az időszakban, a Lidl pedig 6 százalékkal értékesített többet, mint egy évvel korábban.
A Tesco piaci részesedése 0,3 százalékponttal emelkedett a legutóbbi időszakban, 28,2 százalékra nőtt, amivel a legnagyobb kiskereskedelmi cégnek számít a piacon. A második és a harmadik legnagyobb szereplő, a Sainsbury's és az Asda viszont részesedést veszített a brit piacon.
A teljes piac 0,8 százalékkal nőtt az időszakban, még úgy is, hogy az élelmiszerárak csökkentek (0,5 százalékkal) az előző évhez képest.
Nagyon megy a Lidl és az Aldi, mégsem tudják megtörni a Tescót. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Digitális betétdíj-kupont vezet be a Lidl Németországban
2025. augusztus 4-től a Lidl valamennyi németországi üzletében digitális betétdíj-kupont…
Tovább olvasom >Újra itt a Lidl-kollekció: logózott ruhák, papucsok és kiegészítők a boltokban
A Lidl 2025. július 24-től ismét elhozza saját márkás ruházati…
Tovább olvasom >Lakásépítést szorgalmaz a német építésügyi miniszter az élelmiszerüzletek fölé
Verena Hubertz német építésügyi miniszter arra ösztönözné a nagy kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >