Belehúztak a diszkontok a brit piacon
Három éve nem látott növekedést ért el a Tesco a november 8-án zárult három hónapban – idézi a portfolio.hu a Kantar legfrissebb adatait. Bár a német diszkontláncok még dinamikusabban növekedtek a brit piacon az időszakban, még így is erősíteni tudta piaci pozícióját a Tesco.
Törnek előre a német diszkont láncok a brit piacon, de a Tesco domináns pozícióját egyelőre nem veszélyeztetik – derül ki a Kantar legfrissebb adataiból. A Tesco értékesítései három éve nem látott növekedést mutattak az Egyesült Királyságban: a november 8-án zárult 12 hétben 2,2 százalékkal növekedtek a brit bevételei az előző év azonos időszakához képest.
A növekedés kezd gyorsulni, egy hónappal korábban, az október 9-én zárult 12 hétben még csak 1,3 százalékkal nőttek a Tesco bevételei év/év alapon. Egyébként 2015. március óta ez volt az első olyan időszak, amikor növekedésről számolt be a cég.
Az Aldi bevételei kétszámjegyű ütemben növekedtek az időszakban, a Lidl pedig 6 százalékkal értékesített többet, mint egy évvel korábban.
A Tesco piaci részesedése 0,3 százalékponttal emelkedett a legutóbbi időszakban, 28,2 százalékra nőtt, amivel a legnagyobb kiskereskedelmi cégnek számít a piacon. A második és a harmadik legnagyobb szereplő, a Sainsbury's és az Asda viszont részesedést veszített a brit piacon.
A teljes piac 0,8 százalékkal nőtt az időszakban, még úgy is, hogy az élelmiszerárak csökkentek (0,5 százalékkal) az előző évhez képest.
Nagyon megy a Lidl és az Aldi, mégsem tudják megtörni a Tescót. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >