Belehúztak a diszkontok a brit piacon
Három éve nem látott növekedést ért el a Tesco a november 8-án zárult három hónapban – idézi a portfolio.hu a Kantar legfrissebb adatait. Bár a német diszkontláncok még dinamikusabban növekedtek a brit piacon az időszakban, még így is erősíteni tudta piaci pozícióját a Tesco.
Törnek előre a német diszkont láncok a brit piacon, de a Tesco domináns pozícióját egyelőre nem veszélyeztetik – derül ki a Kantar legfrissebb adataiból. A Tesco értékesítései három éve nem látott növekedést mutattak az Egyesült Királyságban: a november 8-án zárult 12 hétben 2,2 százalékkal növekedtek a brit bevételei az előző év azonos időszakához képest.
A növekedés kezd gyorsulni, egy hónappal korábban, az október 9-én zárult 12 hétben még csak 1,3 százalékkal nőttek a Tesco bevételei év/év alapon. Egyébként 2015. március óta ez volt az első olyan időszak, amikor növekedésről számolt be a cég.
Az Aldi bevételei kétszámjegyű ütemben növekedtek az időszakban, a Lidl pedig 6 százalékkal értékesített többet, mint egy évvel korábban.
A Tesco piaci részesedése 0,3 százalékponttal emelkedett a legutóbbi időszakban, 28,2 százalékra nőtt, amivel a legnagyobb kiskereskedelmi cégnek számít a piacon. A második és a harmadik legnagyobb szereplő, a Sainsbury's és az Asda viszont részesedést veszített a brit piacon.
A teljes piac 0,8 százalékkal nőtt az időszakban, még úgy is, hogy az élelmiszerárak csökkentek (0,5 százalékkal) az előző évhez képest.
Nagyon megy a Lidl és az Aldi, mégsem tudják megtörni a Tescót. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
95 millió forint segítség másfél hónap alatt a Tesco munkatársaitól és vásárlóitól a rászorulóknak
95 millió forinttal támogatja az ország legnagyobb adománygyűjtő csapata az…
Tovább olvasom >Kiflivending – A nap videója
Sokféle extrém vendingautomatát láttunk (és mutattunk be) már, de a…
Tovább olvasom >DRS megtakarítási kártyát vezet be az Aldi Írországban
Új Deposit Return Scheme (DRS) megtakarítási kártyát vezetett be az…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >