Befolyásolja a koronavírus az instore kampányok jövőjét?
Év elején valószínűleg még senki sem gondolta, hogy a koronavírus ilyen mértékben megváltoztatja a fogyasztók szokásait: gondoljunk csak a februári felvásárlási lázra, vagy a márciusban bevezetett korlátozásokra. Hogyan hatottak ezek az események a vásárlási szokásokra? Ez mennyiben írhatja át az instore költések jövőjét? Erre a kérdésre a dunnhumby legfrissebb kutatásai adnak választ.
A több mint 30 éve adatelemzéssel is foglalkozó dunnhumby szerint a pandémia alatt is a boltban vásárlás volt a legnépszerűbb vásárlási forma hazánkban: a 18–29 évesek 74%-a, a 30–44 évesek 78%-a, a 45–59 éveseknek pedig a 84%-a kizárólag boltban intézte a bevásárlást. A koronavírus alatt egyedül a 60+-os korosztály vásárolt kevésbé kizárólag boltokban, hiszen védelmük érdekében sokak helyett valaki más intézte a bevásárlást. Természetesen a bevásárlás formáinak alakulásához az online csatornák telítődése is hozzájárult.
A felvásárlási lázat követően az eladások visszatértek az előző év adott időszakának szintjére, a vásárlási szokások megváltozása miatt pedig az emberek kevesebbszer, de hosszabb ideig tartózkodtak a boltokban. Kevesebb boltlátogatás és a nagyobb otthoni készlet tartása magasabb költési hajlandóságot vont maga után. Egyötöde a fogyasztóknak olyan kategóriából is vásárolt, amiből előtte nem tette. A felmérés alatt a megkérdezettek 78%-a tervezett visszatérni a vírus előtti vásárlási szokásaihoz, 43%-uk nagyobb készlettel készülne egy további hullámra.
– A fenti adatokból is látszik, hogy vásárlás helyén megjelenő kommunikáció még fontosabbá válik, hogy az új kategóriákra nyitott, illetve nagyobb bevásárlást tervező vásárlók figyelmét felhívjuk a termékeinkre – nyilatkozta Nagy Vivien, a dunnhumby media plannere.
Mivel a felmérés alapján a legnépszerűbb bevásárlási forma továbbra is a boltok látogatása, és a válaszadók majdnem négyötöde a pandémiát megelőző időszakban mutatott szokásaikhoz térne vissza magasabb költési hajlandósággal, úgy az instore aktivitásoknak talán még inkább kulcsszerepe van a fogyasztók meggyőzésében, egy új termék megismertetésében. A dunnhumby a fenti eredmények bemutatása mellett a kutatások alapján javaslatokat fogalmazott meg cégeknek, illetve trendeket tett közzé az alábbi linken, ami bárki számára elérhető:
http://dunnhumby.com/resources (x)
Kapcsolódó cikkeink
Omnichannel Scale 2024 – Miként maradhatnak versenyképesek a magyar kereskedők?
Mindannyian érezzük, hogy valami nagyon megváltozott a kereskedelemben. A digitális…
Tovább olvasom >A hazai szállítmányozásban is bővül az e-mobilitás egy kutatás szerint
Az árufuvarozás zöldítése megkerülhetetlen, és ötéves távlatban növekedni fog az…
Tovább olvasom >Ezért választják még sokan a boltokat az online vásárlás helyett
Vásárlás előtt a vevők még mindig szeretik személyesen megvizsgálni a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Ismét elstartol a fenntartható életmód alapjaira nevelő Etesd az Eszed iskolai kihívás!
A Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos Doboz hiánypótló…
Tovább olvasom >Csökkent a Ryanair nyeresége az első üzleti félévben: bevételnövekedés mellett mérsékelt eredmény
A Ryanair, Európa egyik legnagyobb fapados légitársasága, jelentős nyereségcsökkenést könyvelt…
Tovább olvasom >Megérkezett a Starbucks ünnepi italkínálata: új ízek és nosztalgikus kedvencek a téli hónapokra
A hideg hónapok beköszöntével a Starbucks ismét elhozza az ünnepi…
Tovább olvasom >