Befolyásolja a koronavírus az instore kampányok jövőjét?
Év elején valószínűleg még senki sem gondolta, hogy a koronavírus ilyen mértékben megváltoztatja a fogyasztók szokásait: gondoljunk csak a februári felvásárlási lázra, vagy a márciusban bevezetett korlátozásokra. Hogyan hatottak ezek az események a vásárlási szokásokra? Ez mennyiben írhatja át az instore költések jövőjét? Erre a kérdésre a dunnhumby legfrissebb kutatásai adnak választ.
A több mint 30 éve adatelemzéssel is foglalkozó dunnhumby szerint a pandémia alatt is a boltban vásárlás volt a legnépszerűbb vásárlási forma hazánkban: a 18–29 évesek 74%-a, a 30–44 évesek 78%-a, a 45–59 éveseknek pedig a 84%-a kizárólag boltban intézte a bevásárlást. A koronavírus alatt egyedül a 60+-os korosztály vásárolt kevésbé kizárólag boltokban, hiszen védelmük érdekében sokak helyett valaki más intézte a bevásárlást. Természetesen a bevásárlás formáinak alakulásához az online csatornák telítődése is hozzájárult.
A felvásárlási lázat követően az eladások visszatértek az előző év adott időszakának szintjére, a vásárlási szokások megváltozása miatt pedig az emberek kevesebbszer, de hosszabb ideig tartózkodtak a boltokban. Kevesebb boltlátogatás és a nagyobb otthoni készlet tartása magasabb költési hajlandóságot vont maga után. Egyötöde a fogyasztóknak olyan kategóriából is vásárolt, amiből előtte nem tette. A felmérés alatt a megkérdezettek 78%-a tervezett visszatérni a vírus előtti vásárlási szokásaihoz, 43%-uk nagyobb készlettel készülne egy további hullámra.
– A fenti adatokból is látszik, hogy vásárlás helyén megjelenő kommunikáció még fontosabbá válik, hogy az új kategóriákra nyitott, illetve nagyobb bevásárlást tervező vásárlók figyelmét felhívjuk a termékeinkre – nyilatkozta Nagy Vivien, a dunnhumby media plannere.
Mivel a felmérés alapján a legnépszerűbb bevásárlási forma továbbra is a boltok látogatása, és a válaszadók majdnem négyötöde a pandémiát megelőző időszakban mutatott szokásaikhoz térne vissza magasabb költési hajlandósággal, úgy az instore aktivitásoknak talán még inkább kulcsszerepe van a fogyasztók meggyőzésében, egy új termék megismertetésében. A dunnhumby a fenti eredmények bemutatása mellett a kutatások alapján javaslatokat fogalmazott meg cégeknek, illetve trendeket tett közzé az alábbi linken, ami bárki számára elérhető:
http://dunnhumby.com/resources (x)
Kapcsolódó cikkeink
Egy kattintás a boldogságért: tízből kilenc magyar impulzusvásárló
A magyarok ötöde vásárol rendszeresen olyan terméket, amit előre nem…
Tovább olvasom >PwC E-toplista: A legnagyobb és legismertebb online kereskedők
4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb – 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek…
Tovább olvasom >Z generáció: Épphogy kijönnek a fizetésükből, mégis félretesznek
„Lusták, felelőtlenek, nem érdeklik őket a pénzügyek!” Ehhez hasonló sztereotípiákkal…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az OTP Travel második alkalommal kapta meg a Travelife Partner minősítést
Az OTP Travel ismét elnyerte a Travelife Partner szintű nemzetközi…
Tovább olvasom >Rendhagyó versenyen születhet meg a jövő vásárlási élménye
Elindult a jelentkezés Magyarország első bevásárlóközpontban szervezett hackathonjára. A Westend…
Tovább olvasom >Nyári szünet: több százezer forintot költenek a magyar családok
A nyári szünet a kikapcsolódás mellett komoly logisztikai feladatokat és…
Tovább olvasom >