Befolyásolja a koronavírus az instore kampányok jövőjét?
Év elején valószínűleg még senki sem gondolta, hogy a koronavírus ilyen mértékben megváltoztatja a fogyasztók szokásait: gondoljunk csak a februári felvásárlási lázra, vagy a márciusban bevezetett korlátozásokra. Hogyan hatottak ezek az események a vásárlási szokásokra? Ez mennyiben írhatja át az instore költések jövőjét? Erre a kérdésre a dunnhumby legfrissebb kutatásai adnak választ.
A több mint 30 éve adatelemzéssel is foglalkozó dunnhumby szerint a pandémia alatt is a boltban vásárlás volt a legnépszerűbb vásárlási forma hazánkban: a 18–29 évesek 74%-a, a 30–44 évesek 78%-a, a 45–59 éveseknek pedig a 84%-a kizárólag boltban intézte a bevásárlást. A koronavírus alatt egyedül a 60+-os korosztály vásárolt kevésbé kizárólag boltokban, hiszen védelmük érdekében sokak helyett valaki más intézte a bevásárlást. Természetesen a bevásárlás formáinak alakulásához az online csatornák telítődése is hozzájárult.
A felvásárlási lázat követően az eladások visszatértek az előző év adott időszakának szintjére, a vásárlási szokások megváltozása miatt pedig az emberek kevesebbszer, de hosszabb ideig tartózkodtak a boltokban. Kevesebb boltlátogatás és a nagyobb otthoni készlet tartása magasabb költési hajlandóságot vont maga után. Egyötöde a fogyasztóknak olyan kategóriából is vásárolt, amiből előtte nem tette. A felmérés alatt a megkérdezettek 78%-a tervezett visszatérni a vírus előtti vásárlási szokásaihoz, 43%-uk nagyobb készlettel készülne egy további hullámra.
– A fenti adatokból is látszik, hogy vásárlás helyén megjelenő kommunikáció még fontosabbá válik, hogy az új kategóriákra nyitott, illetve nagyobb bevásárlást tervező vásárlók figyelmét felhívjuk a termékeinkre – nyilatkozta Nagy Vivien, a dunnhumby media plannere.
Mivel a felmérés alapján a legnépszerűbb bevásárlási forma továbbra is a boltok látogatása, és a válaszadók majdnem négyötöde a pandémiát megelőző időszakban mutatott szokásaikhoz térne vissza magasabb költési hajlandósággal, úgy az instore aktivitásoknak talán még inkább kulcsszerepe van a fogyasztók meggyőzésében, egy új termék megismertetésében. A dunnhumby a fenti eredmények bemutatása mellett a kutatások alapján javaslatokat fogalmazott meg cégeknek, illetve trendeket tett közzé az alábbi linken, ami bárki számára elérhető:
http://dunnhumby.com/resources (x)
Kapcsolódó cikkeink
Új munkavállalói értékrend formálódik – avagy mit jelent ma a „jó munkahely”?
A Randstad globális kutatása, a Workmonitor 2025 átfogó képet ad…
Tovább olvasom >EY: Kiveszőben a márkahűség – szinte csak az ár-értékarány számít
Világszerte aggódnak a vevők az egyre emelkedő megélhetési költségek miatt,…
Tovább olvasom >Az AI sötét oldala – ki állítja meg a deepfake terjedését?
Az online térben egyre nagyobb problémát jelent a deepfake, vagyis…
Tovább olvasom >További cikkeink
Történelmi csúcson a vállalati fúziók – gyorsabb eljárásokkal, mesterséges intelligenciával dolgozik a GVH
2024-ben rekordszámú vállalati összefonódás történt Magyarországon, az érintett cégek összesített…
Tovább olvasom >Ismét csökken a tojás ára a Lidl-ben
Idén másodszor csökkenti az egyik legfontosabb alapélelmiszer árát a Lidl,…
Tovább olvasom >Pisztáciaboom a világban – sok helyen kedvenc snack lesz
A pisztácia iránti kereslet világszerte folyamatosan nő, és a globális…
Tovább olvasom >