Befektetés a fagyasztott pékáru piacon
Kelet-Közép-Európa egyik legnagyobb magántőke-társasága befektet az adriai térség egyik legnagyobb fagyasztott pékáru-gyártójába – írja a portfolio.hu.
Az Enterprise Investors által kezelt Polish Enterprise Fund VII magántőkealap megállapodást írt alá a Pan-Pek vezető horvát pékárukészítő és -kiskereskedelmi társaság 65%-os tulajdonrészének megvásárlásáról – tájékoztatta az Enterprise Investors a Portfolio-t. A tranzakció értékét nem hozták nyilvánosságra.
Az 1992-ben alapított Pan-Pek a fagyasztott pékáruk egyik legnagyobb gyártója az adriai térségében, Horvátország élelmiszer-kiskereskedelmi cégeit látja el termékekkel, és mintegy 50 pékségből álló saját üzlethálózatot is fenntart, elsősorban Zágráb környékén. A gyártó kiskereskedelmi üzleteiben kenyérféléket, bagettet, valamint helyben elfogyasztható és elvihető szendvicseket árusít. Az elmúlt években a Pan-Pek teljes körűen automatizált, modern gyártósorokat állított üzembe egyes termékkategóriáinál, és további korszerű berendezéseket tervez vásárolni.
Egyes termékkategóriákban a társaság az egész térségben egyedülálló termelési kapacitással rendelkezik. Központi gyára Zágrábban működik, egy másik, kisebb üzeme pedig a kelet-horvátországi Dakovóban. 2017-ben a Pan-Pek árbevétele meghaladta a 32 millió eurót. A társaság jelenleg 700 embernek ad munkát.
Az Enterprise Investors Kelet-Közép-Európa legnagyobb magántőke-társaságainak egyike. Az 1990 óta aktív cég kilenc alapot indított útjára, összesen 2,5 milliárd euró feletti tőkével. Ezek az alapok 1,8 milliárd eurót fektettek különféle iparágak 140 vállalatába. Az Enterprise Investors eddig 126 cégből szállt ki, összesen mintegy 3,6 milliárd euró bruttó bevétellel. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Megduplázná eredményét a Waberer’s 2031-re
A kihívások ellenére rekord eredménnyel zárta a tavalyi évet a…
Tovább olvasom >Rekordnyarat vár Horvátország
Soha nem látott légi forgalmat ígér a 2025-ös nyári szezon…
Tovább olvasom >Tovább növekszik az Action: Horvátország és Szlovénia is a célpontok között
A holland non-food diszkontlánc, az Action tavaly 29%-kal növelte működési…
Tovább olvasom >További cikkeink
Trónfosztás a luxusvilágban: az Hermès megelőzte az LVMH-t
A luxusiparban új korszak kezdődhet: az Hermès átvette a világ…
Tovább olvasom >Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >Candy – 80 éve a jövőt inspirálja, most új korszakot nyit
A Candy, az olasz tradicionális háztartásigép-márka idén ünnepli fennállásának 80.…
Tovább olvasom >