Beauty márkát indított Rossmann és Lilu

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2022. 12. 09. 11:40

A Body+ME márka egy új, teljesen egyedi formulázással bíró magyar fejlesztés, melyet folyamatos és intenzív fejlesztői-gyártói támogatás mellett az ismert médiaszemélyiség Lilu és Bíró Attila (MPBA Mentoring Group Kft.) hozott létre. A márkát és a fejlesztés hátterét Bíró Attila mutatta be lapunknak.

– Mivel foglalkozik az MPBA Mentoring Kft.? 

– Üzleti tevékenységünk elsősorban az egyedi, cégre és projektre szabott üzletfejlesztési szolgáltatásokra terjed ki, a piacon egyedülálló menedzsment know-how ajánlattal. A kereskedelmi szereplők részére nyújtott szolgáltatásunk két fő iránya egymástól jól elkülöníthető, de mindkettőt legjobban üzleti mentoringként tudom jellemezni. A gyártói együttműködéseinkben aktív szerepet vállalunk akár a gyártói vagy kereskedelmi márkák megalkotásában, stratégiai és operatív feladatokban, a B2B és B2C-­csatornák számára készült termékek brand és trade kommunikációjának kialakításában. Szolgáltatásunk részeként optimalizált fejlesztési és gyártási folyamatokat is menedzselünk, a márka megalkotásától, a beszerzéstől a végtermékig irányítjuk a munkát.

A forgalmazói együttműködések terén mérhető piaci sikert szállítunk partnereinknek. Ismerjük az FMCG-kereskedelem hazai, regionális és főbb nemzetközi szereplőit, ezen cégek fogyasztóit, vásárlási szokásaikat. Ezen piaci tudás, gyakorlati tapasztalat és kapcsolati tőke birtokában végzünk közvetlen és közvetett értékesítési támogatást, illetve egyre növekvő mértékben értékesítést is. A kevesebb több elvet követjük, hosszú távú stratégiai partnerekkel dolgozunk. Ennek köszönhető, hogy egy adott időszakban folyamatban lévő együttműködések limitált számosságúak, szerencsére válogathatunk a megbízásokban. A Lilu és márkája egy ilyen, a profilunkba jól illeszkedő, de mégis rendkívül különleges projekt.

Bíró Attila, Lilu, a Body+ME tulajdonosai és Flórián László a Rossmann ügyvezető igazgatója

– Hogyan született meg a Body+ME koncepciója és termékei?

– A komplex és tudatos bőrápolás, ami – a nemzetközi sztenderdek és trendek szerint – ma már bőven túlmutat az arc bőrének ápolásán, mellette kiterjed a teljes testre. A márka egy hosszú előkészítő munka után, széles körű kutatás és jelentős fejlesztési munka eredményeként jött létre. A projekt egy nem hagyományos, márkatulajdonos-szakértők-gyártók-forgalmazó együttműködésben került megalkotásra. Kezdetektől bevontuk saját munkatársainkon kívül a gyártókat és a kereskedelmi oldalt. Külön hálásak vagyunk a termékeket előállító Herbow Zrt. és Florin Zrt. teljes csapatának, támogatásukért pedig ezen cégek vezetőinek, Németh Ottó és Barta Attila vezérigazgató uraknak.

– Első körben kozmetikai és háztartási termékekkel jelennek meg a hazai piacon. Szeretnék később bővíteni a termékköröket?

– Igen, mindenképpen, de csak megfelelő előkészítéssel és lépésenként. Lépcsőzetesen építkezünk, a teljes kínálatot előreláthatólag 2024-re érjük csak el.

– Nemzetközi piacokat is megcéloznak?

– Merünk és akarunk is nagyot álmodni, így természetesen igen. Azonban a lokális piac mindig is fontos lesz számunkra. Középtávon a regionális, de akár világpiacokon is megjelenhetünk online, de akár offline is.

– A brand megjelenéséhez kizárólagos partnerségre léptek a Rossmann-nal. Miért éppen rájuk esett a választásuk?

– A komplex termékfejlesztés során k­iemelten fontos, hogy amíg a termék eljut a fejlesztéstől, gyártástól a fogyasztóig, minden pontján professzionális támogatást kapjon. Szakembereinkkel nem öncélú, eladhatatlan és/vagy elhibázott koncepciójú márkákat alkotunk, hanem mindig sikerre szerződünk. A fogyasztó tudatosan vásárol, megszólítani hibátlan tartalmú, megfelelő árazású termékekkel lehet, kiemelt értékesítési pontokon. Fontos volt a gyártói mellett kereskedői oldalról is információkat, visszajelzést kapnunk.

Megkeresésünkre és a márka közös életre keltésére a Rossmann nyitott volt, nagy lelkesedéssel és annál is nagyobb várakozásokkal vágtunk bele a munkába. A szakmai vonalak mellett fontos volt számunkra a harmonikus, mindennapi együttműködés az üzleti területeken és vezetői szinteken, a folyamatokban, ezekben csak kedvező tapasztalatokról tudok beszámolni. A kezdeti kedvező benyomások után mindkét fél egyértelmű szándéka volt a kizárólagos, hosszú távú együttműködés. Gyártó partnereink, a Herbow és a Florin a Rossmann számára ismert beszállítók, könnyen tudtuk integrálni ezért őket is a folyamatokba.

– Mit kínál a Body+ME a fogyasztóknak?

– Belépési lehetőséget a tudatos bőrápolás világába. A bőrápolás egyre többeket foglalkoztat, és egyre többen követnek személyre szabott bőrápolási rutint, ugyanakkor jellemzően ez inkább az arcápolásra vonatkozik, holott a testápolás sem kevésbé fontos. A célunk a termékekkel az, hogy bárki összeállíthasson belőlük egy kétlépéses rutint, amivel elérheti a bőrápolási céljait.

A márka kommunikációját úgy építettük fel, hogy a lehető legegyszerűbb és legközérthetőbb legyen, hogy még a kezdő bőrápolók is könnyedén kiválaszthassák azokat a termékeket, amelyek a leginkább megfelelnek az igényeiknek. Törekedtünk arra, hogy a fogyasztók már az első találkozásnál pontosan tudják, hogy mit készülnek megvenni, hogy mire jó egy adott termék, és hogyan kell használni, ezért az átlagnál jóval több információ került a termékek címkéire. Aki a kezébe vesz egy BODY+ME terméket, nem csak azt tudja meg a csomagolásból, hogy milyen bőrre való, milyen összetevők vannak benne és milyen százalékban, de a pH-értékét is, emellett azt, hogy hogyan, illetve melyik más termékekkel érdemes kombinálni őket.

– Lilu ismert televíziós műsorvezető és blogger, a Body+ME alapítója. Miért – és miért most – alkotott saját márkát?

– A tudatos bőrápolással kapcsolatos nemzetközi trendek egyértelműen megmutatják, hogy az arcápolás mellett egyre nagyobb hangsúly helyeződik a test ápolására is. Néhány külföldi márka idén már el is indult ebbe az irányba, és piacra dobott kifejezetten testápolási termékeket tartalmazó termékcsaládokat. A BODY+ME ugyanezt kínálja, ráadásul úgy, hogy a termékek mellé koncepciót is ad, amivel egyedülálló a hazai piacon.

Lilu már régóta személyes küldetésének tekinti, hogy minél több emberrel ismertesse meg a tudatos bőrápolás alapjait, már csak azért is, mert az, hogy vigyázzunk a bőrünkre, nemcsak esztétikai, hanem egészségügyi okokból is kiemelten fontos. Emiatt van például az is, hogy–- számos más testápoló termékkel szemben – a mi kozmetikumaink nem tartalmaznak sem illatanyagot, sem színezéket.

– Hogyan alakult ki a márka imázsa, vizuális koncepciója?

– A termékfejlesztés mellett természetesen a márka imázsával is sokat foglalkoztunk. Mivel a termékek, illetve a használati koncepció új és innovatív, fontos volt, hogy a csomagolás olyan legyen, ami látványosan megkülönbözteti a termékeinket bármitől, amit eddig a hazai kínálatban láthattunk. A különleges formájú flakonokat, az erős színeket tudatosan választottuk, akárcsak azt, hogy a lehető legtöbb információt tüntetjük fel a termékek csomagolásán.

– Mire jók a Body+ME termékek?

– Ha röviden szeretnénk megfogalmazni, akkor arra, hogy bárki különösebb erőfeszítés vagy extra időráfordítás nélkül, a saját otthonában emelhesse egy új szintre a mindennapi testápolást. Ehhez minden segítséget megadunk, hiszen nemcsak termékeket kínálunk, hanem a használatukhoz szükséges koncepciót is. Az erről szóló információk átadása a márkabevezetés kommunikációjának is fontos alappillére.

Hogyan látták a Body+ME márka fejlesztési folyamatait kereskedelmi oldalon? Erről kérdeztük Flórián Lászlót, a Rossmann ügyvezető igazgatóját.

Flórián László, Rossmann

Flórián László
ügyvezető igazgató
Rossmann Magyarország

– Régóta együttműködünk Liluval, számos közös kampány és projekt van már a hátunk mögött. Ez az együttműködés most viszont új irányokat vesz, aminek mi nagyon örülünk.

A Body+ME megjelenése üzleteinkben és Online Drogériánkban több szempontból is izgalmas kihívás. A testrutin olyan nemzetközi trend, ami Magyarországon még nagyon gyerekcipőben jár, hiszen a tudatos arcápolás is csak az utóbbi években robbant be itthon igazán. Egy nemzetközi trendet hazai piacra formálni azonban felelősség is, hiszen az üzleti célokon túl a vásárlók edukálása is kiemelten fontos szempont kell hogy legyen. Folyamatosan azon dolgozunk, hogy fogyasztóink hiteles és szakértői tartalmakkal találkozzanak azokon a csatornákon és olyan formában, ahol és ahogy számukra a legkényelmesebb, legyen szó hírlevélről, blog cikkről vagy épp TikTok-videóról.

És van még egy dolog, ami izgalmassá teszi ezt a bevezetést: a lokális gyártás. A hazai termékek szerepe egyre inkább felértékelődik, azt látjuk, hogy a vásárlók tudatosan választják a magyar márkákat a polcokon. Büszkék vagyunk rá, hogy támogathatunk egy új, ígéretes hazai márkát, a Body+ME-t.

Bednarik Péter
beszerzési vezető
Rossmann

– Magyarország egyik vezető drogérialáncaként fontos, hogy milyen értékeket adunk át a vevőnek, és hogyan tudjuk a legújabb termékfejlesztési trendeket bemutatni. Beszerzési stratégiánk egyik fő célja, hogy olyan márkák is szortimentünk részét képezzék, amelyek a vásárlókat a Rossmannhoz kötik. Ha a trend, a márka és a termék magyar fejlesztése együttesen találkoznak, különösen nagy érték, mert ezzel piaci pozíciónknál fogva támogatni tudjuk a magyar vállalkozásokat, ötleteket. Ennek egyik fontos mérföldköve Lilu új termékcsaládja.

Támogatjuk továbbá egyéb más magyar termékek bekerülését is hálózatunkba. Csak az utóbbi pár hónapban több mint 20 új magyar gyártót vettünk fel a portfóliónkba különböző szortimentterületeken (személyes ápolás, babaápolás, háztartási és vegyi termékek). Több termék ezek közül bizonyos exkluzivitással rendelkezik, amellyel a vevő Rossmannhoz való kötődését tudjuk erősíteni. Az exkluzív termékeknél fontos elvárás az is, hogy olyan igényeket elégítsenek ki, amelyeket más termékek még nem, vagy csak részben tudnak kiszolgálni. Így nem volt kérdés számunkra, hogy a Lilu által, a Herbow és Florin által gyártott, hazai erőforrásokkal fejlesztett Body+ME termékcsaládot szinte a gyártósorokról beemeljük a polcainkra – tette hozzá Bednarik Péter, a Rossmann beszerzési vezetője.

Horváth-Tokaji Hajnalka, senior kategória manager szerint a Rossmann számára a szépségápolási kategória stratégiai szempontból ki­emelten fontos terület, melynek fő hajtóerői az évente megjelenő új termékek és formulák.

Horváth-Tokaji
Hajnalka
Senior kategória
manager
Rossmann

– A várható szépségápolási trendeket több platformon folyamatosan monitorozzuk, célunk, hogy ne trendkövetők, hanem trenddiktálók legyünk. A fogyasztók körében a COVID időszaka alatt kialakult egy új igény a „rutinok” iránt, ami először az arcápolás kategóriában vált kézzel foghatóvá, de a többi szépségápolási kategóriában is egyre nagyobb teret nyer. Lilu szakmai tudásával és tapasztalatával eddig is segített a Rossmann-nal közösen a vásárlókat edukálni az újdonságok és tévhitek kapcsán. A Body+ME termékcsaláddal pedig ez a misszió egy új szintre lép. A több szempontból is egyedi termékekkel szeretnénk megtanítani a fogyasztóinknak a saját „testrutinjukat” kialakítani.

Tokaji Orsolya
kategória menedzser
Rossmann

A testápoló-vásárlókat két nagy csoportra tudjuk osztani: azokra, akik márkahűek, nem különösebben próbálnak ki új fejlesztéseket. Őket nehezebb az újdonságok felé terelni, mert nem keresik ezen termékeket, jellemzően nem töltenek sok időt a polc előtt. Különleges – úgymond polcról leugró csomagolással –, megfelelő tájékoztatással azonban őket is meg lehet győzni. A másik csoport az újdonságkeresőké, sok esetben összetételt figyelők, akik a magasabb árat is hajlandóak megfizetni, amennyiben a termék rendelkezik a számukra értékes jellemzővel. Ők már több időt töltenek a polc előtt, fürkészve az újdonságokat. Illetve nem kizárt, hogy már hamarabb értesülnek a friss szortimentről a közösségi oldalakon, mint a boltban. Ez a csoport az, amely informálódik, elolvassa a termékek címkéit, követi az influenszerek tevékenységeit. Számukra nem teher a plusz információ, sőt vágynak rá, ez a professzionizmusukat tükrözi. A Body+Me termékcsalád elsősorban a második csoport fogyasztóit fogja megszólítani, de bízunk benne, hogy az egyedi csomagolás, a különleges összetevők, illetve a célzott kommunikáció, a márkahűeket is meggyőzi, és kipróbálásra ösztönzi. – tette még hozzá Tokaji Orsolya kategóriamenedzser.

Hogyan élték meg a fejlesztést, gyártói oldalról? – kérdeztük Barta Attilát, a Florin Zrt. tulajdonosát.

Barta Attila, Florin

Barta Attila
cégvezető
Florin

– Őszintén, amikor megérkezett hozzánk a felkérés, picit aggódtunk. Bíró Attilát és cégét jól ismertük, több projektben dolgoztunk már együtt. Adott volt egy professzionális trading cég, amelyben bíztunk, de hiába volt évtizedes tapasztalata a különböző márkák menedzsmentjében, mégiscsak ez volt az első, saját terméke. A projekt élén pedig egy celebritás, aki saját márkát szeretett volna létrehozni. Egy ilyen megosztásban alapesetben bőven benne van, hogy göröngyös úton, időben hosszan elnyújtva lesz a végeredmény egy nagy semmi. Az első megbeszéléseinket követően megnyugodtam, hiszen azonnal érzékelhető volt a kompetenciák valódi szakmai alapú megosztása. Lilu nem játszott vegyészt, végig megmaradt a márka inspirátorának, a trading cég képviselői pedig nem akartak gyártástechnológusok lenni. Mivel mindenki a saját területére fókuszált, a fejlesztés roppant gördülékenyen és főleg gyorsan haladt. A mostani fejlesztés során felépített folyamatoknak köszönhetően a jövőben roppant gyorsan tudunk polcra tenni valódi fogyasztói igényeket kiszolgáló termékeket. És ez jó a drogériának és persze a fogyasztónak.

– Több, saját márkával is kint vannak a pi­a­con? Hogy viszonyultak a bérgyártáshoz?

– A modern, 21. századi gyárunkhoz kapcsolódik a képzett termékfejlesztő csapatunk, amely nyitottan várja a hasonló felkéréseket és kihívásokat. Inspiráló számunkra, hogy teljes szakmai tudásunkkal olyan nem szokványos testápolási termékeket készíthetünk az ötlettől a megvalósulásig, mint a Body+ME termékek. Ezek mellett pedig mindig örülünk, ha partnerei lehetünk hazai innovációknak. Ez nagy munka számunkra, de már készen állunk a folytatásra!

– A márkának komoly tervei vannak itthon is, a nemzetközi piacokon is. Mennyiben tudják ezt támogatni?

– A gyártókapacitásainkban jelentős, többmilliárdos bővítést hajtottunk végre az elmúlt években. Ennek köszönhetően gyártói oldalon maximálisan tudjuk támogatni és kiszolgálni a márka expanziós terveit.

A jövő évben bevezetésre kerülő háztartási termékek kapcsán Németh Ottót, a Herbow International Zrt. vezérigazgatóját kérdeztük.

Németh Ottó
vezérigazgató
Herbow International

Örültünk a lehetőségnek, amit Lilu és az MPBA Kft. hozott. A mentoring céggel és Bíró Attilával több területen is dolgozunk már évek óta a cégcsoport több vállalkozásában, a sokadik nagyszabású projekt érkezik hozzánk általuk. Megkeresésükben egy valódi innovációt jelentő, háztartási lifestyle márkára és termékkínálatra kaptunk megbízást. Külön kihívást jelentett, hogy főbb elemeiben igazodnunk kellett a Body+ME koncepcióhoz, de mégis önálló identitást és márkajegyeket szerettek volna adni a háztartási és tisztítószervonalnak. Szerencsére a K+F terület, az innovációs képességünk a Herbow növekedésének egyik motorja a kezdetek óta, a termékfejlesztési folyamatba könnyen beillesztettük a felkérést. Örömmel tölt el, hogy hamarosan, előreláthatólag már tavasszal a polcra kerülhetnek a termékek, ezek kapcsán azonnali és átütő sikerre számítunk.

Háztartási és tisztítószer szegmensek kapnak újdonságokat Lilutól. A termékek az iparág nemzetközi sztenderdjeit meghaladó minőségi elveknek megfelelően kerültek kialakításra, kerülnek gyártásra. Természetes és minősített, fenntartható és karbonsemleges, probiotikus és mentes, állat- és gyermekbarát termékeket szállítunk a projektnek. (x)

Kapcsolódó cikkeink