Izgalmas időket élünk. A küzdelem a sikerért egyre élesebb. A kereskedői és gyártói oldalon szőnyegbombázást intéznek a vásárlók irányába a promóciós ajánlatok területén. Bizonyára ennek is köszönhető, hogy a megszorító intézkedések hatása az FMCG-piacon nem olyan mértékben jelenik meg, mint ahogy azt sokan előrevetítették.A kérdés az, hogy ez az állapot meddig lesz fenntartható. Mikor, mely termékkategóriáknál és milyen mértékben gyűrűzik át a tartós fogyasztási cikkeknél már tapasztalható fogyasztáscsökkenés az FMCG-területre?
Magam részéről nem hiszek abban, hogy a baj mindenkit egyformán ér. Ez persze nagyon közhelyszerű, de ahhoz, hogy így legyen, a sikereseknek sok bátor döntést kell meghozniuk. Bátorság kell a felismeréshez és beismeréshez, hogy az eddig alkalmazott megoldások, irányok némelyike nem elég hatékony, nem hoz megkülönböztetést a cégek között, nem a fogyasztók valós igényeinek kielégítését célozza. Bátorság kell ahhoz is, hogy új eszközöket vezessünk be még akkor is, ha azok kockázatosak. Azt gondolom, érdekes feladat lesz akár egy év távlatában is elemezni a sikeres vállalatokat: látni, hogy miben tértek el a sémáktól és a mindenki által üdvözítőnek tartott megoldásoktól.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Magyarországon évente mintegy kétmillió tonna élelmiszer-hulladék keletkezik
Az indokolatlan fogyasztás környezeti veszélyeire és a hulladékok újrahasznosításának fontosságára…
Tovább olvasom >„Kukába az élelmiszerpazarlással” – plakáttervező pályázatot hirdet a Nébih Maradék nélkül programja
A Fenntarthatósági Témahét alkalmából „Kukába az élelmiszerpazarlással” címmel indít plakáttervező…
Tovább olvasom >Nem biztos, hogy a papírcsomagolás a legjobb
A csomagolások környezeti hatásai egyre nagyobb figyelmet kapnak a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >