BAT: kevesebb cigaretta, magasabb ár
A British American Tobacco (BAT) idén jelentős profitbővülésre számít, mert az első kilenc hónap csökkenő mennyiségű eladásait ellensúlyozták az áremelések.
Európa első számú és a világ második legnagyobb dohányipari konszernje szerdán közzétett háromnegyedéves beszámolója szerint az árbevétel 3,5 százalékkal emelkedett, miközben 501 milliárd szál cigarettát adtak el, 3,2 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. A teljes dohánytermék eladás a szeptember végén záródott kilenc hónapban 3 százalékkal zsugorodott.
Csökkent a cég eladása Brazíliában, Oroszországban, Törökországban, Ukrajnában, Egyiptomban és Nyugat-Európában, ami felülmúlta a bangladesi, pakisztáni, vietnami és közel-keleti keresletnövekedést. A BAT a magyar piacon vezető szerepet játszik a BAT Pécsi Dohánygyár Kft. révén, amely a Pécsi Dohánygyár felvásárlásával jött létre 1992-ben. A cég mintegy 900 alkalmazottat foglalkoztat. (MTI, Világgazdaság Online)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >