Bárhol, bármikor, baromfi.
A hazai baromfi ágazat a magyar állattenyésztés legnagyobb és egyben folyamatosan fejlődő ágazata, jelentősége a hazai fogyasztók ellátása és az export szempontjából is kiemelkedő. A hazai szektor európai szinten is kifejezetten sokszínű. A baromfihúsok Magyarországon is közkedveltek, a hazai konyha nélkülözhetetlen alapanyagai.

(Fotó: AM/Vermes Tibor)
Itt a nyár, a kertipartik, baráti grillezések ideje. Nem véletlen, hogy ezt kihasználva, csirke-, pulyka-, kacsa- és libahús fogyasztását népszerűsíti az Agrármarketing Centrum (AMC), az Agrárminisztérium (AM) és a Baromfi Termék Tanács (BTT) közös együttműködése, melyet közös sajtótájékoztatón jelentettek be. A Baromfi Termék Tanács 2022. évi adatai alapján a legnépszerűbb a csirkehús, ez az összes fogyasztás mintegy 85%-a, de kedvelt a rendkívül alacsony zsírtartalmú pulykahús (3 kg/fő/év), valamint a víziszárnyas fogyasztás is (2 kg/fő/év) jelentős. A világ baromfihús-termelése 1970 óta csaknem meghatszorozódott, ezzel az egyik legdinamikusabb növekedést produkálta az állati termékek közül.
Helyt kell állnunk a nemzetközi versenyben is
Az Agrárminisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára elmondta, a termék kampányok fontosak, mert hiába vagyunk önellátóak és erősen exportképesek, ez nem jelentheti azt, hogy megpihenhetünk. Tarpataki Tamás kiemelte, egy rendkívül éles versenyhelyzetben kell helyt állnunk, innovációkat kell felmutatnunk, amihez az Agrárminisztérium minden lehetséges támogatást megad. A Vidékfejlesztési Program keretében több mint 600 olyan támogatási döntés született az elmúlt időszakban, melyek révén mintegy 170 milliárd forintnyi összeget tudtak az ágazatba kihelyezni. Felhívta a figyelmet arra, hogy jelenleg Magyarország KAP Stratégiai Tervének a végrehajtása folyik. Jó hírként közölte, hogy ebben sokkal több forrás áll rendelkezésre, köszönhetően a kormány azon döntésének, hogy a lehetséges maximális társfinanszírozású 80%-os rátát adja a vidékfejlesztéshez. Így a korábbi támogatási időszak forrásainak mintegy háromszorosa áll rendelkezésre a jelenlegi támogatási időszakban. Kiemelt cél az európai összevetésben is magas szintű állatjóléti szempontok érvényesítése az állatok felnevelése során, ezt a célt szolgálják az állatjóléti támogatások. „10 évre előre tekintve világszinten 15%-al több baromfi húsra lesz kereslet, azaz az ágazat számára adott a fejlődési tér, ugyanakkor a verseny éles, és nekünk ebben a környezetben kell helytállnunk” – zárta beszédét a helyettes államtitkár.
A magyar baromfitermékek biztonsággal fogyaszthatók
A sajtótájékoztatón elhangzott továbbá, hogy a hazai termelésből származó baromfitermékek megfelelnek a világszinten is legszigorúbb EU szabályozás követelményeinek (élelmiszerbiztonság, állatjólét stb.), így változatos, jó minőségű és biztonságos választása lehet a fogyasztóknak. A nyers termékeken túl egyre népszerűbbek a félkész termékek is, mint például az előre pácolt csirke- és pulykamell és -comb, amely egyszerű és gyors grillezést tesz lehetővé. A sajtótájékoztatón szó volt a Magyar Baromfi védjegyről, ez ugyanis azt jelöli, hogy az állatot Magyarországon nevelték és vágták. A kampány célja, hogy minél több magyar terméket válasszanak a jövőben a vásárlók. A baromfi fogyasztásösztönző kampány 2023. július 17 és 2023. augusztus 17 között egy hónapon át zajlik, az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum, valamint a Baromfi Termék Tanács együttműködésében.
AM
Kapcsolódó cikkeink
Stratégiai együttműködési megállapodást kötött az Agrárminisztérium és a Debreceni Egyetem
Az Agrárminisztérium és a Debreceni egyetem között létrejött stratégiai együttműködés…
Tovább olvasom >Visszajönnek a klasszikus pálinkaízek
2024 igazán jó évnek számított a gyümölcsök tekintetében az Alföldön,…
Tovább olvasom >Zártan tartás, legeltetési tilalom és kötelező vágás szükséges az RSzKF megfékezéséhez
A szlovák ragadós száj- és körömfájás kitörések miatt újabb intézkedéseket…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: A kiskereskedelmi forgalom bővülése 4-5 százalékos sávban van jelenleg
Az idei a gazdasági áttörés éve, 2025 második felében már…
Tovább olvasom >Az élelmiszeripar értékesítési árai 6,1 százalékkal emelkedtek
2025 februárjában az ipari termelői árak átlagosan 8,2 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >Emelkednek a reálbérek, nő a bizalom, emelkedik a kiskereskedelmi forgalom
Januárban folytatódott a bérek dinamikus emelkedése, állapította meg a legfrissebb…
Tovább olvasom >