Bárhol, bármikor, baromfi.
A hazai baromfi ágazat a magyar állattenyésztés legnagyobb és egyben folyamatosan fejlődő ágazata, jelentősége a hazai fogyasztók ellátása és az export szempontjából is kiemelkedő. A hazai szektor európai szinten is kifejezetten sokszínű. A baromfihúsok Magyarországon is közkedveltek, a hazai konyha nélkülözhetetlen alapanyagai.

(Fotó: AM/Vermes Tibor)
Itt a nyár, a kertipartik, baráti grillezések ideje. Nem véletlen, hogy ezt kihasználva, csirke-, pulyka-, kacsa- és libahús fogyasztását népszerűsíti az Agrármarketing Centrum (AMC), az Agrárminisztérium (AM) és a Baromfi Termék Tanács (BTT) közös együttműködése, melyet közös sajtótájékoztatón jelentettek be. A Baromfi Termék Tanács 2022. évi adatai alapján a legnépszerűbb a csirkehús, ez az összes fogyasztás mintegy 85%-a, de kedvelt a rendkívül alacsony zsírtartalmú pulykahús (3 kg/fő/év), valamint a víziszárnyas fogyasztás is (2 kg/fő/év) jelentős. A világ baromfihús-termelése 1970 óta csaknem meghatszorozódott, ezzel az egyik legdinamikusabb növekedést produkálta az állati termékek közül.
Helyt kell állnunk a nemzetközi versenyben is
Az Agrárminisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára elmondta, a termék kampányok fontosak, mert hiába vagyunk önellátóak és erősen exportképesek, ez nem jelentheti azt, hogy megpihenhetünk. Tarpataki Tamás kiemelte, egy rendkívül éles versenyhelyzetben kell helyt állnunk, innovációkat kell felmutatnunk, amihez az Agrárminisztérium minden lehetséges támogatást megad. A Vidékfejlesztési Program keretében több mint 600 olyan támogatási döntés született az elmúlt időszakban, melyek révén mintegy 170 milliárd forintnyi összeget tudtak az ágazatba kihelyezni. Felhívta a figyelmet arra, hogy jelenleg Magyarország KAP Stratégiai Tervének a végrehajtása folyik. Jó hírként közölte, hogy ebben sokkal több forrás áll rendelkezésre, köszönhetően a kormány azon döntésének, hogy a lehetséges maximális társfinanszírozású 80%-os rátát adja a vidékfejlesztéshez. Így a korábbi támogatási időszak forrásainak mintegy háromszorosa áll rendelkezésre a jelenlegi támogatási időszakban. Kiemelt cél az európai összevetésben is magas szintű állatjóléti szempontok érvényesítése az állatok felnevelése során, ezt a célt szolgálják az állatjóléti támogatások. „10 évre előre tekintve világszinten 15%-al több baromfi húsra lesz kereslet, azaz az ágazat számára adott a fejlődési tér, ugyanakkor a verseny éles, és nekünk ebben a környezetben kell helytállnunk” – zárta beszédét a helyettes államtitkár.
A magyar baromfitermékek biztonsággal fogyaszthatók
A sajtótájékoztatón elhangzott továbbá, hogy a hazai termelésből származó baromfitermékek megfelelnek a világszinten is legszigorúbb EU szabályozás követelményeinek (élelmiszerbiztonság, állatjólét stb.), így változatos, jó minőségű és biztonságos választása lehet a fogyasztóknak. A nyers termékeken túl egyre népszerűbbek a félkész termékek is, mint például az előre pácolt csirke- és pulykamell és -comb, amely egyszerű és gyors grillezést tesz lehetővé. A sajtótájékoztatón szó volt a Magyar Baromfi védjegyről, ez ugyanis azt jelöli, hogy az állatot Magyarországon nevelték és vágták. A kampány célja, hogy minél több magyar terméket válasszanak a jövőben a vásárlók. A baromfi fogyasztásösztönző kampány 2023. július 17 és 2023. augusztus 17 között egy hónapon át zajlik, az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum, valamint a Baromfi Termék Tanács együttműködésében.
AM
Kapcsolódó cikkeink
A magyar borágazat jövője a minőség és az innováció
A magyar borok képesek felvenni a versenyt a világ legnevesebb…
Tovább olvasom >Óvatos enyhítés a korlátozáson kívüli területeken az RSZKF miatt hozott intézkedésekben
Több intézkedést meghosszabbított, de a korlátozott területeken kívüli térségben már…
Tovább olvasom >Az élelmiszeripari szakképzésben is kulcsfontosságú az innováció, állítja az Agrárminisztérium
A mezőgazdaság, az élelmiszeripar ma már elképzelhetetlen az innováció, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
MBH Elemzési Centrum: Tágul az olló a bérek és a kiskereskedelmi forgalom emelkedése között
Tavaly a fizetések 39%-át költöttük el a kiskereskedelemben, ami a…
Tovább olvasom >Kedvencek újraalkotva – laktóz nélkül
Az elmúlt években robbanásszerű növekedésnek indult a laktózmentes termékek piaca,…
Tovább olvasom >Százezrével vásároljuk a speciális élelmiszereket
Intelligens keresőt vezet be a Kifli.hu a speciális étrendet követők…
Tovább olvasom >