Bankrate: Háromból egy amerikai vásárló kevesebbet tervez idén az ünnepekre költeni
Egy friss jelentés szerint a magas kamatlábak és az infláció miatti aggodalmak megterhelik a fogyasztók költségvetését.
A Bankrate legújabb jelentése szerint az infláció és más egyéb makrogazdasági tényezők komoly nyomást gyakorolnak az amerikai fogyasztók pénztárcájára az idei ünnepi szezonban.
Ted Rossman, a Bankrate vezető iparági elemzője úgy véli, a vásárlók az ünnepek alkalmával idén takarékosabbak lesznek, mivel a több éve tartó infláció és a magas kamatlábak komoly áldozatokat követeltek tőlük.
Az árakkal kapcsolatos aggodalmak miatt a vásárlók egyelőre ódzkodva bár, de mégis terveznek költeni: a megkérdezett 2300 fogyasztóból 1789 mondta azt, hogy idén is vásárolni fog az ünnepekre.
Ez a vásárlás pedig már korábban elkezdődhet: a válaszadók csaknem fele úgy látja, hogy már Halloween előtt elkezd az ünnepekre vásárolni.
Az elmúlt néhány évben a kiskereskedők, köztük a Walmart, a Target, az Amazon és a Best Buy már októberben szezonális akciókat hirdetett. Az Amazon a múlt hónapban jelentette be, hogy a Prime-tagok számára idén októberben is lesz nagy ünnepi akciója.
– Bár sokan gúnyolódnak azon, hogy a karácsonyi vásárlási szezon minden évről évre egyre korábban kezdődik, a korai kezdés több időt hagy a legjobb ajánlatok összehasonlítására és így a vásárlások hatása sem olyan koncentrált – mondta Rossman.
A Bankrate szerint az idei szezonban kulcsszerep jut az e-kereskedelemnek: a válaszadók 42%-a tervezi az ünnepi vásárlások nagy részét online intézni, szemben a vásárlók 23%-ával, akik inkább a boltokban vásárolnak.
Retail Dive
Kapcsolódó cikkeink
Francia alkoholmentes pezsgőmárkába fektetett a Moët Hennessy
Kisebbségi részesedést szerzett a luxusitalokat gyártó Moët Hennessy a French…
Tovább olvasom >Rövidebb szezon és csökkenő hétköznapi költések befolyásolják az amerikai ünnepi eladásokat
A 2024-es ünnepi szezon az Egyesült Államokban vegyes eredményeket hozhat…
Tovább olvasom >1,2 milliárd dollárért vásárolja meg a PepsiCo a Siete Foods-t
A PepsiCo, Inc. 1,2 milliárd dollárért vásárolja meg a texasi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Heteken belül több milliárd euró támogatás nyílik meg a zöld beruházásba kezdő vállalatoknak
Várhatóan idén novemberben több mint 3 milliárd eurós kerettel nyílik…
Tovább olvasom >NGM: nyáron tovább nőtt a SZÉP-kártya népszerűsége
A 2024-es év eddigi eredményei is megerősítik, hogy a SZÉP-kártya…
Tovább olvasom >Kihívásokkal teli piac: miért nehéz fenntarthatóan termeszteni az édesburgonyát Magyarországon?
Bár az édesburgonya népszerűsége és a kereslet iránta folyamatosan nő…
Tovább olvasom >