Bankrate: Háromból egy amerikai vásárló kevesebbet tervez idén az ünnepekre költeni
Egy friss jelentés szerint a magas kamatlábak és az infláció miatti aggodalmak megterhelik a fogyasztók költségvetését.
A Bankrate legújabb jelentése szerint az infláció és más egyéb makrogazdasági tényezők komoly nyomást gyakorolnak az amerikai fogyasztók pénztárcájára az idei ünnepi szezonban.
Ted Rossman, a Bankrate vezető iparági elemzője úgy véli, a vásárlók az ünnepek alkalmával idén takarékosabbak lesznek, mivel a több éve tartó infláció és a magas kamatlábak komoly áldozatokat követeltek tőlük.
Az árakkal kapcsolatos aggodalmak miatt a vásárlók egyelőre ódzkodva bár, de mégis terveznek költeni: a megkérdezett 2300 fogyasztóból 1789 mondta azt, hogy idén is vásárolni fog az ünnepekre.
Ez a vásárlás pedig már korábban elkezdődhet: a válaszadók csaknem fele úgy látja, hogy már Halloween előtt elkezd az ünnepekre vásárolni.
Az elmúlt néhány évben a kiskereskedők, köztük a Walmart, a Target, az Amazon és a Best Buy már októberben szezonális akciókat hirdetett. Az Amazon a múlt hónapban jelentette be, hogy a Prime-tagok számára idén októberben is lesz nagy ünnepi akciója.
– Bár sokan gúnyolódnak azon, hogy a karácsonyi vásárlási szezon minden évről évre egyre korábban kezdődik, a korai kezdés több időt hagy a legjobb ajánlatok összehasonlítására és így a vásárlások hatása sem olyan koncentrált – mondta Rossman.
A Bankrate szerint az idei szezonban kulcsszerep jut az e-kereskedelemnek: a válaszadók 42%-a tervezi az ünnepi vásárlások nagy részét online intézni, szemben a vásárlók 23%-ával, akik inkább a boltokban vásárolnak.
Retail Dive
Kapcsolódó cikkeink
Közel 6 milliárd euró bírság a GDPR óta
2024-ben az uniós adatvédelmi hatóságok összesen 1,2 milliárd euró bírságot…
Tovább olvasom >Mindent elhisznek a fiatalok a mesterséges intelligenciának
A Z generációs fiatalok körében szinte mindenki használja a mesterséges…
Tovább olvasom >A nosztalgia jegyében dob piacra új ízt a Coca-Cola Amerikában
Február 10-én mutatja be a Coca-Cola legújabb üdítőjét, az Orange…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >A klímaváltozás megfékezéséhez az erőfeszítések megsokszorozása szükséges – klímavédelmi felmérés a hazai cégeknél
A fenntartható átállásban elkötelezett magyarországi vállalatok 66 százaléka rendelkezik konkrét…
Tovább olvasom >