Bankrate: Háromból egy amerikai vásárló kevesebbet tervez idén az ünnepekre költeni
Egy friss jelentés szerint a magas kamatlábak és az infláció miatti aggodalmak megterhelik a fogyasztók költségvetését.
A Bankrate legújabb jelentése szerint az infláció és más egyéb makrogazdasági tényezők komoly nyomást gyakorolnak az amerikai fogyasztók pénztárcájára az idei ünnepi szezonban.
Ted Rossman, a Bankrate vezető iparági elemzője úgy véli, a vásárlók az ünnepek alkalmával idén takarékosabbak lesznek, mivel a több éve tartó infláció és a magas kamatlábak komoly áldozatokat követeltek tőlük.
Az árakkal kapcsolatos aggodalmak miatt a vásárlók egyelőre ódzkodva bár, de mégis terveznek költeni: a megkérdezett 2300 fogyasztóból 1789 mondta azt, hogy idén is vásárolni fog az ünnepekre.
Ez a vásárlás pedig már korábban elkezdődhet: a válaszadók csaknem fele úgy látja, hogy már Halloween előtt elkezd az ünnepekre vásárolni.
Az elmúlt néhány évben a kiskereskedők, köztük a Walmart, a Target, az Amazon és a Best Buy már októberben szezonális akciókat hirdetett. Az Amazon a múlt hónapban jelentette be, hogy a Prime-tagok számára idén októberben is lesz nagy ünnepi akciója.
– Bár sokan gúnyolódnak azon, hogy a karácsonyi vásárlási szezon minden évről évre egyre korábban kezdődik, a korai kezdés több időt hagy a legjobb ajánlatok összehasonlítására és így a vásárlások hatása sem olyan koncentrált – mondta Rossman.
A Bankrate szerint az idei szezonban kulcsszerep jut az e-kereskedelemnek: a válaszadók 42%-a tervezi az ünnepi vásárlások nagy részét online intézni, szemben a vásárlók 23%-ával, akik inkább a boltokban vásárolnak.
Retail Dive
Kapcsolódó cikkeink
Idén magához térhet a spanyol online élelmiszerpiac
Két év csökkenés után újra növekedésnek indulhat a spanyol online…
Tovább olvasom >65 millió dolláros beruházással bővíti a kávé- és kávéfehérítő-gyártást a Danone Amerikában
A Danone 65 millió dollárt invesztált floridai gyárának bővítésébe, hogy…
Tovább olvasom >Alig vásárolnak a németek a közösségi médián keresztül
A német vásárlók körében továbbra sem terjedt el a közösségi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy István: jó minőségű dinnyével indul a magyar dinnyeszezon
A tavalyihoz képest a dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökkent, ami…
Tovább olvasom >Agrárminisztérium: közelebb kell hozni egymáshoz a termelőket és a fogyasztókat
A rövid ellátási lánc megerősítésével közelebb kell hozni egymáshoz a…
Tovább olvasom >Az AI és a saját márkák révén nőtt az Eroski nyeresége
A spanyol Eroski kiskereskedelmi lánc a 2025-ös pénzügyi év első…
Tovább olvasom >