Bankrate: Háromból egy amerikai vásárló kevesebbet tervez idén az ünnepekre költeni
Egy friss jelentés szerint a magas kamatlábak és az infláció miatti aggodalmak megterhelik a fogyasztók költségvetését.
A Bankrate legújabb jelentése szerint az infláció és más egyéb makrogazdasági tényezők komoly nyomást gyakorolnak az amerikai fogyasztók pénztárcájára az idei ünnepi szezonban.
Ted Rossman, a Bankrate vezető iparági elemzője úgy véli, a vásárlók az ünnepek alkalmával idén takarékosabbak lesznek, mivel a több éve tartó infláció és a magas kamatlábak komoly áldozatokat követeltek tőlük.
Az árakkal kapcsolatos aggodalmak miatt a vásárlók egyelőre ódzkodva bár, de mégis terveznek költeni: a megkérdezett 2300 fogyasztóból 1789 mondta azt, hogy idén is vásárolni fog az ünnepekre.
Ez a vásárlás pedig már korábban elkezdődhet: a válaszadók csaknem fele úgy látja, hogy már Halloween előtt elkezd az ünnepekre vásárolni.
Az elmúlt néhány évben a kiskereskedők, köztük a Walmart, a Target, az Amazon és a Best Buy már októberben szezonális akciókat hirdetett. Az Amazon a múlt hónapban jelentette be, hogy a Prime-tagok számára idén októberben is lesz nagy ünnepi akciója.
– Bár sokan gúnyolódnak azon, hogy a karácsonyi vásárlási szezon minden évről évre egyre korábban kezdődik, a korai kezdés több időt hagy a legjobb ajánlatok összehasonlítására és így a vásárlások hatása sem olyan koncentrált – mondta Rossman.
A Bankrate szerint az idei szezonban kulcsszerep jut az e-kereskedelemnek: a válaszadók 42%-a tervezi az ünnepi vásárlások nagy részét online intézni, szemben a vásárlók 23%-ával, akik inkább a boltokban vásárolnak.
Retail Dive
Kapcsolódó cikkeink
Mindent a házi kedvencnek! – Euromonitor International 2025
A globális kisállatgondozási piac 2025-ben várhatóan eléri a 215 milliárd…
Tovább olvasom >Költségtudatosság és tech-nyitottság – így utaznak külföldre a magyarok idén a Visa felmérése szerin
A magyarok 36%-a tervez külföldi nyaralást a közelgő szabadsága alatt,…
Tovább olvasom >Walmart megnyitotta eddigi legnagyobb vényfeldolgozó központját
Újabb lépést tett a Walmart gyógyszertári szolgáltatásainak fejlesztése terén: megnyitotta…
Tovább olvasom >További cikkeink
Olaszországban és Spanyolországban is terjeszkedik a Metro
Stratégiai partnerségre lépett a Metro Italia az olasz Multicedi nagykereskedővel,…
Tovább olvasom >7 millió dollárt invesztál a Nestlé a gabonapehely-gyártásba Zimbabwéban
7 millió dolláros beruházással bővítette a Nestlé reggelizőpehely-gyárát a zimbabwei…
Tovább olvasom >Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >