Bankrate: Háromból egy amerikai vásárló kevesebbet tervez idén az ünnepekre költeni
Egy friss jelentés szerint a magas kamatlábak és az infláció miatti aggodalmak megterhelik a fogyasztók költségvetését.
A Bankrate legújabb jelentése szerint az infláció és más egyéb makrogazdasági tényezők komoly nyomást gyakorolnak az amerikai fogyasztók pénztárcájára az idei ünnepi szezonban.
Ted Rossman, a Bankrate vezető iparági elemzője úgy véli, a vásárlók az ünnepek alkalmával idén takarékosabbak lesznek, mivel a több éve tartó infláció és a magas kamatlábak komoly áldozatokat követeltek tőlük.
Az árakkal kapcsolatos aggodalmak miatt a vásárlók egyelőre ódzkodva bár, de mégis terveznek költeni: a megkérdezett 2300 fogyasztóból 1789 mondta azt, hogy idén is vásárolni fog az ünnepekre.
Ez a vásárlás pedig már korábban elkezdődhet: a válaszadók csaknem fele úgy látja, hogy már Halloween előtt elkezd az ünnepekre vásárolni.
Az elmúlt néhány évben a kiskereskedők, köztük a Walmart, a Target, az Amazon és a Best Buy már októberben szezonális akciókat hirdetett. Az Amazon a múlt hónapban jelentette be, hogy a Prime-tagok számára idén októberben is lesz nagy ünnepi akciója.
– Bár sokan gúnyolódnak azon, hogy a karácsonyi vásárlási szezon minden évről évre egyre korábban kezdődik, a korai kezdés több időt hagy a legjobb ajánlatok összehasonlítására és így a vásárlások hatása sem olyan koncentrált – mondta Rossman.
A Bankrate szerint az idei szezonban kulcsszerep jut az e-kereskedelemnek: a válaszadók 42%-a tervezi az ünnepi vásárlások nagy részét online intézni, szemben a vásárlók 23%-ával, akik inkább a boltokban vásárolnak.
Retail Dive
Kapcsolódó cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >A kézműves vagy a Temu jelző lesz a fa alatt? – felmérést készített a Meska magyar kézműves oldal
A Meska online kézműves piactér felmérése szerint az emberek közel…
Tovább olvasom >Az európai online kereskedelem vezetői között többségben vannak a nem európai cégek
Az ezer legnagyobb európai online kereskedő közül mindössze 49% rendelkezik…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >