Bankkártya vagy készpénz helyett biometrikus adatok
Baden-Württenbergben a lahri it-werke berendezését használó üzletekben a vásárlók mutatóujjukkal fizetnek. A rendszert nemcsak a fiatalok kedvelik.
Az egyik vezető német szupermarket-lánc, az Edeka 75
baden-württembergi üzletében használja a digiPROOF nevű ujjnyomatos fizetési
módszert, s további kétszázban tervezi azt bevezetni.
A szupermarket-lánc az előnyt abban látja, hogy a vevők
gyorsabban tudnak fizetni, s így kevesebb pénztárat lehet üzemeltetni. Ráadásul
kevesebb gond van a pénztárakban összegyűlő apró és bankjegyek kezelésével,
arról nem is szólva, hogy megspórolják a kártyás fizetések után a bankoknak
fizetendő százalékot. A 60-70 év feletti generációk körében is nagyon népszerű
a „mutatóujj", hiszen nem kell az aprópénzzel bajlódni vagy bármiféle
PIN-számot megjegyezni.
A fejlesztő Ulrich Kipper szerint a rendszer tévedésének esélye egy a
tízmillióhoz. A digiPROOF bevezetése kasszánként kétezer eurós költséget jelent.
Mivel a rendszerhez csatlakozás feltétele a pontos cím és a személyes adatok
megadása, így akkor sem maradhat pénz nélkül a bolt, ha aktuálisan éppen nincs
elegendő fedezet a vásárló bankszámláján.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >