Balogh Levente: a PET a legkörnyezetkímélőbb műanyag
A Brain Bar rendezvényen Balogh Levente, a Szentkirályi Magyarország alapítója és Kovács Zsófia, a Beautycle alapítója, környezetkutató között zajló vitája során kiderült, hogy a műanyagproblémára nincs könnyű megoldás. Mindketten egyetértettek abban, hogy a felelősség a gyártók és a fogyasztók között megosztott, de mindkét fél egyetértett abban, hogy sürgősen cselekedni kellene.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/09/pexels-steve-johnson-1000084.jpg)
Balogh Levente reményét fejezte ki, hogy Magyarországon is újraindulhat az újrahasznosítás és a betétdíjas rendszer
A probléma hátterében az áll, hogy az ember a műanyagokat kidobja, és úgy hiszi, hogy azok eltűnnek az életéből, pedig valójában a természetes környezetben maradnak. Évente nyolcmillió tonna műanyag kerül a természetes vizekbe, ami az állatok és az emberi étrend részévé válik. Nemcsak a nagyobb műanyagdarabok jelentenek problémát, hanem a mikro- és nanoműanyag is, amelyek a növények is felszívják a talajból.
Azonban a megoldás nem egyszerű, és két alapvető nézet ütközött a vitában. Balogh Levente szerint a műanyagproblémát csak úgy lehetne megoldani, ha visszatérnénk az időben, és egyáltalán nem használnánk műanyagot. Kovács Zsófia viszont úgy véli, hogy nincs idő várni a hozzáállás-formálásra, és a közösségi összefogás is segíthet a változásban.
A vita során kiderült, hogy Magyarország bizonyos tekintetben különleges helyzetben van a környezetvédelmi szempontból, és más országok már sikeresen visszaálltak a betétdíjas rendszerre, ami csökkentheti a műanyag-felhasználást. Balogh Levente reményét fejezte ki, hogy Magyarországon is újraindulhat az újrahasznosítás és a betétdíjas rendszer, és kritizálta a hazai hulladékgazdálkodást átvevő Mol vállalatot, amely szerinte nem tesz eleget az extra környezetvédelmi adóért cserébe.
Kapcsolódó cikkeink
A jegestea színe-java
A jegestea szegmens a dinamizmus és a sokszínűség színtere az…
Tovább olvasom >Innovációk napja idén már negyedszer
Ismét megrendezésre került a Trade magazin által 2021-ben életre hívott…
Tovább olvasom >Cukor nélkül a csúcson
Az egészségtudatosság erősödő trendje továbbra is jelentősen alakítja a fogyasztói…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >