Balogh Levente: a PET a legkörnyezetkímélőbb műanyag
A Brain Bar rendezvényen Balogh Levente, a Szentkirályi Magyarország alapítója és Kovács Zsófia, a Beautycle alapítója, környezetkutató között zajló vitája során kiderült, hogy a műanyagproblémára nincs könnyű megoldás. Mindketten egyetértettek abban, hogy a felelősség a gyártók és a fogyasztók között megosztott, de mindkét fél egyetértett abban, hogy sürgősen cselekedni kellene.

Balogh Levente reményét fejezte ki, hogy Magyarországon is újraindulhat az újrahasznosítás és a betétdíjas rendszer
A probléma hátterében az áll, hogy az ember a műanyagokat kidobja, és úgy hiszi, hogy azok eltűnnek az életéből, pedig valójában a természetes környezetben maradnak. Évente nyolcmillió tonna műanyag kerül a természetes vizekbe, ami az állatok és az emberi étrend részévé válik. Nemcsak a nagyobb műanyagdarabok jelentenek problémát, hanem a mikro- és nanoműanyag is, amelyek a növények is felszívják a talajból.
Azonban a megoldás nem egyszerű, és két alapvető nézet ütközött a vitában. Balogh Levente szerint a műanyagproblémát csak úgy lehetne megoldani, ha visszatérnénk az időben, és egyáltalán nem használnánk műanyagot. Kovács Zsófia viszont úgy véli, hogy nincs idő várni a hozzáállás-formálásra, és a közösségi összefogás is segíthet a változásban.
A vita során kiderült, hogy Magyarország bizonyos tekintetben különleges helyzetben van a környezetvédelmi szempontból, és más országok már sikeresen visszaálltak a betétdíjas rendszerre, ami csökkentheti a műanyag-felhasználást. Balogh Levente reményét fejezte ki, hogy Magyarországon is újraindulhat az újrahasznosítás és a betétdíjas rendszer, és kritizálta a hazai hulladékgazdálkodást átvevő Mol vállalatot, amely szerinte nem tesz eleget az extra környezetvédelmi adóért cserébe.
Kapcsolódó cikkeink
Palackba zárt gondoskodás
A babáknak és kisgyermekeknek szánt italok piaca dinamikusan fejlődik, amit…
Tovább olvasom >Állásfoglalás a Szentkirályi Magyarország ellen indított GVH eljárás kapcsán
A tegnapi napon a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) sajtóközleményben jelentette be,…
Tovább olvasom >Nagy sikerrel debütált a Zord üdítő a Lidl polcain
Nagy sikerrel debütált a Zord üdítő, amelyet a magyar influencer-páros,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Árrésstop árnyékában: így alakulnak a húsvéti bevásárlás költségei 2025-ben
Az idei húsvéti bevásárlási szezon igazi meglepetése nem a csokinyúl…
Tovább olvasom >Innovatív gombafehérjés desszerteket fejlesztett az Eroski
A spanyol Eroski áruházlánc a catering terén vezető Ausolannal, az…
Tovább olvasom >Csökkenő születésszám, növekvő kihívások
A demográfiai trendek és a fogyasztói szokások alakulása egyaránt formálja…
Tovább olvasom >