Bajnokok az élelmiszeriparban
Magyarország sikere az eredményes magyar vállalkozások, vállalatok működéséből adódik össze, ezért az élelmiszeriparban is lesznek nemzeti bajnokok, akik a világpiacon is helytállnak majd – jelentette ki dr. Nobilis Márton, az Agrárminisztérium élelmiszeriparért és kereskedelempolitikáért felelős államtitkára.
Az államtitkár kiemelte, az elmúlt időszak rávilágított arra, hogy az élelmiszeriparban is nemzetgazdasági érdekünk az importfüggőség csökkentése és az exportképesség fokozása. Ez csak akkor valósulhat meg, ha olyan élelmiszeripari – elsősorban – nagyvállalatok fejlesztésére fókuszálunk, amelyek hazai alapanyagra építik a termelésüket, láncszemléletben gondolkodva optimalizálják az erőforrások felhasználását és ezáltal magas hozzáadott értékű, homogén és nagy mennyiségű árualap előállítására képesek. Éppen ezért hoztuk létre az élelmiszeripar kiemelt szereplőinek fejlesztési stratégiáira fókuszáló „Élelmiszeripar Bajnokai Program”-ot – tette hozzá.
Dr. Nobilis Márton kifejtette, hogy ezek a beavatkozások összetett fejlesztésekre fókuszálnak, eltérő forrásból és eltérő feltételekkel
Az Élelmiszeripar Bajnokai Programmal megteremtjük annak lehetőségét, hogy a rendelkezésre álló szakmai és támogatási lehetőségeket teljes kormányzati szinten egy csokorba gyűjtve biztosítsunk lehetőséget a Bajnokok fejlesztéseihez. A Programban kiválasztásra kerülő vállalkozásokat mentor segíti a részvétel ideje alatt. Az államtitkár felhívta a figyelmet arra, hogy a következő évek agrárpolitikai feladata egy olyan élelmiszeripar kialakítása lesz, amely magasabb hozzáadott értékű termékek előállítása mellett is növekvőképes, a világpiacon is megállja a helyét, és ellátja a magyar lakosságot jó minőségű, biztonságos hazai élelmiszerekkel. A versenyképesség motorja hosszú távon csak a vállalkozások alkotó ereje, hagyományokon nyugvó innovációja és fejlesztései lehetnek – hangsúlyozta dr. Nobilis Márton.
AM
Kapcsolódó cikkeink
Varga Mihály: a kormány kiáll a magyar gazdák érdekei mellett
A kormány a szuverenitás egyik pilléreként tekint az agráriumra, ezért…
Tovább olvasom >Fókuszban a közvetlen termelői értékesítés erősítése
Napjainkban kiemelt kérdés életünk minden területén a fenntarthatóság. Gazdasági és…
Tovább olvasom >A magas minőség idén is biztosított a karácsonyi halkínálatban
Az időjárás idén sem könnyítette meg a hazai haltermelő gazdaságok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >