Bajnokok az élelmiszeriparban
Magyarország sikere az eredményes magyar vállalkozások, vállalatok működéséből adódik össze, ezért az élelmiszeriparban is lesznek nemzeti bajnokok, akik a világpiacon is helytállnak majd – jelentette ki dr. Nobilis Márton, az Agrárminisztérium élelmiszeriparért és kereskedelempolitikáért felelős államtitkára.

(Fotó: Pixabay)
Az államtitkár kiemelte, az elmúlt időszak rávilágított arra, hogy az élelmiszeriparban is nemzetgazdasági érdekünk az importfüggőség csökkentése és az exportképesség fokozása. Ez csak akkor valósulhat meg, ha olyan élelmiszeripari – elsősorban – nagyvállalatok fejlesztésére fókuszálunk, amelyek hazai alapanyagra építik a termelésüket, láncszemléletben gondolkodva optimalizálják az erőforrások felhasználását és ezáltal magas hozzáadott értékű, homogén és nagy mennyiségű árualap előállítására képesek. Éppen ezért hoztuk létre az élelmiszeripar kiemelt szereplőinek fejlesztési stratégiáira fókuszáló „Élelmiszeripar Bajnokai Program”-ot – tette hozzá.
Dr. Nobilis Márton kifejtette, hogy ezek a beavatkozások összetett fejlesztésekre fókuszálnak, eltérő forrásból és eltérő feltételekkel
Az Élelmiszeripar Bajnokai Programmal megteremtjük annak lehetőségét, hogy a rendelkezésre álló szakmai és támogatási lehetőségeket teljes kormányzati szinten egy csokorba gyűjtve biztosítsunk lehetőséget a Bajnokok fejlesztéseihez. A Programban kiválasztásra kerülő vállalkozásokat mentor segíti a részvétel ideje alatt. Az államtitkár felhívta a figyelmet arra, hogy a következő évek agrárpolitikai feladata egy olyan élelmiszeripar kialakítása lesz, amely magasabb hozzáadott értékű termékek előállítása mellett is növekvőképes, a világpiacon is megállja a helyét, és ellátja a magyar lakosságot jó minőségű, biztonságos hazai élelmiszerekkel. A versenyképesség motorja hosszú távon csak a vállalkozások alkotó ereje, hagyományokon nyugvó innovációja és fejlesztései lehetnek – hangsúlyozta dr. Nobilis Márton.
AM
Kapcsolódó cikkeink
Ca di Rajo – Menolia Prosecco Extra Brut/Brut/Extra Dry
A Menolia egy Prosecco DOC Treviso, amely a klasszikus Prosecco…
Tovább olvasom >A kukorica ára 22 százalékkal magasabb, mint egy éve
A Tallage tájékoztatása szerint az USA-ban megtermelt kukorica azonnali kiviteli…
Tovább olvasom >Május elején rendezték meg az FAO Európai Ragadós Száj- és Körömfájás Bizottságának közgyűlését
A FAO Ragadós Száj- és Körömfájás Bizottsága (EuFMD) május eleji…
Tovább olvasom >További cikkeink
A legerősebb FMCG márkák 2025-ben is bizonyítottak – Itt vannak az idei Superbrands győztesek!
A legerősebb márkák nem merev struktúrák, hanem alakuló rendszerek, melyek…
Tovább olvasom >MBH Bank: 1,1 százalékos növekedés várható az idei évben
A vámháború fennálló kockázatai jelentősen korlátozzák a hazai növekedési kilátásokat,…
Tovább olvasom >Stratégiai fókuszváltás: az Eisberg értékesíti közép-európai gyárait a Green Factory-nak
Az Eisberg, a Bell Food Group tagvállalata értékesíti lengyelországi, romániai…
Tovább olvasom >