Bajnokok az élelmiszeriparban
Magyarország sikere az eredményes magyar vállalkozások, vállalatok működéséből adódik össze, ezért az élelmiszeriparban is lesznek nemzeti bajnokok, akik a világpiacon is helytállnak majd – jelentette ki dr. Nobilis Márton, az Agrárminisztérium élelmiszeriparért és kereskedelempolitikáért felelős államtitkára.
Az államtitkár kiemelte, az elmúlt időszak rávilágított arra, hogy az élelmiszeriparban is nemzetgazdasági érdekünk az importfüggőség csökkentése és az exportképesség fokozása. Ez csak akkor valósulhat meg, ha olyan élelmiszeripari – elsősorban – nagyvállalatok fejlesztésére fókuszálunk, amelyek hazai alapanyagra építik a termelésüket, láncszemléletben gondolkodva optimalizálják az erőforrások felhasználását és ezáltal magas hozzáadott értékű, homogén és nagy mennyiségű árualap előállítására képesek. Éppen ezért hoztuk létre az élelmiszeripar kiemelt szereplőinek fejlesztési stratégiáira fókuszáló „Élelmiszeripar Bajnokai Program”-ot – tette hozzá.
Dr. Nobilis Márton kifejtette, hogy ezek a beavatkozások összetett fejlesztésekre fókuszálnak, eltérő forrásból és eltérő feltételekkel
Az Élelmiszeripar Bajnokai Programmal megteremtjük annak lehetőségét, hogy a rendelkezésre álló szakmai és támogatási lehetőségeket teljes kormányzati szinten egy csokorba gyűjtve biztosítsunk lehetőséget a Bajnokok fejlesztéseihez. A Programban kiválasztásra kerülő vállalkozásokat mentor segíti a részvétel ideje alatt. Az államtitkár felhívta a figyelmet arra, hogy a következő évek agrárpolitikai feladata egy olyan élelmiszeripar kialakítása lesz, amely magasabb hozzáadott értékű termékek előállítása mellett is növekvőképes, a világpiacon is megállja a helyét, és ellátja a magyar lakosságot jó minőségű, biztonságos hazai élelmiszerekkel. A versenyképesség motorja hosszú távon csak a vállalkozások alkotó ereje, hagyományokon nyugvó innovációja és fejlesztései lehetnek – hangsúlyozta dr. Nobilis Márton.
AM
Kapcsolódó cikkeink
EuroCIS 2025: „Lighting the Way to Smarter Stores!”
A visszaszámlálás elkezdődött! – Hamarosan megnyitja kapuit a kiskereskedelmi technológiák 2025-ös…
Tovább olvasom >A DUIHK bemutatta őszi felmérésének eredményeit – Nem várható gyors fellendülés
Nem valószínű, hogy a hazai gazdaság gyorsan talpra áll ‒…
Tovább olvasom >AI-jelölést szeretnének a fogyasztók az élelmiszercímkéken
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók 83%-a úgy véli, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Cégtrend 2024. évi: 11 ezerrel kevesebb cég: a 2024-es cégtrendek számokban
A működő társas vállalkozások száma 11 ezerrel csökkent 2024 végére.…
Tovább olvasom >Jobb lesz az anyagi helyzetünk 2025-ben? Kutatás készült arról, mit gondolnak a magyarok
Vegyes várakozásokkal tekint a hazai lakosság az idei pénzügyi helyzetére.…
Tovább olvasom >Soha nem látott magasságban a kávé ára
2024 decemberének elején a nemzetközi piacon rekordszintre emelkedett a kávé…
Tovább olvasom >