Bajban a Temu: aprópénzért kelt el a Wish
A kínai Qoo10 cég mindössze 173 millió dollárért vásárolta fel a néhány éve még 14 milliárd dollárra taksált Wish e-kereskedelmi platformot. A tranzakció rámutat a kínai e-kereskedelmi szektorban zajló heves versenyre, ahol a nagyobb vállalatok agresszív hirdetési stratégiákkal próbálnak új vásárlókat szerezni, a dicsőség azonban múlandó.

Az olcsó kínai termékek piaca erős versenyt diktál
A San Franciscó-i székhelyű Wish, amely 2010-ben alakult, a kínai gyártók olcsó termékeire fókuszált. A cég üzletpolitikája azt célozta meg, hogy az akciós árakért cserébe a vásárlók hajlandóak elfogadni a hosszabb szállítási időt. A vállalat jelentős összegeket költött a digitális platformokon megjelenő reklámokra és szponzorációs üzletekre, például a Los Angeles Lakers futballcsapatával.
Azonban a Wish nagy veszteségeket könyvelhetett el, és a vállalat vezérigazgatójának lemondása után tavaly novemberben bejelentették, hogy vizsgálják a „stratégiai alternatívákat”. A mostani felvásárlás azt mutatja, hogy a verseny közepette nehéz fenntartani a növekedést a kínai e-kereskedelmi piacon.
A Qoo10 a Wish felvásárlásával erősödve készül szembe szállni a másik két nagy szereplővel, a Temuval és a Sheinnel. Mindkét cég jelentős reklámköltségeket vállal, és ennek ellenére is veszteségeket könyvel el az alacsony árú termékek értékesítése miatt.
A Wish új tulajdonosa bekapcsolódhat a versenybe a vásárlók kegyeiért, miközben a Temu esetében már látható egy csökkenő tendencia az amerikai fogyasztók vásárlási szokásaiban, amit az elemzők már az ünnepi időszakban is észleltek.
Kapcsolódó cikkeink
Versenytényezővé válik a telephely az e-kereskedelemben
A digitalizáció és a fogyasztói elvárások gyors változása nyomán az…
Tovább olvasom >Omnichannel vagy semmi – Az e-commerce új iránya
„Mintegy 450 ezer magyar 2023-ban úgy vásárolt először a Temun,…
Tovább olvasom >A Temu megállapodást írt alá az IACC-vel – közös fellépés a hamisítás ellen
A Temu, a globális online piactér szándéknyilatkozatot (MoU) írt alá…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: áprilisban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 5,0, az előző havit 2,0 százalékkal haladta meg
2025. áprilisban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >Csökkent a FAO élelmiszerár-indexe májusban
Csökkent az élelmiszertermékek világpiaci árának referenciaértéke májusban az előző hónaphoz…
Tovább olvasom >Az euróövezetben nőtt a kiskereskedelmi forgalom áprilisban
Havi és éves összehasonlításban egyaránt nőtt a kiskereskedelmi forgalom az…
Tovább olvasom >