Bajban a Temu: aprópénzért kelt el a Wish
A kínai Qoo10 cég mindössze 173 millió dollárért vásárolta fel a néhány éve még 14 milliárd dollárra taksált Wish e-kereskedelmi platformot. A tranzakció rámutat a kínai e-kereskedelmi szektorban zajló heves versenyre, ahol a nagyobb vállalatok agresszív hirdetési stratégiákkal próbálnak új vásárlókat szerezni, a dicsőség azonban múlandó.

Az olcsó kínai termékek piaca erős versenyt diktál
A San Franciscó-i székhelyű Wish, amely 2010-ben alakult, a kínai gyártók olcsó termékeire fókuszált. A cég üzletpolitikája azt célozta meg, hogy az akciós árakért cserébe a vásárlók hajlandóak elfogadni a hosszabb szállítási időt. A vállalat jelentős összegeket költött a digitális platformokon megjelenő reklámokra és szponzorációs üzletekre, például a Los Angeles Lakers futballcsapatával.
Azonban a Wish nagy veszteségeket könyvelhetett el, és a vállalat vezérigazgatójának lemondása után tavaly novemberben bejelentették, hogy vizsgálják a „stratégiai alternatívákat”. A mostani felvásárlás azt mutatja, hogy a verseny közepette nehéz fenntartani a növekedést a kínai e-kereskedelmi piacon.
A Qoo10 a Wish felvásárlásával erősödve készül szembe szállni a másik két nagy szereplővel, a Temuval és a Sheinnel. Mindkét cég jelentős reklámköltségeket vállal, és ennek ellenére is veszteségeket könyvel el az alacsony árú termékek értékesítése miatt.
A Wish új tulajdonosa bekapcsolódhat a versenybe a vásárlók kegyeiért, miközben a Temu esetében már látható egy csökkenő tendencia az amerikai fogyasztók vásárlási szokásaiban, amit az elemzők már az ünnepi időszakban is észleltek.
Kapcsolódó cikkeink
Véget ért a vámmentes Kánaán: Trump globális korlátozása felforgatja az e-kereskedelmet
Donald Trump felfüggesztette a 800 dollár alatti értékű nemzetközi csomagok…
Tovább olvasom >Európai Bizottság: még mindig sok az illegális termék a Temun
Az Európai Bizottság által folytatott vizsgálat előzetes eredménye szerint a…
Tovább olvasom >Fulladásveszélyes cumik és mérgező esőkabátok: uniós vizsgálat alatt a Temu és a Shein termékáradata
Babacumik, amelyek fulladást okozhatnak, UV-szűrő nélküli napszemüvegek, tiltott vegyi anyagokat…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >