Bajban a Temu: aprópénzért kelt el a Wish
A kínai Qoo10 cég mindössze 173 millió dollárért vásárolta fel a néhány éve még 14 milliárd dollárra taksált Wish e-kereskedelmi platformot. A tranzakció rámutat a kínai e-kereskedelmi szektorban zajló heves versenyre, ahol a nagyobb vállalatok agresszív hirdetési stratégiákkal próbálnak új vásárlókat szerezni, a dicsőség azonban múlandó.
A San Franciscó-i székhelyű Wish, amely 2010-ben alakult, a kínai gyártók olcsó termékeire fókuszált. A cég üzletpolitikája azt célozta meg, hogy az akciós árakért cserébe a vásárlók hajlandóak elfogadni a hosszabb szállítási időt. A vállalat jelentős összegeket költött a digitális platformokon megjelenő reklámokra és szponzorációs üzletekre, például a Los Angeles Lakers futballcsapatával.
Azonban a Wish nagy veszteségeket könyvelhetett el, és a vállalat vezérigazgatójának lemondása után tavaly novemberben bejelentették, hogy vizsgálják a „stratégiai alternatívákat”. A mostani felvásárlás azt mutatja, hogy a verseny közepette nehéz fenntartani a növekedést a kínai e-kereskedelmi piacon.
A Qoo10 a Wish felvásárlásával erősödve készül szembe szállni a másik két nagy szereplővel, a Temuval és a Sheinnel. Mindkét cég jelentős reklámköltségeket vállal, és ennek ellenére is veszteségeket könyvel el az alacsony árú termékek értékesítése miatt.
A Wish új tulajdonosa bekapcsolódhat a versenybe a vásárlók kegyeiért, miközben a Temu esetében már látható egy csökkenő tendencia az amerikai fogyasztók vásárlási szokásaiban, amit az elemzők már az ünnepi időszakban is észleltek.
Kapcsolódó cikkeink
Vége az olcsó kínai holmik korának? Az EU vámokat vezet be
Az Európai Bizottság új intézkedéseket tervez bevezetni a kínai online…
Tovább olvasom >Interjú Daradics Kingával, az eMAG új vezérigazgatójával: Jövőkép és innovációk az e-kereskedelemben
Daradics Kinga, az eMAG frissen kinevezett új vezérigazgatója a Pénzcentrumnak…
Tovább olvasom >Cseh és román befektetők veszik át az uralmat a magyar e-kereskedelmi piacon
A magyar családi tulajdonból indult Foxpost csomagautomata hálózat értékesítése jelentős…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >