Bajban a Temu: aprópénzért kelt el a Wish
A kínai Qoo10 cég mindössze 173 millió dollárért vásárolta fel a néhány éve még 14 milliárd dollárra taksált Wish e-kereskedelmi platformot. A tranzakció rámutat a kínai e-kereskedelmi szektorban zajló heves versenyre, ahol a nagyobb vállalatok agresszív hirdetési stratégiákkal próbálnak új vásárlókat szerezni, a dicsőség azonban múlandó.

Az olcsó kínai termékek piaca erős versenyt diktál
A San Franciscó-i székhelyű Wish, amely 2010-ben alakult, a kínai gyártók olcsó termékeire fókuszált. A cég üzletpolitikája azt célozta meg, hogy az akciós árakért cserébe a vásárlók hajlandóak elfogadni a hosszabb szállítási időt. A vállalat jelentős összegeket költött a digitális platformokon megjelenő reklámokra és szponzorációs üzletekre, például a Los Angeles Lakers futballcsapatával.
Azonban a Wish nagy veszteségeket könyvelhetett el, és a vállalat vezérigazgatójának lemondása után tavaly novemberben bejelentették, hogy vizsgálják a „stratégiai alternatívákat”. A mostani felvásárlás azt mutatja, hogy a verseny közepette nehéz fenntartani a növekedést a kínai e-kereskedelmi piacon.
A Qoo10 a Wish felvásárlásával erősödve készül szembe szállni a másik két nagy szereplővel, a Temuval és a Sheinnel. Mindkét cég jelentős reklámköltségeket vállal, és ennek ellenére is veszteségeket könyvel el az alacsony árú termékek értékesítése miatt.
A Wish új tulajdonosa bekapcsolódhat a versenybe a vásárlók kegyeiért, miközben a Temu esetében már látható egy csökkenő tendencia az amerikai fogyasztók vásárlási szokásaiban, amit az elemzők már az ünnepi időszakban is észleltek.
Kapcsolódó cikkeink
Hogyan lehet felvenni a harcot az olcsó külföldi online kereskedőkkel?
A hazai e-kereskedelemnek hihetetlen lökést adott a COVID, hiszen a…
Tovább olvasom >Bírságot vetnének ki a sikertelen csomagkézbesítésekre
A Manhattan Associates vezetője, Pieter Van den Broecke azt javasolja,…
Tovább olvasom >Magyar e-kereskedelem: ezért szorultak vissza a magyar tulajdonú szereplők
Bekövetkezett az, amire évek óta lehetett számítani: a gyorsan fejlődő…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >