Ázsiában és Mexikóban hódít a HEINEKEN

Szerző: trademagazin Dátum: 2015. 06. 22. 10:06

A várakozásokat felülmúló eladásokról számolt be a HEINEKEN, a világ harmadik legnagyobb sörfőzője, melyet az ázsiai piac keresletével magyarázott. Az amszterdami cég elmondta, hogy a mennyiség 2,2 százalékkal, a profit 2 százalékkal nőtt. A HEINEKEN, amellett hogy újraértelmezte az éves tervét, növekvő eladásokat és bevételt prognosztizál 2015-re, annak ellenére, hogy egyes feltörekvő piacok, melyek bevételének közel kétharmadát adják, bizonytalanok. A cégcsoport újrarendezi sorait négy földrajzi egység szerint, beleértve egy egységes európai tömböt, melyhez nemrég megszerezték Szlovénia legnagyobb sörfőzdéjét egy 114 millió eurós üzletben.

– Az eladások ismét erősek voltak a Csendes-óceáni térségben és Amerikában, Európában csekély visszaesést tapasztaltunk, míg elenyésző növekedést értünk el Afrikában és a Közel-Keleten – mondta a vezérigazgató, Jean-François van Boxmeer.

Az ázsiai eladások 11%-kal nőttek, az elemzők becsléseit messze meghaladóan. A Heineken 2010-ben megszerezte az irányítást a Femsa mexikói piacán is, 20% részesedést adva a cég részvényeiből. Az üzleti év május 1-ével zárult le. A vállalat részvényei az amszterdami tőzsdén 2.7%-kal emelkedtek – 75,75 euróra –; összesen 28%-kal az idei évben.

Kapcsolódó cikkeink