Ázsia legnagyobb piacterére egyre többen kíváncsiak

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 06. 08. 10:16

Sikerrel zárult a 2011-es SIAL Kína, amelyet május 18. és 20. között Sanghajban, az új nemzetközi expó-központban rendeztek meg immár a 12. alkalommal. Rekordszámú látogató volt kíváncsi az eseményre: 33265-en jelentek meg Kína legnagyobb FMCG-szakvásárán, ami 2010-hez képest 9 százalékos növekedést jelent. Mintegy 15 százalékkal nőtt a kiállítók száma is az előző évhez képest: összesen 76 ország és régió 1520 kiállítója mutatta be termékeit. A szakmai esemény kilenc fő terület köré épült: borok és pálinkák, édességek és nassolnivalók, organikus élelmiszerek, tea és kávé, mélyhűtött termékek, konzervek és dobozos ételek, tejtermékek, valamint a muszlim étkezési szokásoknak megfelelő helál élelmiszerek.

A SIAL Kína 2011 hatvanezer négyzetméteres területén tizenkilenc nemzetközi pavilon várta az érdeklődőket a következő országok képviseletében: Korea, Franciaország, az Egyesült Államok, Tajvan, Malájzia, Brazília, Marokkó, Tunézia, Törökország, Uruguay, Portugália, Argentina, Hollandia, Spanyolország, Írország, Lengyelország, Görögország, Németország, Olaszország. A nyitóceremónián magyar delegáció is részt vett, számos egyéb, pavilonnal egyelőre nem rendelkező ország mellett. A szakvásár egyre fontosabb részét képezi a vendéglátás köré épülő bemutató, ahol a legjobb ázsiai szakácsok mérik össze tudásukat, de komoly fórumot kap a legfrissebb innovációk minivására és a kínai borverseny.
„Még soha nem tapasztaltunk hasonló érdeklődést mind a kiállítók, mind a látogatók oldaláról. A SIAL Kína már nem csak Kína kereskedelmének fontos tényezője, hanem egész Ázsia legnagyobb piacterévé vált” – emelte ki Bjoern Kempe, a szakvásár igazgatója. A következő SIAL Kína 2012. május 8. és 9. között kerül megrendezésre Sanghajban.

Kapcsolódó cikkeink