Ázsia a nemzetközi kiskereskedők kedvence
Az új piacra belépő nemzetközi cégek számára a japán főváros a legvonzóbb, ahová 63 új márka érkezett tavaly, Tokiót Szingapúr követi 58 új márkával, a harmadik Abu-Dzabi 55 új kiskereskedővel. Budapesten hét új márka jelent meg 2014-ben – derül ki a CBRE nemzetközi ingatlantanácsadó kutatásából.
Az MTI-hez hétfőn eljuttatott összefoglaló szerint London megőrizte vezető helyét, a brit fővárosban a nemzetközi márkák 57,9 százaléka van jelen, és tavaly 12 új cég érkezett. A márkák arányát tekintve Londont Dubai követi 55,7, majd Sanghaj 53,4 százalékkal.
A kereskedők globalizáltsága tovább erősödött 2014-ben, a márkák több új piacon bővítették hálózatukat világszerte. A CBRE kutatásában szereplő 164 város mintegy felében legalább öt új belépőt regisztráltak.
Ázsia jelentős súllyal, hat várossal szerepel a 15 legtöbb új kereskedőt vonzó város listáján, amelyre Európából csak Moszkva került rá 42, és Párizs 41 új márkával.
Az országokat tekintve tavaly az egyesült államokbeli cégek terjeszkedtek leginkább, majd az olasz és a brit márkák következtek.
A globális expanzió 21 százalékát képviselő középkategóriás divatmárkák a legaktívabbak továbbra is, ezeket követik a luxus és üzleti márkák 20 százalékkal.
Az európai, közel-keleti és afrikai régióban való terjeszkedésben a középkategóriás divatmárkák domináltak 26 százalékkal, míg a második helyre a speciális ruházat képviselői kerültek 18 százalékos aránnyal.
A kutatás szerint a visegrádi fővárosok közül Varsó vonzotta a legtöbb, 16 nemzetközi márkát 2014-ben, míg Budapesten hét új kereskedő jelent meg.
A várakozások szerint az új belépők száma ebben az évben növekedni fog, mert a kiskereskedelmi forgalom bővülése egyre több nemzetközi márkát vonz Budapestre – idézi a közlemény Borbély Gábort, a CBRE magyarországi elemzési vezetőjét. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Bemutatkoznak az idei nyár kedvencei: ázsiai koktélok és snackek
Az ázsiai gasztronómia már régóta hódít világszerte, ám eddig kevés…
Tovább olvasom >Lelassult Ázsiában a modern élelmiszerkereskedelmi csatornákban való vásárlásra áttérés
Ázsia leggyorsabban növekvő piacain megtorpant a modern élelmiszerkereskedelemben, köztük az…
Tovább olvasom >Fidelity: Japánon és Indián Ázsia szeme
Kína jövőbeli fejlődése a régió legnagyobb bizonytalansági tényezője, de messze…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >Speciális élelmiszerek toplistája: 1. Diabetikus, 2. Szénhidrátcsökkentett, 3. Laktózmentes
Együnk-e tojást, vagy nem ajánlott? Igyunk-e állati eredetű tejet, vagy…
Tovább olvasom >Közösség a közösségben
A Magyar Termék Nonprofit Kft. legutóbbi, MesterMűvek üzleti workshopja igazi mérföldkőnek bizonyult, miután…
Tovább olvasom >