Azonnali fizetési céget vásárol a Mastercard
A Mastercard felvásárolja az azonnali fizetési rendszert Magyarországnak is leszállító fizetési iparágban aktív céget, a Netset, közel 3 milliárd eurót fizettek a vállalatért – írja a Bloomberg nyomán a portfolio.hu.
A Mastercard felvásárolja a dán Nets nevű céget, mintegy 2,85 milliárd euróért. Ez az a payment területen aktív, különféle fizetési megoldásokat szállító cég, amely a magyar azonnali fizetési rendszert is szállította.
A Nets felvásárlásával azonnali fizetési platformot, számlák közötti fizetési és elszámolási megoldásokat és e-számlázási szoftvert is szerez a Mastercard, amelynek történetében ez számít a legnagyobb felvásárlásnak. A kártyatársaság közlése szerint a következő két év profitját viszi el a nagybevásárlás, a deal kb. 2020 közepén zárulhat.
A világ egyre több országában indulnak el bankszámlák közötti fizetési rendszerek, Magyarországon július elsején indult volna el egy ilyen, de egyes bankok nem tudtak felkészülni a határidőre, így jövő márciusra halasztották az indulást.
Már többször írtunk arról, az azonnali fizetési rendszerek a készpénz mellett a bankkártyás és más elektronikus fizetéseknek is új versenytársat jelenthetnek, és hosszú távon olyan fizetési megoldások, fizetési láncok is létrejöhetnek, melyekben nem kapnak szerepet a kártyatársaságot. A lépéssel részben az lehet a cél, hogy ne maradjanak ki a bizniszből hosszú távon sem.
Emellett az újonnan megszerzett fizetési megoldásokkal olyan portfóliót tudnak építeni, amely az elektronikus fizetések körében közel 100 százalékos lefedettséget jelenthet ma. Hétfőn egyébként a Fed is bejelentette: Amerikában is azonnali fizetési rendszer bevezetését tervezik. (Bloomberg)
Kapcsolódó cikkeink
Élményekkel teli csizma: Az európai Z generáció kedvenc ajándékai
Bár a legújabb AirPodsra vagy egy dizájner táskára sem mondanak…
Tovább olvasom >Élmény és mobilitás találkozott a MOL és a Mastercard közös promóciójában
December elsején zárult le a MOL és a Mastercard újabb közös nyereményjátéka, amelyben…
Tovább olvasom >Értékteremtő együttműködés
Az ünnepi időszak különleges alkalom, amikor a márkák még közelebb…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >