Azonnali fizetési céget vásárol a Mastercard
A Mastercard felvásárolja az azonnali fizetési rendszert Magyarországnak is leszállító fizetési iparágban aktív céget, a Netset, közel 3 milliárd eurót fizettek a vállalatért – írja a Bloomberg nyomán a portfolio.hu.
A Mastercard felvásárolja a dán Nets nevű céget, mintegy 2,85 milliárd euróért. Ez az a payment területen aktív, különféle fizetési megoldásokat szállító cég, amely a magyar azonnali fizetési rendszert is szállította.
A Nets felvásárlásával azonnali fizetési platformot, számlák közötti fizetési és elszámolási megoldásokat és e-számlázási szoftvert is szerez a Mastercard, amelynek történetében ez számít a legnagyobb felvásárlásnak. A kártyatársaság közlése szerint a következő két év profitját viszi el a nagybevásárlás, a deal kb. 2020 közepén zárulhat.
A világ egyre több országában indulnak el bankszámlák közötti fizetési rendszerek, Magyarországon július elsején indult volna el egy ilyen, de egyes bankok nem tudtak felkészülni a határidőre, így jövő márciusra halasztották az indulást.
Már többször írtunk arról, az azonnali fizetési rendszerek a készpénz mellett a bankkártyás és más elektronikus fizetéseknek is új versenytársat jelenthetnek, és hosszú távon olyan fizetési megoldások, fizetési láncok is létrejöhetnek, melyekben nem kapnak szerepet a kártyatársaságot. A lépéssel részben az lehet a cél, hogy ne maradjanak ki a bizniszből hosszú távon sem.
Emellett az újonnan megszerzett fizetési megoldásokkal olyan portfóliót tudnak építeni, amely az elektronikus fizetések körében közel 100 százalékos lefedettséget jelenthet ma. Hétfőn egyébként a Fed is bejelentette: Amerikában is azonnali fizetési rendszer bevezetését tervezik. (Bloomberg)
Kapcsolódó cikkeink
Már a német boltokban is lehet PayPal-lel fizetni
A PayPal a világon elsőként Németországban vezeti be az okostelefonnal…
Tovább olvasom >Közös élményekkel készül a nyárra a K&H és a Mastercard
A K&H és a Mastercard idén országszerte exkluzív zenei és…
Tovább olvasom >Óvatos optimizmus: így kezelik pénzügyeiket és digitalizálnak a hazai kkv-k
A magyar kkv-k óvatosan terveznek: miközben a gazdasági környezet kihívásokat…
Tovább olvasom >További cikkeink
Európa legjobb marketingszakembere: magyar győzelem a rangos nemzetközi versenyen
Bánhegyi Zsófia, a Magyar Marketing Szövetség vállalati kapcsolatokért felelős alelnöke,…
Tovább olvasom >Zöldséget gyereknapra – meglepő akcióval készül a foodora
Gyümölcs- és zöldség akciót hirdet a foodora gyereknap alkalmából, hogy…
Tovább olvasom >EY: Kulcskérdéssé vált az energiabeszerzés – egyre több cég versenyképességét vetik vissza az ingadozó árak
A cégek többsége aggódik a növekedéshez szükséges energia beszerzése miatt,…
Tovább olvasom >