Azonnali fizetési céget vásárol a Mastercard
A Mastercard felvásárolja az azonnali fizetési rendszert Magyarországnak is leszállító fizetési iparágban aktív céget, a Netset, közel 3 milliárd eurót fizettek a vállalatért – írja a Bloomberg nyomán a portfolio.hu.
A Mastercard felvásárolja a dán Nets nevű céget, mintegy 2,85 milliárd euróért. Ez az a payment területen aktív, különféle fizetési megoldásokat szállító cég, amely a magyar azonnali fizetési rendszert is szállította.
A Nets felvásárlásával azonnali fizetési platformot, számlák közötti fizetési és elszámolási megoldásokat és e-számlázási szoftvert is szerez a Mastercard, amelynek történetében ez számít a legnagyobb felvásárlásnak. A kártyatársaság közlése szerint a következő két év profitját viszi el a nagybevásárlás, a deal kb. 2020 közepén zárulhat.
A világ egyre több országában indulnak el bankszámlák közötti fizetési rendszerek, Magyarországon július elsején indult volna el egy ilyen, de egyes bankok nem tudtak felkészülni a határidőre, így jövő márciusra halasztották az indulást.
Már többször írtunk arról, az azonnali fizetési rendszerek a készpénz mellett a bankkártyás és más elektronikus fizetéseknek is új versenytársat jelenthetnek, és hosszú távon olyan fizetési megoldások, fizetési láncok is létrejöhetnek, melyekben nem kapnak szerepet a kártyatársaságot. A lépéssel részben az lehet a cél, hogy ne maradjanak ki a bizniszből hosszú távon sem.
Emellett az újonnan megszerzett fizetési megoldásokkal olyan portfóliót tudnak építeni, amely az elektronikus fizetések körében közel 100 százalékos lefedettséget jelenthet ma. Hétfőn egyébként a Fed is bejelentette: Amerikában is azonnali fizetési rendszer bevezetését tervezik. (Bloomberg)
Kapcsolódó cikkeink
AI, digitalizáció, mobiltárcák és a tokenizáció
Alig néhány év kellett ahhoz, hogy gyökeresen átalakuljon a fizetések…
Tovább olvasom >Már elérhető a hazai fejlesztésű qvik mobilfizetési megoldás a magyar üzletlánc egyes Príma üzleteiben
Magyarország egyik legjelentősebb hazai tulajdonú kiskereskedelmi láncának egyes Príma üzleteiben…
Tovább olvasom >Nyitottak a német vásárlók a biometrikus azonosítással történő fizetésre
Egy friss Mastercard-felmérés szerint a német fogyasztók 43%-a nyitott arra,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Jelentősen nőtt az Alibaba negyedéves nyeresége
Az Alibaba Group Holding kínai e-kereskedelmi óriás adózott eredménye jelentősen…
Tovább olvasom >Új marketing- és kommunikációs vezetővel erősít a Gránit Alapkezelő
2025 februárjától Csonka Attila irányítja a Gránit Alapkezelő marketing-, kommunikációs…
Tovább olvasom >