Az Y generáció már a múlt, jön a Z
Az elmúlt években a marketingesek iparágtól és kategóriától függetlenül az Y generáció tanulmányozásának és megnyerésének módjait fürkészték. Ezek az ezredfordulós fiatalok egészen újfajta megközelítéssel néznek a világra, a márkákra, ami nagy fejtörést okoz a szakembereknek.
A következő, Z generáció azonban még több és nagyobb kihívást jelent – véli az AdAge publicistája. Ha az Y-osok sutba dobták a játékszabályokat, a Z-sek az egész eddigi játékot és az összes pályát elhagyják. A most 2–19 év közötti fogyasztók 72 millióan vannak, és nem hisznek semmilyen tökéletes világ illúziójában. A realitás, a függetlenség, az önakarat mozgatja őket, öntörvényűek és leleményesek, a saját sikerük kovácsai akarnak lenni. Amennyire az Y a vevőszolgálat, az azonnali problémamegoldás, a megosztás generációja, addig a Z egy magasan képzett, technokrata, innovatív, szabad és folyamatosan változó, áramló generáció, melyet csak a saját dolgai érdekelnek. Szabadon jönnek-mennek, alkotnak, és ezt várják el a körülvevő világtól is, legyen szó ételről, italról, ruházatról, zenéről, vásárlásról, bármiről. Ők a digitális bennszülöttek, elvárják, hogy ezen a sajátos nyelven szóljanak hozzájuk, máshogy nem is értenek.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >