Az X5 Oroszország első számú élelmiszer e-kereskedelmi vállalata 2020-ban
2020-ban az X5 Retail Group vezette az online élelmiszer-kereskedelmi szegmenst Oroszországban az Infoline adatai szerint, 21,9 milliárd rubel (240 millió euró) bruttó áruértékkel. A cég az online bruttó áruértéket tekintve 347%-os éves növekedést ért el 2020-ban, és 7,9 millió e-kereskedelmi megrendelést kapott saját online és mobil platformján.
Az Oroszországban is rohamos tempóban bővülő élelmiszer e-kereskedelmi szegmens éves forgalma 2020-ban elérte a 155 milliárd rubelt, ami 3,6-szoros növekedést, az X5 számára pedig 13%-os piaci részesedést jelent. Az X5 teljes értékesítésének 1%-a származott e-kereskedelmi tevékenységéből a tavalyi pénzügyi évben (ugyanez a fővárosban és a moszkvai területen 2,2% volt).
Az idei tervek között szerepel a Vprok online hipermarket FMCG-piactérré alakítása, ami a szortiment és a földrajzi lefedettség jelentős kiterjesztésével jár. Továbbá a vállalat az első negyedévben külső partnereket kíván bekapcsolni express házhozszállítási aggregátorcégébe, az Okoloba, valamint új területeken is elindítja a Pyaterochka és Perekrestok üzletláncokban kínált házhozszállítási szolgáltatást.
Kapcsolódó cikkeink
Tízből hat Z-generációs vásárlónak a felhasználói élmény és a megbízható értékelések a legfontosabbak
Több mint 75% vásárláskor az értékelésekre és az ügyfélszolgálatra támaszkodik…
Tovább olvasom >Komoly fenntarthatósági problémák vannak a csomagolás terén az e-kereskedelemben
Az online vásárlások térnyerésével a csomagolási méretek optimalizálása komoly kihívást…
Tovább olvasom >Húzzák magukkal az iparági trendek a hullámkartonszegmenst
A világ egyik vezető stratégiai tanácsadó és piackutató vállalata, az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyarországon évente mintegy kétmillió tonna élelmiszer-hulladék keletkezik
Az indokolatlan fogyasztás környezeti veszélyeire és a hulladékok újrahasznosításának fontosságára…
Tovább olvasom >„Kukába az élelmiszerpazarlással” – plakáttervező pályázatot hirdet a Nébih Maradék nélkül programja
A Fenntarthatósági Témahét alkalmából „Kukába az élelmiszerpazarlással” címmel indít plakáttervező…
Tovább olvasom >Több mint 200 üzlettel bővül a Rossmann
Üzlethálózatának bővítésére és modernizálására több száz millió eurót fordít az…
Tovább olvasom >