Az üzletláncok legtöbbször az egészségtelen ételekkel akcióznak
A brit fogyasztóvédelmi hatóság nyolc üzletlánc promóciós politikáját vizsgálta meg és úgy találta, hogy az akciózott termékek több mint fele az egészségtelen kategóriába tartozott.
A sheffieldi Asda, Co-op, Marks &
Spencer, Morrisons, Sainsbury's, Somerfield, Tesco és Waitrose
áruházakban tett látogatás alkalmával
arra voltak kíváncsiak a szakértők, hogy az
áruházak mennyiben segítik hozzá
vásárlóikat az egészséges étkezési
szokások kialakításához. A vizsgálat
megállapította, hogy 2006 óta az üzletekben
megduplázódott az akciós, kevésbé
egészség ételek száma. Jól lehet a
hatóság ajánlása szerint a promóciók
harmadának kellene a zöldség és
gyümölcsfogyasztást propagálni, a felkeresett
áruházak akciós kínálatának
csupán 12%-ra irányult erre.
Legrosszabb eredményeket a
Morrisons kapta, a kétévvel ezelőtti 39%-hoz képest
63% volt az egészségtelen promóciós
termékek aránya.
A brit kereskedelmi szövetség
úgy véli a márciusban, húsvét
előtt végzett felmérés nem adhat teljes képet
az áruházak promóciós politikájáról.
Az ünnepek előtt mindig nagyobb az édességek,
ropogtatni valók akciós ajánlata mint a nyári
szezonban, amikor sok zöldséget és gyümölcsöt
kínálnak az áruházak kedvezményes
áron.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: A bruttó átlagkereset 605 400 forint volt 2024. februárban, 14,0 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban
2024. februárban a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 605…
Tovább olvasom >Czomba Sándor: 566 mikro-, kis- és közepes vállalkozás részesül kapacitásbővítő támogatásban
A mikro-, kis- és közepes vállalkozásokat célzó kapacitásbővítő támogatásra 566-an…
Tovább olvasom >ENSZ: világszerte tovább nőtt tavaly az élelmiszer-bizonytalanság
Tovább nőtt az élelmiszer-ellátás bizonytalansága 2023-ban – olvasható az ENSZ…
Tovább olvasom >